Revi zijn poepgedrag en eigenlijk nog veel meer

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
MaaikeV

Re: Revi zijn poepgedrag en eigenlijk nog veel meer

Berichtdoor MaaikeV » wo 06 mar 2013, 09:27

Haha!! Dat hoopte ik al, maar was bang dat dat misschien te optimistisch was....Maar niet dus... Super Revi dry_sm
toppie_sm zeker weten :D (ook vanochtend weer een poepvrije ochtend ;) ) Record van de laatste weken

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 12 mar 2013, 09:42

Eventjes weer een updateje van Revi.

Hij slaapt veel, ook heel diep nog steeds. Dus dat is goed :)
Hij speelt ook soms weer, maar blijft terughoudend als de andere katjes erbij zijn.
Slaat niet meer zomaar uit het niets naar Denzie of Max. Paar dagen terug sliepen Revi en Max zelfs op elkaar in het mandje aan de verwarming
(Foto volgt nog, want staat op mijn vriend zijn mobiel hihi)

Het poepen gaat meestal goed, soms vinden we nog wel een keuteltje naast de bak.. vanmorgen ook weer, maar dat was wel erg dunne diaree..
Dus ff goed in de gaten houden.

Hij is wel erg gefocust op eten, schooit ook veel, maar is wel te corrigeren. Gisteren had hij zelfs een stukje spruitje gegeten dat van mijn bord viel haha
Maarja dat viel ook op de grond, dus kon hij ook niks aan doen :D

Denzie is soms wel hard naar hem toe, dan hoor je Revi ineens piepen en staan Denzie zijn tandjes in Revi zijn velletje, maar wat Revi er dan aan vooraf deed
weet ik niet.. kon niks ontdekken (gebeurde gisteravond) Ze spelen namelijk soms wel erg hard.

We geven nog steeds om de dag silicea :)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 12 mar 2013, 11:30

Het gaat dus steeds nog beter met het poepen.
En zijn gedrag is duidelijk ook veranderd.
Blijft bijzonder wat een paar van die korrels in water kunnen doen.
En wat knap dat Revi spruiten lust. razz_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 12 mar 2013, 12:32

ja zeker Clem! ben er zo blij mee :)
Hij zit nu lekker bij me op schoot terwijl ik dit typ en spint erop los. laugh_sm
Zeker heel bijzonder dat zulke kleine korreltjes in water zo'n groot effect hebben.
Spruitjes moet je wel leren eten haha,(zo te zien lus jij ze niet? hihi) maar hij at ze zo ineens op. Gekkerd issie ook wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 12 mar 2013, 13:41

Hoi Maaike
SUPER !!!!!!!!!!!!!!!! echt niet te geloven wat een verandering ,wat heerlijk dat hij nu ook rustig kan slapen ,
niet te geloven iedere x weer wat een paar korreltjes kunnen doen.
Fijn om dit te lezen en te zien ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 12 mar 2013, 14:14

Dat zijn goede berichten dry_sm
Groetjes Gerry

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 13 mar 2013, 15:08

Eventjes weer een updateje van Revi.

Hij slaapt veel, ook heel diep nog steeds. Dus dat is goed :)
Hij speelt ook soms weer, maar blijft terughoudend als de andere katjes erbij zijn.
Slaat niet meer zomaar uit het niets naar Denzie of Max. Paar dagen terug sliepen Revi en Max zelfs op elkaar in het mandje aan de verwarming
(Foto volgt nog, want staat op mijn vriend zijn mobiel hihi)

Het poepen gaat meestal goed, soms vinden we nog wel een keuteltje naast de bak.. vanmorgen ook weer, maar dat was wel erg dunne diaree..
Dus ff goed in de gaten houden.

Hij is wel erg gefocust op eten, schooit ook veel, maar is wel te corrigeren. Gisteren had hij zelfs een stukje spruitje gegeten dat van mijn bord viel haha
Maarja dat viel ook op de grond, dus kon hij ook niks aan doen :D

Denzie is soms wel hard naar hem toe, dan hoor je Revi ineens piepen en staan Denzie zijn tandjes in Revi zijn velletje, maar wat Revi er dan aan vooraf deed
weet ik niet.. kon niks ontdekken (gebeurde gisteravond) Ze spelen namelijk soms wel erg hard.

