Kat likt zich kaal..

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
manoe76
Contacteer:

Re: Kat likt zich kaal..

Berichtdoor manoe76 » ma 16 jul 2012, 13:14

Chantal, wat zie je als je naar zijn ogen kijkt? Wat voor blik heeft hij, wat voor uitstraling?
En heb je wel eens meegemaakt met hem dat hij zich in het nauw gedreven voelt? Zo ja, hoe reageerde hij? Hoe ging het bijv. bij de fokker toen hij daar uit zijn hok gehaald werd, of was je daar niet bij?
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 16 jul 2012, 13:32

Vaak kijkt hij een beetje zielig.. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.. Meestal als ik langs hem loop geef ik hem een aai op zijn bol of ik knuffel hem even.. Dan legt hij zijn koppie helemaal op mijn hand en doet zijn oogjes dan bijna dicht.

Als hij zich in het nauw gedreven voelt doet hij nog steeds niets.. Toen we hem net mee naar huis namen en ik hem mee in de douche nam was hij heel bang, maar toch deed hij niks.. Hij probeerde wel weg te komen, maar deed niet lelijk. Hij liet het dan ook uiteindelijk gewoon toe. Hij wil soms wel gaan grommen als ik hem vasthou net als gisteren om die romper aan te doen, maar hij haalt dus echt niet uit of iets dergelijks. Zodra ik hem dan weer in zijn huisje zet is het ook gelijk weer over. Ik geef hem daarna dan ook altijd weer gelijk wat vitaminepasta om het weer goed te maken.

Ik was erbij toen de fokster hem uit het hok pakte. Ze stopte hem gauw in mijn mandje omdat ze hem zelf niet vast kon houden, dat wilde hij niet. Hij heeft dus de hele tijd in het mandje gezeten, helemaal achterin weggekropen. Ik heb niet eens de kans gehad om hem te bekijken eigenlijk. De fokster kon hem wel aaien in het mandje, maar zodra ik in de buurt kwam kroop hij helemaal weg.

Hij heeft zich trouwens naar de andere katten toe helemaal niet bang gedragen. Het bleek nl dat een van mijn poezen krols was en waarschijnlijk heeft hij haar gedekt. Ik werd s nachts wakker van een krijs en toen zat hij er bovenop. Omdat hij toen nog maar net een week gecastreerd was, heb ik dus ook nog kans dat ze dus daadwerkelijk gedekt is.. Ik had er dus geen flauw benul van dat dat na een week nog kon, dus dat hebben we er ook weer bij gekregen, dus dat is nog even afwachten.

Maar vanaf het eerste moment heeft hij zich heel vriendelijk opgesteld naar mijn katten terwijl die in het begin niet zo aardig tegen hem waren..
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 16 jul 2012, 15:52

Hoi Chantal
wat vreselijk triest he zo'n verhaal en wat een zalig mannetje om te zien ,enne misschien ..........geluksbaby's het is voor hem toch een mega geluk dat hij uit de kippenren weg is ,
Succes Manoe en Chantal ,ik hoop dat je net zoveel bij dit mannetje bereikt als bij Mamba
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 16 jul 2012, 21:30

Hoi Chantal,

Het is wel een echte lieverd zo te lezen! Als hij een beetje los komt en weer wat vertrouwen krijgt in de mensheid is het vast een geweldige aanwinst! Hoe heet hij eigenlijk?

