Franse Bulldog

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
belinda64

Franse Bulldog

Berichtdoor belinda64 » ma 12 nov 2012, 16:07

Jeetje wat een verhaal.. ben blij voor deze prachtige witte dame dat het goed aan het komen is ohmy_sm
Ik heb hier een (in veel mindere mate hoor) een psychisch verstoort hondje....dacht altijd : ach het komt vanzelf wel goed met onze clair...
Maar na vandaag heb ik toch mijn twijfels..
Ik zou graag is met jou, Manou, willen overleggen of er iets voor haar te doen is..
Notedop:
ex fox teefje van inmiddels bijna 6 jr (franse bulldog) welke sinds april dit jaar bij ons is.
ruim 1 jaar bij vrienden van mij gewoond...daarvoor dus bij een fokker in een ren met meerder fokteven..
Ze heeft uiterlijk veel kleine lidtekens, verder wel gezond,
Probleempjes: buiten continue achterom kijken, bij harde regen paniekgedrag vertonen, alleen gelaten thuis (bij de andere dieren) slopen...dingen van plastic, glas ed....speelgoed is niet interessant als de baasjes niet thuis zijn..en ze plast in huis (het liefst op dekens oid, lijkt op dominiantie) ...ze probeert wel de poezen te domineren door op ze te rijden..
We moeten haar nu echt in de bench doen als we niet thuis zijn, voor haar eigen veiligheid
Inmiddels laat ze zich wel knuffelen door ons als baasjes (en als die vrienden komen ook heel erg knuffelig) maar verder wil ze eigenlijk niks van andere mensen weten.
Buiten is ze ook erg gesloten naar andere honden...zoekt totaal geen toenadering, negeert alles totaal..gaan achter mij staan.
Vandaag was ik een uurtje weg, eerst even een rondje bos met haar en mijn andere frans gedaan...toen ik thuis kwam: geplast op het poezendekentje was ze uit het poezenei heeft gehaald...van de salontafel een houten ding met drie glazen waxinelichthouders getrokken, deze helemaal kapot gebeten en ook het glas dus huh_sm ..de kaarsjes uiteraard ook ....en uit de sisalpaal van de katten de rubberringen gesloopt..
Godzijdank heeft ze zelf niks kapot, want die ringen waren met nieten van gezet...het glas was in hele kleine stukjes gebeten enzzzzzzzz
Ik vind het zo sneu haar op te sluiten, al lijkt ze het zelf niet erg te vinden...maar ze is sowieso wat " emotie-loos" ..
ik zou zo graag voor haar wat van haar geslotenheid om willen ruilen voor wat losheid, ze lijkt het meest blij als ze thuis is bij haar eigen roedel....dus dat ben ik (mijn man lijkt bijzaak) de andere hond en de poezen...
Maar dat kan niet altijd..soms kan ze mee maar soms moet ze gewoon ook " alleen" thuis blijven...
En het zou zo leuk zijn als ze buiten in het bos een onbezonnen sprintje zou trekken en eens zou spelen met niko of een andere hond....Nu sprint ze alleen na het poepen, en als ik uit het zicht verdwenen ben...overigens loopt ze wel los en loopt ze niet weg naar huis...dit deed ze wel toen ze nog bij die vrienden van me woonden...
hihihi ik kan duidelijk niks in een notedop vertellen
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

manoe76
Contacteer:

Re: Cayla, een hond die zich afsluit van de wereld

Berichtdoor manoe76 » ma 12 nov 2012, 16:18

Hoi Belinda,

Jeetje zeg, dat is ook niet makkelijk als ze alles opvreet en sloopt, zeker glas en zo, is toch wel eng!
Als je mij een pb'tje stuurt met je e-mail adres dan zal ik je vanavond even een vragenformulier sturen. Je verhaal is al vrij uitgebreid, maar ik wil nog veel meer weten ohmy_sm
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 12 nov 2012, 16:25

