Bento van Marjolein (jsphynx)

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
manoe76
Contacteer:

Bento van Marjolein (jsphynx)

Berichtdoor manoe76 » zo 05 mei 2013, 10:45

Hoi allemaal,

Kort geleden heft Marjolein (jsphynx) mij gevraagd of ik haar kon helpen met haar hond Bento, ivm steeds terugkerende oogproblemen. Hier zijn verhaal (uiteraard in overleg met Mar):

Bento had als pup al last van oogproblemen, namelijk folliculaire cysten (kleine blaasjes aan de binnenkant van zijn oogleden). Met intensief zalven is dit overgegaan. Enkele weken voor Mar mij mailde had Bento weer een oogontsteking die met zalven over is gegaan. Maar op het moment dat ze mij mailde begonnen Bento’s oogleden aan de buitenkant kaal te worden. De da vermoed demodex, maar dit is moeilijk te bevestigen omdat je niet zo makkelijk een huidafkrabsel kan nemen van de oogleden. Omdat demodex vaak ten uiting komt bij een verminderde weerstand vroeg Mar mij of ik hem daarbij kan helpen.

Naast de oogproblemen die Bento heeft is hij erg druk en erg gevoelig voor prikkels, wat soms best heftige vormen aan kan nemen. Als er bijv. visite komt is hij erg druk en happerig. Hij moet zijn spanning reguleren. Hoe snel hij hersteld is afhankelijk van het bezoek. Als zij hem negeren hersteld hij vrij snel. Ook als Bento zijn spanning niet kwijt kan (omdat hij iets even niet snapt bijv.) reageert hij heel druk, springen, happen, en is even niet bereikbaar. Hij heeft dan een duidelijke correctie nodig om hem tot rust te brengen. Bento wi ook heel graag aandacht en is er als de kippen bij als iemand aangehaald/geknuffeld wordt in huis.
Bento is ook bang voor zwemwater (is als pup in het water gevallen)

Dit is hoe Marjolein Bento’s karakter omschrijft:
“Bento is vreselijk lief en een heerlijk blij beest maar wij zeggen wel eens met alles een beetje TE. Sociaal naar mens en dier maar laat de kaas niet van zijn brood eten, niet dominant maar durft de uitdaging wel aan te gaan. Heeft consequente leiding nodig en vooral duidelijkheid. Is erg gevoelig, ook voor prikkels en bouwt snel spanning op waar hij zelf soms moeilijk mee om kan gaan. Wordt door mensen wel eens verkeerd begrepen en ook verkeerd behandeld als hij bijv. drukdrukdruk komt aanrennen en gaat happen is het een vervelende hond maar eigenlijk weet hij even niet meer wat hij met de situatie aan moet op dat moment.”

Voor Bento heb ik gekozen voor het middel Phosphor. Phosphor is zeer sociaal, vrolijk, uitbundig, vindt iedereen leuk, enthousiast. Maar ook heel gevoelig voor prikkels, reageert overal op. Hierdoor is het moeilijk zich te concentreren waardoor die spanning dus kan ontstaan omdat hij niet meer begrijpt wat de bedoeling is.
Verder is Phosphor ook bang voor water/om te zwemmen, wil de grond onder zijn voeten voelen. Phosphor is ook dol op aandacht en kan daardoor ook jaloers zijn als een ander aandacht krijgt.
Phosphor heeft ook oogproblemen, maar meer algemeen. Als het middel goed aanslaat zal zijn weerstand ook verhogen en zullen zijn oogproblemen ook moeten verdwijnen.

Door de komst van Dastan hebben we even gewacht met het geven van Phosphor aan Bento, het is altijd beter om met homeopathie te beginnen in een stabiele situatie omdat je anders veranderingen niet goed kan beoordelen.
Gister is Mar begonnen met het middel, dus we zijn erg benieuwd!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Bento van Marjolein (jsphynx)

Berichtdoor Clemmetje » zo 05 mei 2013, 11:34

Oh, ik ben heel benieuwd Manoe en Marjolein of Phosphor het gaat doen voor Bento.
Het zou voor hem wel heel fijn zijn als hij wat beter met zijn spanningen om kan gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 05 mei 2013, 15:23

