Introductie

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
manoe76
Contacteer:

Introductie

Berichtdoor manoe76 » zo 03 jun 2012, 21:45

Als kind ben ik altijd opgegroeid met dieren, en wilde ik al in een dierentuin werken. Opgroeiende kwamen er allemaal andere dingen op mijn pad en heb qua werk van alles gedaan. Ik heb jarenlang in de horeca gewerkt, maar op een bepaald moment begon ik dat toch een beetje zat te worden.

Op een dag zat ik in de trein op weg naar mijn vader en zag mensen trainen met een pakhond. De hond werd geschopt. Of dat echt was of gesimuleerd kon ik niet zien, maar mijn maag draaide om. Toen wist ik het: ik wilde met dieren werken. Ik heb bij de LOI een cursus paraveterinair dierenartsassistente besteld en ben als vrijwilliger bij de dierenambulance gaan werken. Al snel zag ik een vacature voor dierenartsassistente en heb gesolliciteerd en werd aangenomen. Ik werk daar nu 6 jaar met heel veel plezier. Ik vind het heerlijk om met dieren om te gaan en ze te helpen. We maken veel leuke dingen mee en helaas ook hele verdrietige, maar dat hoort er nou eenmaal bij en daar leer je mee omgaan.

Nou ben ik iemand die van leren houdt, dus al snel begon het te kriebelen. Dit vind ik leuk, ik geniet van mijn werk, maar ik wil meer. 6 jaar universiteit om dierenarts te worden zag ik niet zitten en was praktisch ook niet haalbaar, bovendien heeft het vak van dierenarts toch veel technische kanten waar ik niet veel mee heb. Dus ben ik gaan zoeken, wat kan ik dan doen om mijn vak verder uit te breiden en te verrijken. Zo kwam ik bij de opleiding Homeopathie voor dieren. Ben eerst maar eens gaan kijken, want zoals velen had ik ook het vooroordeel van de “geitewollesokken types” en daar voel ik me niet echt in thuis. Gelukkig bleek dit vooroordeel niet gegrond en heb ik mij ingeschreven, en daar ben ik nog steeds zo blij om. Vanaf dag 1 werd ik meegezogen door het enthousiasme van de docenten en de mogelijkheden die homeopathie te bieden heeft. Een zachte diervriendelijke genezing zonder nare bijwerkingen.

De afgelopen vier jaar heb ik zoveel mooie genezingen gezien, ook bij mijn eigen kat die last had van een voedselallergie. En zeker het laatste jaar is zeer leerzaam. Ik heb mijn scriptie geschreven over huidproblemen bij katten en heb daarmee hele mooie resultaten weten te bereiken die ik op een later tijdstip nog met jullie zal delen.

Ik zal hier mijn ervaringen met jullie delen en jullie vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Wel wil ik daarbij gelijk een kanttekening plaatsen: homeopathie is gericht op het individu. Een middel dat bij het ene dier voor goede resultaten zorgt zal niet automatisch bij een ander dier dezelfde resultaten boeken. Wij gaan namelijk niet alleen uit van de klachten waar een dier voor komt, maar naar het dier als geheel. Wij nemen dan ook alle specifieke bijzonderheden mee in de keuze van een middel. En in sommige gevallen zullen ook de omstandigheden waarin het dier leeft aangepast moeten worden. Ik zal de eerste les nooit vergeten: als de omstandigheden niet goed zijn kan je er in stoppen wat je wilt, maar het zal niet tot verbetering leiden. Dus ga niet zomaar zelf zitten dokteren.

Ik zal nog een topic plaatsen waarin de principes van de klassieke homeopathie verder toegelicht worden.
Afbeelding

griddie

Re: Introductie

Berichtdoor griddie » zo 03 jun 2012, 22:27

Wat leuk ik ga je zeker in de gaten houden! Misschien vind ik ooit iets voor onze oosterse korthaar die een scheef neus tussen schot heeft en eens in de zoveel tijd erg verkouden en ziek word!! Hij krijgt nu al een weerstand verhoger en dat doet ook wel erg goed maar nog niet voldoende!!
En ik geef hem liever iets homeophatisch dan steeds AB al knapt hij daar enorm van op!!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 03 jun 2012, 22:31

Wat leuk dat je hier een eigen plekje hebt Manoe.
Ik denk dat hier veel mensen plezier aan gaan beleven.
En heb je al een nieuwe uitdaging?
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 03 jun 2012, 22:46