Hoi Belinda,

Jeetje zeg, dat is ook niet makkelijk als ze alles opvreet en sloopt, zeker glas en zo, is toch wel eng!
Als je mij een pb'tje stuurt met je e-mail adres dan zal ik je vanavond even een vragenformulier sturen. Je verhaal is al vrij uitgebreid, maar ik wil nog veel meer weten ohmy_sm
gedaan..
ik hoop dat ik alles kan beantwoorden...we weten vrij weinig voor haar eerste 4,5jr van haar leventje..
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 12 nov 2012, 19:59

Hoi Belinda en Manoe
Balen Belinda ,gelukkig dat ze niet verwond is door dat glas en nietjes .
mag dit weer een eigen topic worden Belinda ??er zijn zoveel mensen die hier niet in geloven (ik was er ook 1 van )
Dan is het leuk om te volgen hoe het gaat en te zien wat die paar koretjes kunnen doen.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 12 nov 2012, 20:16

Hoi Belinda en Manoe
Balen Belinda ,gelukkig dat ze niet verwond is door dat glas en nietjes .
mag dit weer een eigen topic worden Belinda ??er zijn zoveel mensen die hier niet in geloven (ik was er ook 1 van )
Dan is het leuk om te volgen hoe het gaat en te zien wat die paar koretjes kunnen doen.
tuurlijk, ik had al zoiets dat dit een eigen topic hadden moeten zijn..sorry
Groetjes belinda
cool_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 12 nov 2012, 22:48

Belinda, maak jij een nieuw topic aan? Of kunnen de modjes het verplaatsen naar een nieuw topic?
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 13 nov 2012, 09:35

Belinda, maak jij een nieuw topic aan? Of kunnen de modjes het verplaatsen naar een nieuw topic?
TIs al door de moderator gedaan..thanks dry_sm
Groetjes belinda
cool_sm

jsphynx

Re: Franse Bulldog

Berichtdoor jsphynx » di 13 nov 2012, 16:47

Wat een triest verhaal, ik hoop dat Manoe iets voor je kan betekenen. Wij hebben hier een mopsje van bijna 8, hij was 4.5 jaar dat hij bij ons kwam en wij de zesde eigenaren. Een aantal dingen die je schrijft herken ik heel erg goed, vooral het emotieloze echt heel sneu, alsof ze het koppie er al bij hebben laten hangen. Bij Tank heeft het heel lang geduurd maar hij is wel opgefleurd, nu na drie jaar! merken wij nog steeds verandering/vooruitgang. Hopelijk zal dit bij jullie ook gebeuren.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 13 nov 2012, 20:06

Hoi Mar, wat sneu dat jij ook zo''n hondje hebt, maar gelukkig gaat dat zo te horen al een stuk beter. Het is sneu dat sommige dieren zo''n slechte start hebben in het leven...

De vragenlijst is inmiddels ingevuld, dus ik ga ermee aan de slag en zal jullie hier ook op de hoogte brengen van mijn keuze en natuurlijk het verloop.
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 13 nov 2012, 21:06

Zoals vandaag ook weer, ik moest in Son werken, en dan kan ik de hondjes meenemen..
Ze kent het gelukkig nu wat in Son en als ik het vast rondje loop en het regent niet dan gaat het best redelijk..dus vandaag ook...En dan komen we thuis, en dan is zoooooooo blij even, ze rent dan op Seti en Mozes af...en trekt deze onder haar door en gaat ze als een bezetene likken dan rijden..en dan heeeeeeeel uitgelaten met Seti spelen..seti bijt in haar poten en zij zachtjes in seti..zooo aandoenlijk om te zien...maar dit alles is 5 minuten en dan is eten, en is ze weer in rust...vandaag was al met al een goede dag voor haar...
Ik hoop zo dat Manou voor haar innerlijke rust en zelfverzekerdheid kan geven, zodat ze veel vaker echt blij en enthousiast mag zijn..en dan in de toekomst ook los in huis kan blijven als ik er niet ben....
Ze is zo lief, en verdient echt geluk in haar leventje
Groetjes belinda
cool_sm

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”