Ik zit te denken aan het middel Staphysagria. Dat is een verdrietmiddel. We weten natuurlijk niet of hij verdriet heeft omdat je maar weinig weet over zijn verleden. Maar het is een middel dat gebruikt wordt bij dieren die erge dingen hebben meegemaakt en daar verdriet over hebben. Ook dit weten we natuurlijk niet, maar het feit dat hij daar in een kippenhok zat en dat hij zo bang is voor mensen doet toch wel vermoeden dat hij niet een heel leuk leventje heeft gehad daar. Verder is het een middel dat over zich heen laat lopen. Die gedachte krijg ik wel als je verteld over het douchen. De meeste katten die dit niet gewend zijn en het vervelend vinden zullen toch wel proberen uit te halen oid en dat heeft hij niet gedaan. Verder wil staphysagria zich graag verstoppen, wat hij ook doet. Dan voelt hij zich veilig. En het is een middel dat zijn gevoelens niet kan uiten. Als ik je verhaal lees lijkt het erop dat hij wel graag aangehaald wil worden, maar het gewoon niet kan of durft.
Het heeft niet heel specifiek dat stresslikken, maar ik denk dat hij zich beter in zijn vel voelt, dat dat vanzelf zal verdwijnen.
Je zou het kunnen proberen, kijken of het wat voor hem kan doen.

Zoals ik al zei is dit wel een beetje een lastige casus omdat hij nog zo kort bij jullie is en je niet veel over zijn verleden weet, maar het is het proberen waard.

Groetjes Manoe
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 16 jul 2012, 21:48

Zoals jij het nu omschrijft is dat wel zo'n beetje onze Alex (zo heet hij). Ik merk ook dat hij wel heel graag wil, maar dat zijn angst hem vaak tegenhoudt. Daarnet was ik even boven en lag hij op bed. Ik ben voorzichtig naast hem gaan liggen en ben hem voorzichtig gaan aaien. Binnen no time lag hij te knorren en lekker heen en weer te draaien om overal geaait te worden. Maar als hij dan wat hoort dan sluipt hij weer weg. Maar goed, we komen elke dag wel een stapje verder.

Ik heb vetramil honingzalf besteld om de wondjes mee in te smeren en ik wil graag het middel dat jij aangeeft eens proberen. Inderdaad is het moeilijk om hem in te schatten. Ik ken hem natuurlijk ook nog niet echt goed en moet afgaan op ervaringen die ik zelf heb met katten om zijn karakter een beetje in te schatten.

Waar kan ik dat middel kopen en hoeveel en hoe moet ik dat toedienen? DN wil ik er zo snel mogelijk mee aan de slag gaan.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 16 jul 2012, 21:54

Wat heerlijk dat je hem lekker hebt kunnen knuffelen en dat hij dat dus wel fijn vindt.

Je kan het middel kopen bij een apotheek die ook homeopathische middelen verkoopt, ook online, bijv. www.regentesse.nl Maar je kan het ook via mij kopen. Als je het bij de apotheek haalt zit je met een flesje met 80 korrels, waar je er maar 3, of misschien 6 van nodig hebt. Als je het bij mij wilt kopen moet je me even een pb'tje sturen met je gegevens en ik stuur je ondertussen ook gelijk de instructies voor gebruik.

Groetjes Manoe
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 16 jul 2012, 22:18

Helemaal geweldig! Hartstikke bedankt voor je hulp.. Pb heb je inmiddels binnen dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 jul 2012, 18:28

Hoi Chantal en Manoe
Heel veel succes ,weer heel leuk om dit te gaan volgen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 17 jul 2012, 18:57

Ik hoop echt dat het gaat helpen voor je mannetje Chantal.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 17 jul 2012, 19:36

Heb laatst dit verhaal al eens langs zien komen in een ander topic, had een berichtje getypt moest even wat anders gaan doen en heb het dus nooit meer gepost. Als ik dit hier weer lees zakt mijn broek er ver van af dat Alex zo'n leven achter de rug heeft, gelukkig maar dat jullie hem hebben meegenomen Chantal. Alex kan eindelijk beginnen aan een gelukkige periode in zijn leventje. Succes Chantal en Manoe hoop zo dat het middel snel aan gaat slaan.

Trouwens, hoe gaat dat in zo'n grote groep katten als jij hebt Chantal? Alex komt al sociaal naar katten binnen de rest ontvangt hem niet allemaal even vriendelijk zeg jij en toch gaat het met een paar dagen allemaal goed? Hoe heb je hem geintroduceerd aan de rest?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”