Ik ben zelf ook heel erg benieuwd! Het zou ontzettend fijn zijn als hij wat minder druk en meer in balans zou zijn. Voor ons, maar zeker ook voor zichzelf, hij zit zichzelf vaak echt in de weg. In overleg met Manoe beginnen we met een verdunning, het is mogelijk dat Bento's gedrag in het begin verhevigd. Dit hoeft helemaal niet maar kan wel. Omdat Bento hevig is met alles en we ook nog andere dieren in huis hebben die dan mogelijk hinder hebben van dit gedrag en wij maandag weer moeten werken en dus niet de hele dag thuis kunnen zijn hebben we er voor gekozen om eerst te kijken wat de verdunning doet. Ben heel benieuwd!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 05 mei 2013, 21:26

Hoi Mar en Manoe
Zou geweldig wezen als je wat voor Bento zou kunnen doen,ook voor hemzelf maar ook voor jullie ,
ik ga duimen dat het gaat helpen zou geweldig wezen ,succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 05 mei 2013, 21:30

Ben benieuwd hoe de resultaten gaan zijn.. vooral ook voor Bento zelf inderdaad. Ik ga duimen dat het snel goed resultaat geeft dry_sm
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 12 mei 2013, 11:25

Ik kreeg net het bericht van Mar dat Bento de laatste dagen wat rustiger is, een subtiele verandering, maar dat was ook de bedoeling. Ik ben erg benieuwd hoe de komende training zal verlopen.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 12 mei 2013, 16:50

Kijk dat is alvast een begin. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 13 mei 2013, 02:45

En dat dit begin zichzelf ontwikkelt tot een mooi oplossend resultaat?
Bento en Marjolein gof for it !!!!!!!

liefs An

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 14 mei 2013, 20:46

Hoi Manoe
wat goed om te horen dat er wel al veranderingen zijn met Bento .We blijven duimen voor jullie dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 26 mei 2013, 12:09

Weer even een up-date... Dit schreef Mar mij gister:

"Er veranderen hier veel dingen Manoe. Het is nog steeds heel subtiel hoe dingen verlopen, je hebt niet ineens een heel andere hond ofzo, maar tegelijkertijd is de verandering ook erg groot. Ik kan nu niet meer zeggen dat hij rustiger lijkt te worden, hij is echt duidelijk gewoon een stuk relaxter. Heb het idee dat de Phosphor en Dastan samen een super goed werkende combinatie is. Gisteren had ik gehoorzaamheidstraining, de trainster vond hem rustiger, speurtrainer zei het vorige week ook al. Werd zelfs aangesproken dat hij ietwat stevig begint te worden. Had het zelf ook al gezien, volgens de gehoorzaamheidstrainster kan dit komen omdat hij nu minder verbrandt omdat hij niet meer zo druk is. Vandaag had ik de eerste les van vijf in het A'damse bos. Heb me opgegeven voor een cursus balance 4 dogs, voor nerveuze en snel geprikkelde honden, een deel ontspanning en bewustwording en een deel t-touch. Kan niet anders zeggen dan dat de trainster heel rustig en prettig in de omgang was en alles heel relaxed werd aangepakt dus dat zal zeker zijn weerslag hebben, maar Bento was ook echt gewoon onwijs braaf, ik was echt heel trots. Geen explosies, geen spanning regulerend gebijt, niks (al vond hij het natuurlijk echt wel spannend). Hij heeft me sowieso heel weinig gebeten afgelopen week. Is rustiger in huis, met wandelen, heerlijk! Gisteravond bij de da, een bomvolle hele krappe stampvolle wachtkamer, heel braaf. Dan nu een apart feitje! Bento heeft helaas een antibioticakuur ivm een ontstoken tekenbeet, normaal kon ik gewoon een pil zonder lekker smaakje zo geven dat had hij in zijn hebberigheid gewoon niet eens door. Nu....lijkt hij zich veel meer bewust van dingen.... en spuugt hij zijn pil gewoon uit! Ook in een lekker worstje, worstje erin pilletje spuugt hij uit haha. Dit is nog nooit zo geweest in twee jaar tijd.
Ik vind het wonderlijk en enorm fijn!"
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”