Revi zijn poepgedrag en eigenlijk nog veel meer

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
MaaikeV

Re: Revi zijn poepgedrag en eigenlijk nog veel meer

Berichtdoor MaaikeV » wo 19 jun 2013, 13:56

ff een updateje over Revi:

Er is natuurlijk veel gebeurd in ons leventje, hadden ook het idee dat Revi hier veel van voelde en meekreeg. en hierdoor dus minder at.
Helaas was dit niet het geval.. hij begon zo weinig te eten dat hij enorm is afgevallen, schrok me echt rot toen ik hem weer zag.
Gelijk een afspraak gemaakt met de DA en kon vanochtend direct terecht.
Ik Revi gehaald bij mijn ex en naar de DA, hij wilde gelijk het hokje in en begon te spinnen en te rollen in het mandje. hele reis naar de DA toe.
Daar aangekomen kreeg ik het nieuws te horen. Revi heeft Stomatitis gingivitis complex
Oftewel, zijn tanden worden door zijn eigen lichaam afgestoten. Zo omschreef de DA het. Hij kreeg gelijk een injectie van Vetacortyl en een kuurtje Stomorgyl-2 mee naar huis. die moet hij 6 dagen krijgen. Maar de ontsteking zal altijd weer terugkomen..
Maar om op deze leeftijd al alles te laten trekken vond de DA niet zo'n goed idee en als je alles trekt moet ook echt alles weg en mag er geen miniscuul klein stukje blijven zitten want dan is de ontsteking ook zo weer terug..

Dus nu proberen we het te halen met 2 keer per jaar deze kuur en wachten tot hij ouder is of wachten of er een andere oplossing gevonden gaat worden.

Dit kon er ook nog wel bij, kan het nou nooit eens helemaal goed gaan sad1_sm
Maarja zal er wel allemaal bijhoren.
Hopelijk is Revi snel weer de oude en zal hij weer lekker gaan eten. Hij is echt te mager en je ziet zijn ruggengraat echt goed..

Manoe, ik ben even gestopt met de druppels van jou, zal ik hier wel weer mee verder gaan na de kuur? aangezien hij niet eet kon ik ze ook niet geven...

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 19 jun 2013, 16:25

Amai je zal wel geschrokken zijn , maar je hebt onmiddellijk gereageerd en
nu krijgt hij de beste zorgen.
Hopelijk komt hij er snel bovenop, huggy_sm
Groetjes Hildeke

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 19 jun 2013, 16:40

Wat vervelend Maaike, en terwijl het zo goed ging. Misschien toch de stress die alles met zich mee brengt? Hopelijk krijgen jullie straks weer rust en zal dit ook doorwerken op zijn tandvlees?...
Knufff voor jou flowers1_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 jun 2013, 18:51

Dat is minder Maaike. Het arme ventje.
Hopelijk slaat de AB snel aan en gaat hij snel weer eten.
Sterkte met alles.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 19 jun 2013, 19:16

Hoi Maaike,

Wat sneu en wat zal je geschrokken zijn. Eerlijk gezegd was ik er wel een beetje bang voor, volgens mij heb ik dat wel eens tegen je gezegd. Ik zou wel zo snel mogelijk weer doorgaan met de nieuwe druppels zodra hij weer lekker eet, wellicht heeft het wel invloed. Maar persoonlijk zou ik niet te lang aanmodderen hiermee. Als zijn klachten snel weer terugkeren zou ik er tich voor kiezen om zijn gebit te verwijderen. Ik weet dat het heel ingrijpend is maar veel katten met dit probleem voelen zich veel beter nadat alles getrokken is. Vergeet niet dat katten sterren zijn in het verbergen van pijn. Ook al is hij nu pas gestopt met eten, hij zal daarvoor al veel pijn gehad hebben (wat je ook al eerder had gemerkt). Ik heb best vaak meegemaakt dat we bij katten alle kiezen moesten verwijderen en ze gelijk bij thuiskomst flink gingen eten. Dat zegt dus al een hoop. Het zou natuurlijk fijn zijn om zijn gebit te kunnen behouden, maar vaak gaat dat niet...En ik vind zijn leeftijd niet een reden om het niet te doen eerlijk gezegd, hij kan prima een narcose ondergaan en of er op korte termijn een geschikte behandeling bestaat....??? Dit is iets dat al jaren bestaat zonder een oplossende behandeling...
Hopelijk gaat hij voor nu in elk geval snel weer lekker zelf eten. Heb je ook a/d oid meegekregen om hem evt te dwangvoeren?
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 jun 2013, 19:22

Ben het met je eens hoor Manoe.
Ik heb hier twee katten waarvan een groot deel van het gebit getrokken is en ze knappen er zo van op.
Ze eten dezelfde dag nog en hebben er geen last van.
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 19 jun 2013, 21:42

Om eerlijk te zeggen had ik ook al besloten om alles eruit te laten halen, maar mijn DA ziet dit niet zitten.. vandaar dat het ook nog niet gebeurd is.
Als ik jullie verhalen zo lees denk ik ook wel dat dit de beste oplossing is, want dit gaat ook nooit meer over totdat alles eruit is.

Dacht gelijk, ooh ik ga met hem naar Amsterdam/Manoe en laat het eruit halen.. aangezien jullie hier ervaring mee hebben en mijn Da misschien niet geen idee. maar hij wil het nu echt niet doen.. ga hem niet dwingen want dan word het vast helemaal niks..

Dus ik weet het even niet meer, en dan mn huisje nog en alles aaaah sad1_sm

Ik weet ook wel dat Revi al eerder pijn heeft gehad, hebben we het inderdaad over gehad Manoe. en daarom wilde ik het voor hem ook zo goed mogelijk doen en als dat betekend dat alles eruit moet, dan moet ik dat maar doen.

Ga me even orienteren op een goede DA in de buurt of omgeving, wil er ook best voor rijden namelijk. Iemand enig idee of ervaring hiermee?

Dank jullie wel voor de berichtjes en tips :) toppie_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 jun 2013, 21:48

Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 19 jun 2013, 21:49

Tja, als je da het niet wil moet je het daar misschien niet doen... Ik kan wel even aan mijn baas vragen of hij een goede weet bij jou in de buurt. En anders kom je gewoon gezellig naar ons toe ohmy_sm
Maar misschien eerst even kijken wat de ab doet en daarna de druppels, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of homeopathie zijn tandjes kan redden... We hebben op school destijds een kat van hier behandeld, maar die ging ook pas goed nadat alles getrokken was... En als de ab hem nu even verlichting geeft heb jij even de tijd om aan je huisje te denken en kan je daarna altijd nog besluiten. Als de ab aanslaat (al is het tijdelijk) dan geeft het je wat tijd he, je hebt nu ook andere dingen aan je hoofd. Dus kijk dat maar even aan.
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”