We geven nog steeds om de dag silicea :)
Klinkt toch allemaal wel positief he Maaike, ik ben wel tevreden tot nu toe. Hopelijk gaat de diarree snel over, want dat helpt natuurlijk niet.
Dat hij zo'n eetlust heeft kan goed door de silicea komen hoor, die kan namelijk flinke honger hebben.
Tja, ze kunnen soms echt zo hard zijn tegen elkaar. Ik hoop dat als Revi wat meer zelfvertrouwen krijgt hij ook wat meer van zich af zal bijten en Denzi misschien ook wat rustiger naar hem wordt.
Ga nog maar even door met geven op deze manier.
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 13 mar 2013, 21:00

Zeker weten hoor! Ben super blij :)
Tandvlees blijft alleen erg rood en veranderd niet, maarja misschien komt dat nog. Want in het begin reageerde hij er wel erg heftig op.
Ik blijf het om de dag geven en letten goed op hem toppie_sm

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 19 mar 2013, 18:50

Even weer een updateje van de mail :)
Hey Manoe

Met Revi gaat het goed, is soms heel erg aanhankelijk. Wil dan continue in mijn trui, zo cute :D

Hij slaapt nog steeds heel veel. Accepteerd Max beter, al slaat hij Max of Denzie nog wel soms.
Dan ziet hij ineens dat Max bij hem ligt en verkoopt hem dan een klap, ook als wij er gewoon naast zitten.
Dan zeg ik er wel wat van en dan doet hij weer lief.

Poepen gaat soms goed en soms niet.. vanmiddag heb ik hem betrapt terwijl hij ernaast poepte en Denzie zat naast hem in sluip stand.. Grr
En na het poepje, want het was echt super super klein, raceten ze samen weg en gingen ze spelen.. haha

Revi heeft ook nog steeds erge honger en schooit veel, ik geef hem niet meer.. is dat wel nodig?
Nouja het voer staat er de hele dag.. dus opzich kan hij meer eten dan anders.. misschien doet hij dat ook wel, want soms zijn de 3 bakjes na
1 dag alweer op.. en Revi heeft een buikje.. maarja had hij ook al wel hoor, is niet echt dikker geworden dan voor de medicatie.

Reactie Manoe:
Hoi Maaike,

Fijn dat het zo goed met hem gaat. Hij lijkt duidelijk meer zelfvertrouwen te krijgen. Dat poepen zou dan toch wel met Denzie te maken kunnen hebben... Hopelijk groeit zijn zelfvertrouwen nog meer zodat hij niet meer naast de bak poept. Soms kan je bemoeienis ook averechts werken (heb ik zelf moeten ervaren toen Roxy boos was op Casper toen de sphynxen bij me logeerde), dus misschien moet je het maar een beetje op z'n beloop laten. Eigenlijk straf je Revi op dat moment dat hij voor zichzelf opkomt. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik weet hoe moeilijk het is. Rico peste Roxy vaak en ik vond het ook altijd erg moeilijk om me er niet mee te bemoeien, maar het heeft nooit geholpen.
Wat het eten betreft: als er altijd voer staat zou ik zeker niet extra gaan voeren, vooral niet als hij al een buikje heeft ;-) Dat gaat wel weer over.

Groetjes Manoe

Maaike:
Hij krijgt zeker meer zelfvertrouwen en komt erg veel bij ons liggen. vind hij zo lekker en wij ook :)

Ja klopt, ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien als hij uithaalt.. probeer ik ook hoor, maar is soms lastig en soms reageer je gewoon en denk ik erna
shit, had ik niet moeten doen..
Ja haha Revi heeft al wel een klein buikje, maar kwam na de castratie, dus kan ook daarvan komen.

Ik zit wel even ergens mee, de medicatie moeten we hem nu om de dag geven en het is elke keer weer een strijd met hem ivm zijn zo rode tandvlees..
Ik vind het echt zielig om het toe te dienen en hij heeft dan ook erg veel pijn.. kan ik het ook ergens doorheen geven zoals kattenmelk? dan krijgt hij toch de medicatie binnen en is het geen strijd met pijn. want dacht net echt: ik stop ermee, ik wil hem geen pijn doen maar hem juist helpen :(
nu 2 dagen al zonder poepies, na die kleine dunne met Denzie naast hem van de 17e.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 19 mar 2013, 19:18

Dit is toch echt wel heel positief Maaike.
Echt zo fijn voor Revi dat hij zich nu lekkerder voelt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”