Even mijn frustratie (en verdriet) kwijt...

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Even mijn frustratie (en verdriet) kwijt...

Berichtdoor Clemmetje » ma 18 mei 2015, 21:04

Ik begrijp volkomen dat je hier heel verdrietig en gefrustreerd van wordt.
Al vier jaar heb je hem kunnen helpen bij zijn probleem en nu begint het toch andere vormen aan te nemen.
Ik hoop echt dat de medicijnen wat gaan doen en dat jullie nog een tijdje van hem kunnen genieten.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » ma 18 mei 2015, 22:56

Hoi Suzanne ik snap wat je voelt we hebben het hier gister en vandaag ook al over gehad. En wat is dot zwaar en onprettig zeg. Maar wat ik gister ook al zij als James het katheteriseren ook niet meer makkelijk toe laat is dat ook een teken dat dat hem pijn doet. Elke dag doen is wel een optie maar jullie hebben ook nog wel een leven en James zit daar ook echt niet op te wachten.
Ik zal zaterdag ff met die 2 da's van het pension praten hoe hun er over denken.
En dan zelf kijken wanneer het echt niet meer kan.
En hoop voor je dat Dennis het dan ook ziet dat het klaar is.
Laat het voor nu gewoon ff rusten kijk wat die pillen gaan doen.
Al betwijfel ik dat wel want amoxciline is bijna het zelfde als synulox.
Een de andere meds weet ik niet die ken ik niet.

Heb het er zaterdag over en probeer het daarna ff te laten rusten is moeilijk vertel mij wat maar dan zie je op een gegevemoment als de tijd daar is wat je moet doen.

Dennis en Suzanne heel veel sterkte met deze hele moeilijke beslissing.

Loezz

Berichtdoor Loezz » di 19 mei 2015, 09:23

Jeetje zeg, wat een verhaal. Bull Terriers zijn ook zo sterk voor zichzelf, zo hard. Dat het vaak moeilijk te peilen is hoe slecht ze zich voelen.
Ons teefje, Dana, was ook incontinent door nierfalen. Zij kreeg enurace, dat werkte goed. Jammer dat dat bij James niet het geval is. Toen Dana slechter werd, liet ze ook meer druppeltjes gaan.
Ik hoop dat er nog een oplossing gevonden wordt, zodat hij nog flink wat jaartjes kan genieten.

peggy72

Re: RE: Even mijn frustratie (en verdriet) kwijt...

Berichtdoor peggy72 » di 19 mei 2015, 10:22

Naast onze kanjers Or & Pepp hebben wij ook nog een prachtige lieve Bullterrier, genaamd James... Zoals sommigen van jullie misschien weten kan James niet (meer) zelf plassen.

Kort & bondig...; 4 jaar geleden van de ene op andere dag begonnen met incontinentie, over gegaan in totaal niet meer plassen. Zelfs de beste artsen stonden voor een raadsel. Niemand kon het verklaren en/of een oorzaak vinden. We kregen het advies hem maar in te laten slapen. Men vermoedt dat hij ooit een epileptische aanval heeft gehad, waardoor hij het juiste signaal vanuit z'n hersenen niet meer door krijgt.
Aan onze James merkten we echter niets. En als zo'n beestje maar blijft kwispelen, kun je het niet over je hart verkrijgen om hem te laten gaan. Dat hebben we dus ook niet gedaan. Met als 'gevolg' dat we hem, sinds die tijd, om de dag katheteriseren. Alternatieve wegen hebben we ook al bewandeld (homeopathie, TTouch, etc), niets hielp!

Sinds een aantal weekjes gaat het echter minder met hem... Steeds sneller begint hij urine te verliezen (te druppelen). En zijn urine is steeds vaker troebel. Vrijdag dus even voor overleg naar de da geweest. Conclusie; meneer is ondertussen immuun voor Amoxicilline geworden (wat hij iedere dag krijgt), dus heeft zo ongeveer een chronische blaasontsteking. En vanwege het feit dat de sluitspier niet meer 'getraind' wordt, en er om de dag een katheter doorheen gaat, wordt deze dus steeds slapper (met het druppelen tot gevolg). Dit laatste zal ook nooit meer verbeteren, en ook langzaamaan maar verslechteren. Voor de blaasontsteking hebben we even een korte tijdelijke zware ab-kuur (Synulox) & voor de sluitspier een laatste 'probeersel' wat eigenlijk voor teefje wordt gebruikt (Enurace).

Die dierenarts adviseerde ons om eens goed na te denken over hoe lang we dit nog willen gaan volhouden, indien het echt verslechterd. Diep in ons hart weten we ook wel dat dit niet zo door kan gaan, als hij echt vaker gaat druppelen. De handelingen die we nu doen beperken ons al ontzettend in onze vrijheid (kunnen nooit eens een lang weekend zonder James weg, omdat niemand anders kan katheteriseren. Maar dat is een bewuste keuze geweest. Doe je gewoon voor je 'kind'!). Als hij dagelijks leeg zou moeten zou dit voor hem, èn voor ons, niet te doen zijn.

