De ratjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Liannec1987

Re: De ratjes

Berichtdoor Liannec1987 » di 14 okt 2014, 22:12

Hihi ja die heb ik ook al eens gezien. Alleen kan ik geen caafjes houden omdat ik allergisch ben voor hooi. Maar ik vind die Skinnies ook echt helemaal geweldig. Maar binnen nu en 2 weekjes komen er 3 naaktratjes bij. lol_sm 2 vrouwtjes en een mannetje. Kwam ze per toeval tegen. Was wel op zoek, maar deze werden me zogezegd in mijn schoot geworpen.Dus binnenkort foto's van de 3 nieuwe bewoners.
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 18 okt 2014, 14:35

Leuk foto's en ze zijn zooooo leuk!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 18 okt 2014, 17:22

Oh wat een leukerdjes!! Ik vind ratjes ook zo leuk!! En leuk dat je zo bij toeval de naaktratjes tegenkwam! Leuk hoor!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 18 okt 2014, 19:34

O wat leuk !!!!! dus toch uitbreiding van de naakies ;) heerlijk he van die toeval trefffers spannend
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » zo 19 okt 2014, 13:32

Ja zeer zeker! Ik moet nog even wachen n dan komen ze hierheen. wub_sm
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 04 nov 2014, 20:07

Afgelopen zaterdag is 1 van mijn vrouwtjes bevallen van een nestje van 4 rittens. Dit is wel heel bewut gefokt, aangezien ik al 5 mensen adden die graag 2 of meer ratjes in huis willen nemen. En ik heb een papa ratje gekozen uit een betrouwbaar rattery.

Nu was het zaterdag zover en is mijn lieverd bevallen van 4 mooie rittens. 3 meisjes en 1 jongetje. Ze is echt een supermama en het gaat dan ook erg goet met de blootjes.

De blootjes net een uurtje oud. (links is het mannetje)
Afbeelding

De blootjes alweer een paar dagen oud (mannetje is de donkere, die begint goed te kleuren:
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn echt flinke baby's, maar daar hadden ze met zijn 4en dan ook ruimte genoeg voor en ze groeien echt als kool.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 04 nov 2014, 20:16

GEFELICITEERD!!!!! wat zijn ze vreselijk leuk om te zien !!!!! wat zal je trots wezen terecht
ik weet dat domme vragen NIET bestaan,fok je ratjes ook met stamboom ? ook via een verenigen?

Probeer jij ook zo min mogelijk inteelt te doen en ben je ook bij de bevalling ? ze zijn zo klein als een pinda dus denk niet dat je veel kan doen ,,
laten de mamsen je er ook bij .of blijven ze in hun holletjes zitten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 04 nov 2014, 20:42

Domme vragen bestaan niet Wil. :)

Er zijn zeer zeker ratten met stambomen. De mensen die dus echt ratten houden voor de fok en de goede lijnen (zoveel mogelijk proberen fokken zonder gezwellen en andere ziektes etc). Deze mensen hebben, eigenlijk net als bij katten de cattery, dus een Rattery. Helaas kunnen wij ons niet registreren ergens, maar dit zou eigenlijk wel eens goed zijn want er wordt zoveel "gefokt" met ratjes en die mensen noemen zichzelf een rattery terwijl ze gewoon alles maar bij elkaar zetten wat een leuk kleurtje geeft.
Ik probeer wel bij de bevalling te zijn. Meestal gaat het goed maar soms hebben ze ook te veel tijd tussen de geboortes zitten. Dit heb ik 1x gehad en toen ben ik wel naar de dierenarts gegaan voor een opwekker. Echte testen kun je niet doen omdat het inderdaad kleine bloterikjes zijn. Als je een foklijn wilt beginnen kun je dus het beste rattery ratjes die onverwant zijn aan elkaar in huis nemen en daar je eigen lijn mee opzetten. Het is in de goede rattery wereld dus ook echt een must om onverwant te fokken en je fokseltjes ook te blijven volgen (Dus kijken of je nakomelingen in de toekomst geen gekke aandoeningen krijgt etc.) Want je kunt wel eens een combi van man en vrouw hebben die dus bijv. gezwellen "activeert". Als je dit in de toekomst dus tegenkomt moet je dus met die combi echt niet meer fokken. Dus eigenlijk is het wel hetzelfde als het fokken met katten, alleen komen er geen tests bij kijken. Als de rittens geboren zijn en ze zijn een aantal weekjes oud dan komen de geinteresseerden ook echt op knuffelbezoek en om uit te kiezen welke ratjes ze willen.
Ik heb in al die jaren 3 nestjes gehad, 1e nestje was een gruwelnest. 3 dood geboren en nog 10 gezonde over. maar toen ze wat groter werden werd het voor mamarat echt teveel en heeft er heel wat dood gebeten. Ik kon er nog 1 redden en die heb ik met de hand opgevoed. 2e nestje was niet geplant, maar dat vrouwtje was al drachtig toen ik haar in de opvang kreeg. alle 11 de baby's zijn geplaatst en mama ook. En nu dit nestje, die gepland en goed uitgezocht was. De rittens gaan alleen naar goede kennisen of mensen die al eerder een ratje hebben geadopteerd bij mij vanuit de opvang. Ik vraag er geen geld voor. Maar die mensen willen gewoon een gezond ratje en dan ben ik blij als ik daarbij kan helpen :) Mijn moederratje heeft ook echt een superlief karakter. (ook daar wordt op gefokt, een ratje dat snel bijt of erg angstig is wordt meestal niet gebruikt voor de fok).

oh het is een lang verhaal geworden smile7_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 04 nov 2014, 21:58

Gefeliciteerd met de rittens. Wat zijn ze leuk.
Goed dat je verantwoord met ze fokt en ze naar kennissen gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”