max ons opvang katertje

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
peggy72

max ons opvang katertje

Berichtdoor peggy72 » ma 17 jun 2013, 08:27

Sinds een tijdje hebben we Max in huis. Hij was heel ziek had een longontsteking, niesziekte, ontstoken oog en zat vol met bacterieen.

hij heeft hiervoor medicijnen gehad. Zijn ene neusgat aan de kant van zijn verkeerde oogje blijft verstopt en er komt nog steeds een hoop snot vrij. Hij reageert het beste op de homeopatische neusspray van heel.

Inmiddels is hij sinds een week aan de Zithromax in vloeibare vorm voor kinderen.

Zijn longonsteking is over, zijn oogje is heel rustig maar blijft een waas houden.

Maar Max is heeft last van hyperactiviteit. Als ik de deur van de slaapkamer opendoe schiet hij de slaapkamer in. En er het liefst ook gelijk weer uit. Is continue onder de deur door aan het spelen en kan niet stil zitten. Hij rent continu door alle vertrekkken heen en weer terug.

s'nachts wil hij bij je slapen maar dan is hij eerst heel druk met over het bed heen te rennen, er weer onderdoor....over ons heen. Spelen onder de deur door enz. Uiteindlijk zet ik hem dan de slaapkamer weer uit waarna hij weer voor de deur gaat zitten drammen. Dan is het met zijn poten over de deur heen wrijven heel hard en mauwen. Negeren helpt niet want hij blijft gewoon de hele nacht bezig.

Daarnaast is hij s'morgens om 4 uur al wakker en dan krijg je weer hetzelfde riedeltje met over het bed rennen, eronderdoor, over je heen enz.

Dit is niet bevordelijk voor zijn gezondheid omdat zijn neusje dicht zit aan een kant is dus ook steeds aan het briezen.

Hij kan goed opschieten met de andere katten, speelt er ook continu mee. Maar zo gauw er een deur ergens opengaat moet hij er door heen en ook weer gelijk terug.

Hij heeft dus in mijn ogen geen rust. Heeft er iemand suggesties ?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: max ons opvang katertje

Berichtdoor Wil » ma 17 jun 2013, 10:37

Hoi Peggy
wat top dat je hem opgevangen hebt ,
ik zou dit niet weten ,of het komt omdat hij een poosje opgesloten is geweest ,of hij is gewoon super actief ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 17 jun 2013, 10:50

Hoi Peggy,

Om welk neusgat en oog gaat het? Links of rechts? En kan je iets meer vertellen over zijn karaktertje? Wil hij bijv. graag aandacht van jullie of van mensen die op bezoek komen? Is hij veel bij je in de buurt?
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 17 jun 2013, 11:07

Als neusjes heel erg dicht zaten dan spoelden wij wel eens met fysiologisch zout op het asiel
en verder wie weet savonds eerst even spelen en dan een warme kruik geven in zijn slaapplaats

succes An

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 17 jun 2013, 11:17

Wil,

hij is gewoon super actief sinds hij begint op te knappen.

Manoe als je ervoor staat het linker oog. Dus vanuit hem gezien zijn rechter oog. Onder het topic groeten uit Emmerich staat een foto van hem.

Hij is super aanhalig, wil in dezelfde ruimte zijn dan ik ben. Maar is door alles afgeleid en zo gauw hij iets hoord gaat hij erheen. Hij is gek op mijn man daar vrijt hij echt mee. S'nachts komt hij ook kusjes brengen of je wordt wakker gemaakt door die ruwe lap.

Zo zit hij bij je en zo is hij weer weg heeft gewoon geen rust. Als er iemand komt gaat hij ook direkt kijken maar is ook zo weer weg. Onaangekondigt zit hij ineens in je nek.

Er zit niks geen kwaadheid bij. Ik weet ook niet of ik het moet scharen in de hoek onrustigheid of te actief.

An, een warme kruik wil hij absoluut niet. Ik speel al bewust heel veel met hem en hij is ook heel druk met zijn muisje onder de deur door te slaan zodat een ander dat weer terug kan slaan. Alleen hij blijft bezig. Als de andere allang afgetaaid zijn blijft hij bezig. Vandaar dat hij ook iedere keer naar een andere kant van de deur rent. Alleen hij heeft niet zoveel lucht.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 17 jun 2013, 12:35

Ik ga er vanavond nog even verder naar kijken.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 17 jun 2013, 21:19

het is ook zo dat als je Max aait hij gelijk zichzelf begint te likken, en dan begint hij ook aan mijn handen of arm.

Het valt me eigenlijk nu pas op dat hij zichzelf ook vaak zo maar even likt. Niet continu of zo maar effe een paar halen.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 17 jun 2013, 21:21

Wast hij zich zowiezo vaak of alleen als je hem aait?
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 17 jun 2013, 21:23

Volgens mij is Max het sphynxje.
Sphynxen doen dat wel vaker zomaar zichzelf likken/wassen uit het niets.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 17 jun 2013, 21:45

Max is inderdaad het sphynxje, hij doet het dus als je hem aait maar ook zo uit het niets. Ons andere sphynxje doet dat niet.

Vanavond was erg grappig...hij zat op de slaapkamer te wachten en te kijken onder de deur door of er al een speelmaatje was. Maar de rest lag liever in de zon dan te spelen.

Hij rent dan zelf van de ene naar de andere kant van de deur om de muis eronder door te slaan. Als ik in dezelfde ruimte ben en hij heeft maar het idee dat hij naar de slaapkamer kan dan maakt hij zo'n geluidje en rent vast voor me uit. In de hoop dat ik de deur opendoe. Zo niet dan gaat hij weer van vertrek naar vertrek rennen. En duurt het hem te lang dan komt hij weer naar je toe zo van "schiet nou eens op wil de slk in"

En is hij dan uiteindelijk dan komt ie even een knuffel halen om vervolgens weer over het bed te rennen...eronder door....er weer overheen....en dan onder de deur door kijken. Gaat de deur open gaat hij direkt na de andere kant om te kijken maar wil ook gelijk weer terug.

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”