Pulsatilla

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
zenga13

Re: Pulsatilla

Berichtdoor zenga13 » za 30 jun 2012, 23:12

Ik ben absoluut niet tegen homeopathie.. Heb dat bij mijn caafjes ook regelmatig gebruikt..

Wat ik bedoel met dat ik tegen dat soort middeltjes ben is dat ik vind dat zulke dingen op een natuurlijke manier moeten gebeuren. Als een poes niet krols wordt zal daar een reden voor zijn en dat is dan jammer voor mij, maar dan wil ik niet allerlei middeltjes gaan gebruiken omdat ik zo graag kittens wil.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 01 jul 2012, 11:23

Dat is een mooie gedachte en daar kan ik me helemaal in vinden. Het is alleen met homeopathie niet zo dat je iets in het lichaam kan veranderen wat er niet hoort. Als je poes niet krols wordt omdat er een verstoring in het lichaam is kan die verstoring met homeopathie verholpen worden. Maar als zij niet krols wordt omdat dat haar genetische aanleg is, of er zou anatomisch iets niet kloppen, dan kan homeopathie daar ook niks aan veranderen. Homeopathie brengt het lichaam weer in balans waardoor bepaalde klachten verdwijnen, maar het kan niks toebrengen wat er niet thuis hoort.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 01 jul 2012, 11:35

Ik vind het zo leuk om de type beschrijvingen bij de verschillende middelen te lezen! Echt heel erg interessant.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 01 jul 2012, 12:40

Dank je! Vind het zelf ook altijd leuk om te lezen. Ik zal er nog wel meer plaatsen. Als je er meer over wilt lezen is het boekje "Wat voor type bent u?" van Frans Kusse erg leuk. Het is wel voor mensen geschreven, maar met een beetje fantasie kan je het ook goed naar dieren vertalen.
Afbeelding

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » zo 01 jul 2012, 22:24

De pulsatilla vrouw wil bemind worden. Ze wil aandacht en liefde voelen.

Op de foto Desi...het pulsatilla vrouwtje.
We zijn een week op vakantie geweest en de katten kregen 1x per dag een uur aandacht van een poezennanny.
Bij thuiskomst waren de andere 3 katten nog in overdenking of zij beledigt, om het achterlaten, of blij moesten reageren.
Desi hing onmiddelijk bij haar grote favoriet in de armen en overladen Hans met likjes, liefkosende bijtjes en luid gespin. heart_sm

Afbeelding
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 01 jul 2012, 22:31

Hier straalt de heart_sm echt van af.
Geweldig! dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 01 jul 2012, 22:38

Hoi Sjeba
GEWELDIG deze foto Ze is echt in love met Hans ,Het Pulsatilla vrouwtje ;) kan ook bijna niet anders met een tortie he ,,
Jammer he vakantie al weer voorbij ,maar jullie hebben wel TOPPIE weer gehad . dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 01 jul 2012, 22:54

Wat een heerlijk vrouwtje is het toch!!
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » ma 02 jul 2012, 22:04

Hei Manoe,
volgens mij is mijn Pixie helemaal een Pulsatilla.
Erg gefixeerd op aandacht en als ze dat niet krijgt gaat ze ergens op plassen/sproeien.
Tijdens het weekend was ik oppas voor de kindjes van mijn broer en dus minder thuis dan gewoonlijk en ja hoor, prijs!Ze kan ook erg jaloers zijn en reageert zich dan af op de eerste poes die voorbij komt, die krijgt dan een mep.
Verder is ze allergisch aan iets in de voeding en krijgt soms uitslag, vooral op haar kopje.
Dat jeukt dan heel erg en ze krabt het kapot.Ze is ook allergisch aan Frontline, voor haar moet ik een ander middel nemen.
Het is alleen heel jammer dat ze ook heel angstig is, ik kan haar moeilijk pakken.
Ze komt s'avonds wel graag even op schoot liggen, of passeert rakelings langs me, zodat ik haar snel kan aaien.
Ze heeft ook regelmatig vieze oogjes en had onlangs een oogontsteking.Toen ik haar eindelijk te pakken had, heb ik haar een week in de bench moeten doen om haar oogjes te kunnen verzorgen.Het rare is, dat ze het dan heerlijk vindt om regelmatig gepakt en geknuffeld te worden.Het is een Oosters Korthaar met een vleugje Cornish Rex.
Ann

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 02 jul 2012, 22:14

Hoi Ann,

Pixie klinkt inderdaad wel als een pulsatilla poesje. Kan ze ook verzorgend zijn naar de andere poezen? Heeft ze wel eens kittens gehad? Pulsatilla kan ook heel angstig zijn, dus ook dat klopt wel met pulsatilla. Als je er meer over wilt weten of het misschien wil proberen voor haar kan je me mailen hoor.

Groetjes Manoe
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”