Traan ogen

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
manoe76
Contacteer:

Re: Traan ogen

Berichtdoor manoe76 » zo 28 apr 2013, 18:17

Hoi Corina, ik kom even terug op dit topic (weet niet of het nog van toepassing is) omdat ik gister op de meeting ook een vraag kreeg over een traanoog. Pasgeleden heeft een oud studiegenoot er iets over op facebook gezet wat misschien het proberen waard is. Zij schreef het voor paarden, maar ik denk dat het voor katten (en honden) net zo goed zal kunnen werken:

Hypercaltinctuur een goed middel voor geirriteerde ogen.

Hypercal is samengesteld uit 2 homeopathische middelen: Hypericum en Calendula. Het is het homeopathische jodium, maar het ontsmet niet alleen, het verzacht ook meteen de pijn en bevorderd de genezing. Ideaal bij wondjes dus, maar de afgelopen tijd heb ik het zelf het meest toegepast bij geirriteerde ogen. Het werkt heel eenvoudig, je neemt... een half glaasje mineraalwater en voegt daar 5 druppeltjes Hypercaltinctuur bij. Neem een klein spuitje en spuit wat van de oplossing in het aangedane oog. Na een half uurtje zie je al dat het werkt, het dier wordt weer rustig en vergeet zijn oog.
Dieren kunnen door verschillende oorzaken last van hun ogen krijgen:
- een paard die met het rollen zand in zijn ogen krijgt
- een hond die door de struiken rent en een tak in zijn oog krijgt
- een paard die zijn oog stoot
- vechtende honden/katten
- de vliegen bij paarden in de zomer
Hypercal is zeker ook een middel wat niet mag ontbreken in de huis/stalapotheek.

Let op! Als er echt sprake is van ontstoken ogen, altijd uw dierenarts raadplegen.

Je kan het hier bestellen:

http://www.regentesse.nl/shop/product_d ... ?id=146911
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 28 apr 2013, 18:25

Ik was degene die de vraag stelde voor mijn paard Faith. Ik heb het vandaag besteld. Ik hoop dat het werkt.
Manoe hoeveel bedoelen ze met een half glaasje?
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 28 apr 2013, 18:28

Een limonadeglas/longdrinkglas. Het moet goed verdunt worden omdat er alcohol in zo'n tinctuur zit, wat anders erg prikkelend zou zijn. Dus liever wat te veel dan te weinig.
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”