Alvleesklier ontsteking

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
Mable

Alvleesklier ontsteking

Berichtdoor Mable » do 15 jan 2015, 13:24

Hoi allemaal,
Ik vraag dit niet voor mij katten, maar voor de kat van mijn dochter.
Hij heeft een alvleesklier ontsteking, en veel afgevallen, en ziek.
Graag jullie advies.
De DA heeft pijnstillers gegeven, en hij moet over op lichtverteerbaar voedsel..
Heb ergens gelezen, dat juist vers vlees goed is zo als Carnibest.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

peggy72

Re: Alvleesklier ontsteking

Berichtdoor peggy72 » do 15 jan 2015, 17:27

Alvleesklier ontsteking komt door overbelasting. Om vers vlees te verteren heeft de kat veel enzymen nodig.....waar het bij een ontsteking aan ontbreekt....dus ga je vers vlees geven laat je de alvleesklier nog harder werken......dus aub niet doen. Je zult zien dat het er onverteerd aan de achterkant weer uitkomt. Animonda carny kan wel Dit is makkelijk te verteren. Je kunt ook zymoral enzymen erbij geven. Onze Taco heeft bijna 14 dagen aan het infuus bij de dierenarts gelegen. De dierenarts kan ook maagzuurremmer en prednoral voorschrijven om de pijn en ontsteking te verbeteren

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 15 jan 2015, 19:55

Hoi Mable
meid wat vreselijk sneu,ik kan je hier niet mee helpen Peggy wel ,heel veel beterschap ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 15 jan 2015, 20:10

Hoi Mable,

Wat naar voor de kat van je dochter... Op homeopathisch gebied zijn er wel middelen die zouden kunnen helpen, maar dan zou ik meer moeten weten over de kat en over de klachten. Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik nog geen ervaring heb met de behandeling van pancreatitis, maar ik wil er zeker wel naar kijken. Verder zou ik Peggy's adviezen ook opvolgen aangezien zij wel de ervaring heeft met Taco (helaas). Als je dochter open staat voor een homeopathische behandeling kan je me een pb'tje sturen, dan kunnen we misschien direct in contact komen met elkaar, dat werkt denk ik makkelijker. Ik heb al even gekeken en er zijn verschillende homeopathische middelen die zouden kunnen helpen.
Afbeelding

Mable

Berichtdoor Mable » do 15 jan 2015, 21:21

Bedankt voor je advies Peggy.
Heb het mijn dochter doorgegeven..

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 15 jan 2015, 22:29

Pancreatum is een homeopathisch complexmiddel extract pancreas enzym wat onze taco ook heeft gehad. Je moet ook uitdrogen goed in de gaten houden. Wij hebben taco dagenlijks vocht toe moeten dienen om de organen te ontzien. Prednoral zorgde ervoor dat de ontsteking geremd word. Bij ons was het helaas een hele lange weg die taco Gelukkig overleefd heeft. Geef je dochter aub nog een advies mee.......niet opgeven....dierenartsen willen te snel stoppen....geld niet voor allemaal.

Mable

Berichtdoor Mable » vr 16 jan 2015, 10:19

Hoi Peggy,

Lief dat je ze meeleef, ik heb jou antwoord gekopieerd , en naar mijn dochter doorgestuurd.
Hopelijk gaat Mala het redden, drink inderdaad heel veel, ging ook uit het toilet enzo drinken.
Zij heeft nu meer water neergezet, als je nagaat dat hij 6 kilo woog en nu nog maar 3 kilo.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 16 jan 2015, 12:19

Mable, ik weet helaas hoe rot en heftig zon ontsteking kan verlopen. Hij drinkt veel zeg je.....hebben ze zijn glucose ook getest? Door de ontsteking kan insuline tekort ontstaan.

Mable

Berichtdoor Mable » vr 16 jan 2015, 12:57

Ze hebben wel op suikerziekte getest.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 16 jan 2015, 19:10

Wat erg dat de kat van je dochter dit heeft. Hier helaas ook ervaring met alvleesklierontsteking. Mijn kat Lotus heeft de chronische variant. Verloopt minder heftig dan de acute, maar gaat -zoals de naam zegt- niet meer over. Er is geen genezing mogelijk, i.t.t. de acute variant.
Ik sluit me wel aan bij het: niet opgeven!! Mijn dierenarts strijdt gelukkig altijd wel met me mee, maar ik wilde zelf op een gegeven moment opgeven omdat ik niets anders zag dan een zielig hoopje kat dat duidelijk niet lekker was, volgestopt werd met allerlei pillen en er niet/nauwelijks op reageerde. Na veel dierenartsbezoeken, medicatie, eindeloos veel voedingen, infusen, is Lotus uiteindelijk opgeknapt. Zij blijft -ondanks onderhoudsmedicatie- wiebelen, heeft op zijn best een wankel evenwicht en dipt zo nu en dan (helaas zit ik nu in een 'nu' periode). Dan vraagt het weer veel van mij als baasje: wat kan ik uit mijn trukendoos halen en haar geven om haar aan het eten te houden, hoe kan ik haar met extra medicatie ondersteunen etc.
Heel veel sterkte voor je dochter en haar kat!

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”