Wat leuk ik ga je zeker in de gaten houden! Misschien vind ik ooit iets voor onze oosterse korthaar die een scheef neus tussen schot heeft en eens in de zoveel tijd erg verkouden en ziek word!! Hij krijgt nu al een weerstand verhoger en dat doet ook wel erg goed maar nog niet voldoende!!
En ik geef hem liever iets homeophatisch dan steeds AB al knapt hij daar enorm van op!!
Hoi Griddie,
dit is natuurlijk een lastig probleem omdat er in de anatomie wat mis is. Dat zijn dingen die natuurlijk niet 123 op te lossen zijn, maar waarschijnlijk wel goed te ondersteunen zijn. Met homeoapthie willen we graag het probleem volledig oplossen en genezen, maar in dit geval denk ik niet dat dat mogelijk is, omdat het een fysieke afwijking is. Wat voor weerstandverhoger krijgt je kat? Soms is ondersteunen het enige wat je kan doen helaas. En alternatieven voor AB zijn er genoeg, dus misschien dat homeopathie daarin ook wat kan betekenen voor jouw kat.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 03 jun 2012, 22:52

Uitdagingen genoeg Clem! Ik ben op dit moment bezig met 4 patientjes voor mijn stage die mij zeker uitdaging bieden! Daarnaast nog een paar "scriptie" patientjes waar ik nog niet klaar mee ben en een paar anderen, buiten de studie om.
Daarbij ben je met homeopathie volgens mij nooit uitgeleerd. Ik heb een halve boekenkast vol met boeken die wachten om gelezen te worden en nog een heel verlanglijstje... Er is zoveel te leren op dit gebied en het is een vak dat zich blijft ontwikkelen, dus dat houdt het leuk.
En voorlopig zal elk dier nog een uitdaging zijn, altijd weer spannend hoe een dier gaat reageren en soms sta je letterlijk voor verassingen! Ik ben zeker van plan jullie hierin te laten delen, maar daarvoor wil ik eerst toestemming van de eigenaren natuurlijk.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 03 jun 2012, 23:31

Uitdagingen genoeg Clem! Ik ben op dit moment bezig met 4 patientjes voor mijn stage die mij zeker uitdaging bieden! Daarnaast nog een paar "scriptie" patientjes waar ik nog niet klaar mee ben en een paar anderen, buiten de studie om.
Daarbij ben je met homeopathie volgens mij nooit uitgeleerd. Ik heb een halve boekenkast vol met boeken die wachten om gelezen te worden en nog een heel verlanglijstje... Er is zoveel te leren op dit gebied en het is een vak dat zich blijft ontwikkelen, dus dat houdt het leuk.
En voorlopig zal elk dier nog een uitdaging zijn, altijd weer spannend hoe een dier gaat reageren en soms sta je letterlijk voor verassingen! Ik ben zeker van plan jullie hierin te laten delen, maar daarvoor wil ik eerst toestemming van de eigenaren natuurlijk.
Ik denk ook dat je nooit uitgeleerd raakt met homeopathie en dat maakt het juist zo boeiend.
Ik heb in mijn Kruidvattijd een opleiding Drogist gevolgd en daarin ook de basis van homeopathie gehad en dat vond ik toen ook al heel interessant.
Ik kijk uit naar je ervaringen.
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » ma 04 jun 2012, 09:07

Wat geweldig dat je dit topic hebt geopend.
Je hebt voor mij zeker al veel betekend, waar ik je zeer dankbaar voor ben!!!!!!!!!
Bonny heeft tot op heden niet meer gespuugd en de schimmel was ook vlot onder controle, ook weer mede dank zij je hulp.
Petje af voor je wat je voor iedereen doet good_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 04 jun 2012, 09:22

@Clem, wat leuk dat je in je opeleiding ook informatie over homeopathie hebt gehad! Het is zeker een heel boeiend vak!

@Stella, dank je wel en graag gedaan! Ik ben ook heel blij dat het zo goed gaat met Bonny en het is altijd prettig als je kunt helpen!
Afbeelding

griddie

Berichtdoor griddie » ma 04 jun 2012, 13:51

Hoi hoi,

Ziggy krijgt als weerstandverhoger vita-chlorofyl en hij doet het daar hartstikke goed op!!!Hij vind het alleen niet lekker en als het flesje gepakt word gaat hij er snel vandoor!!!Maar jij hebt het over alternatieven voor de AB daar zou ik graag meer over weten dus als je wat info hebt heel graag!!

Groetjes Ingrid
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 04 jun 2012, 18:30

Wat leuk dat je je eigen hoekje hebt gekregen Manoe! Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, ik zag ook een topic over Desi naar boven komen, dus die ga ik zometeen eens lezen!

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”