Franse Bulldog

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
belinda64

Re: Franse Bulldog

Berichtdoor belinda64 » za 19 jan 2013, 17:35

Hoi Belinda,

Moet steeds denken aan Niko en zijn angst voor het donker. Is hij toevallig ook bang voor onweer en vuurwerk?
Ja heel erg.....Omdat hij 14 maanden oud was toen hij bij ons kwam, en daarvoor in een kennel in Hongarije leefde is het raden wat hij heeft meegemaakt...
Hij is ook heel erg bang voor vuur (heeft lang geduurd voor hij in de buurt van de houtkachel durfde te komen) ....
Maar denk je dat je hem ook kunt helpen??
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 19 jan 2013, 17:40

Hoi Belinda,

Moet steeds denken aan Niko en zijn angst voor het donker. Is hij toevallig ook bang voor onweer en vuurwerk?
Ja heel erg.....Omdat hij 14 maanden oud was toen hij bij ons kwam, en daarvoor in een kennel in Hongarije leefde is het raden wat hij heeft meegemaakt...
Hij is ook heel erg bang voor vuur (heeft lang geduurd voor hij in de buurt van de houtkachel durfde te komen) ....
Maar denk je dat je hem ook kunt helpen??
Ja, toen je het zei dacht ik gelijk aan een middel en dat is ook bang voor vuur en onweer, vuurwerk etc. Hoe is hij naar mensen?
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 19 jan 2013, 18:58

Hoe is hij naar mensen?
Naar mensen is hij opdringerig lief maar puppy's bijt/corrigeert hij met zeer harde hand......en verder is hij niet zo sociaal naar andere honden.....Niet dat hij iets doet maar spelen doet hij ook niet...maar wel met honden die hij kent, thuis........
Groetjes belinda
cool_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 19 jan 2013, 19:12

Zwemt hij wel eens? Of pootjebaden? En is hij snel moe? Reageert hij veel op dingen om hem heen? Kan hij lang met 1 ding bezig zijn of is hij snel afgeleid?
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 19 jan 2013, 23:52

Zwemt hij wel eens? Of pootjebaden? En is hij snel moe? Reageert hij veel op dingen om hem heen? Kan hij lang met 1 ding bezig zijn of is hij snel afgeleid?
pootje baden doet hij graag..mn als hij een balletje oid heeft....hij is altijd heel erg geobsedeerd met 1 ding bv de bal....hij is niet snel afgeleid..
Of hij echt kan zwemmen weet ik niet..
Afbeelding
Groetjes belinda
cool_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 19 jan 2013, 23:56

Hmmm... dat komt dan weer niet zo overeen met het middel dat ik in gedachte had... Ik ga eens nadenken, want er zijn meer middelen met deze angsten.

Leuke foto trouwens toppie_sm
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 25 jan 2013, 22:00

Even een kleine updat... Belinda en ik hebben verder gemaild om tot een middel te komen.

Eerst Clair: Ze had verbetering op de stramonium, maar dat stagneerde. We zijn nu overgegaan op een hogere potentie en Clair is een stuk speelser. Verder is het nog even afwachten wat het gaat brengen.

Voor Niko heb ik voor het middel Lycopodium gekozen (niet het middel dat ik in eerste instantie in gedachte had). Lycopodium is onzeker, maar heeft wel een grote bek en dat reageert hij vaak af op dieren die hij aankan. Niko wil pups nog wel eens terecht wijzen. Lycopodium is ook gevoelig en bang voor donker en onweer. En een belangrijk symptoom van lycopodium is maag-darm problemen. Daar had Niko last van, maar gelukkig niet met het voer dat hij nu krijgt, maar hij is er wel gevoelig voor. Na de eerste dosis ging hij heelrijk slapen bij Clair. Nu is het natuurlijk afwachten wat het verder met hem doet.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 25 jan 2013, 22:13

Dat klinkt allemaal weer super Manoe.
Wat is het toch goed om te lezen dat die korreltjes zoveel kunnen doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 25 jan 2013, 22:20

Ja he, blijf ook nog steeds verbaasd over wat het kan doen...en dan ben ik toch heel blij dat ik die studie ben gaan doen!
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 23 mar 2013, 13:28

Het is weer even tijd voor een update...
Clairtje is heel erg vooruit gegaan, zelfs in het bos loopt ze regelmatig voor me uit of blijft heel ver achter...Laatst was ik haar ook " kwijt"...Ik in paniek roepen maar we waren bij een omheind stuk dus heel ver kon ze niet zijn...en waar ik rechtsaf was gegaan was zij lekker al snuffelend rechtdoor gelopen...en ze had me niet eens gemist..GEWELDIG (vind ik dan he?)...Plassen binnen blijft ze af en toe doen...verder is ze superblij en speelt ze binnen met de poesjes en speelgoed..wat ze uit haar zelf gaat halen...ook iets wat ze eerder niet deed.
Niko krijgt andere druppels als waar we mee begonnen en het lijkt zn vruchten af te werpen...s' avonds de tuin in voor het laatste plasje is totaal geen probleem meer...
Rond het huis uitlaten, zijn we mee gestopt, dat gaf voor ons en hun zelf zoveel stress (ze versterkten elkaars onzekerheid zo erg dat ze nagenoeg niet mee liepen) ...over een paar weken gaan we dat weer eens rustig aan oppakken...Niko luistert wel sinds de druppels veel beter, alsof hij nu eindelijk snapt wat de bedoeling is...en laatst kwam er een drukke pup van een half jaar op hem af en hij negeerde hem........zouden we er dan eindelijk doorheen zijn???
In ieder geval ben ik zo ontzettend blij wat Manoe in deze tijd met vooral Clair heeft bereikt dry_sm
Clairs voormalige baasjes waren vorige week weer een dagje hier en die waren ook zo aangenaam verrast door haar vooruitgang...al gaven ze wel toe dat ze haar nog steeds dagelijks missen..
Groetjes belinda
cool_sm

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”