Zaterdag hebben we een kennismaking bij een pension in Vlagtwedde (250km rijden voor ons). Dit is de enige plek waar we James achter durven te laten tijdens onze zomer vakantie. Dit pension (aan huis) wordt beheerd door een stel dat voorheen een dierenartsenpraktijk samen had, dus zij kennen de handeling. Met hen willen we graag ook nog even over James z'n toekomst praten. Zij denken natuurlijk niet meer in euro's, zoals sommige dierenartsen doen, maar hebben wel de kennis.

Ik weet me geen raad meer, en kan er alleen maar verdrietig van worden. Ik besef me dat James al 4 mooie jaren 'kado' heeft gehad, omdat een ander er waarschijnlijk nooit aan begonnen was. Maar het voelt zo verschrikkelijk om er over na te moeten denken...
Hoi wat een triest bericht heb je jezelf al eens verdiept in cbd olie. Dit heeft echt hele goede resultaten bij neurologische aandoeningen ook epilepsie. Wij gebruiken het sinds kort voor onze diabetes kat met nystagmus en niet regelbare diabetes en de resultaten zijn echt super te noemen. Ik weet niet of je Facebook hebt maar kijk anders eens op de Facebook pagina de wonderen van cbd olie. En ik hoop dat dit misschien iets voor jullie is. Heel veel sterkte peggy

shushi

Re: RE: Even mijn frustratie (en verdriet) kwijt...

Berichtdoor shushi » di 19 mei 2015, 19:40

Hoi wat een triest bericht heb je jezelf al eens verdiept in cbd olie. Dit heeft echt hele goede resultaten bij neurologische aandoeningen ook epilepsie. Wij gebruiken het sinds kort voor onze diabetes kat met nystagmus en niet regelbare diabetes en de resultaten zijn echt super te noemen. Ik weet niet of je Facebook hebt maar kijk anders eens op de Facebook pagina de wonderen van cbd olie. En ik hoop dat dit misschien iets voor jullie is. Heel veel sterkte peggy
Waar bestel/koop jij dit...? Heb al even zitten lezen op internet.
'...the purrrfect love!'

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 mei 2015, 19:45

Hoi Hoi
Nee ik heb geen idee ,ook nog nooit van gehoord ,komt ook omdat we daar niet op letten natuurlijk ,succes meid ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 19 mei 2015, 21:31

ik heb mijn eerste flesje besteld bij mediwiet daar zit maar 1.4 % cbd in en 0,06 thc. rond de 22 euro incl verzenden.

op facebook is een dame die het zelf maakt voor haar eigen kindje maar het ook verkoopt. Deze is op basis van hennep met 4% cbd en kost 20 euro per 10ml
haar facebook pagina is HomemadeCBDOlie zij bereid ook zonder alcohol op basis van verhitten

en ik heb het nu zelf besteld bij de dame in het stukje wat ik op het forum heb gezet. Zij heeft een pruikenzaak voor mensen met kanker. En om deze reden begonnen om een betaalbare versie hoog gedoseerd te maken.

haar versie bevat maar liefst 10,8 procent cbd en kost 30 euro per 10 ml

Ik heb deze besteld omdat ik dat flesje dan nog zelf verder kan verdunnen 3x keer en dan op een percentage van 2.7% cbd uitkom en 0.065 thc
en ik zo meer dieren er plezier van kan laten hebben.

https://www.facebook.com/alette.postuma ... 0465723714

voor neurologische problemen is hoger gedosseerd beter maar moet je wel rustig starten met bijv 2 x daags 1 druppel je kunt hem de eerste paar keer bijv ook verdunnen dus 1 druppel cbd mengen met 1 druppel biologische olijfolie.

Als ik het resultaat hier in huis zie kan ik niet anders zeggen dat het doet wat het moet doen.

En ik ook zo hard ga duimen dat dit bij jou ook gaat werken

de bedoeling is je dier er geleidelijk aan te laten wennen

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 19 mei 2015, 22:25

ik heb jou verhaal ook nog even aan iemand voorgelegd die veelvuldig zieke dieren helpt maar dan op basis van pure wietolie.

Ik heb met hem ook contact gehad over onze Taco en hij gaat hem ook verder helpen.

je mag zelf contact met hem opnemen via facebook, hij wil je zelfs een proefflesje opsturen maar dan heeft hij het gewicht nodig en je adres.

als je hier belangstelling voor hebt moet je het me maar laten weten

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 24 mei 2015, 14:57

Hoe is het nu met James?
Groetjes Clem
Afbeelding

shushi

Berichtdoor shushi » ma 25 mei 2015, 10:58

ik heb jou verhaal ook nog even aan iemand voorgelegd die veelvuldig zieke dieren helpt maar dan op basis van pure wietolie.

Ik heb met hem ook contact gehad over onze Taco en hij gaat hem ook verder helpen.

je mag zelf contact met hem opnemen via facebook, hij wil je zelfs een proefflesje opsturen maar dan heeft hij het gewicht nodig en je adres.

als je hier belangstelling voor hebt moet je het me maar laten weten
Peggy, graaaaaag! Proberen waard toch!
'...the purrrfect love!'

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”