Rexje met blaas problemen

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
DonSantos

Rexje met blaas problemen

Berichtdoor DonSantos » di 16 aug 2016, 15:17

Hallo Manoe,

wij hebben een 4 jarige sphynx kater en een 3 maanden oude Dexon Rex x Europese korthaar poesje. Ze heeft nogal een verleden achter de rug.
Toen we haar kochten via marktplaats was ze 12 weekjes oud (zeiden ze). De vrouw die haar verkocht had haar gekocht bij een vrouw die een eenmalig nestje had. Het poesje kon niet overweg met haar andere kat dus moest ze weg. Ze was al bij de dierenarts geweest volgens haar dus alles zou goed zijn.
Bij thuiskomst bleek al snel dat ze ernstige diarree had (800 gram woog), niet ontwormd was en waarschijnlijk jonger dan ze zei. Omdat haar terug doen eigenlijk voor mij geen optie is en ze daar waarschijnlijk amper zorg zou krijgen hebben wij er alles aan gedaan om haar te helpen. Een bezoek aan de dierenarts liet ook weten dat ze een ernstige hartruis heeft.
Na enkele weken diarree remmers gebruiken, goed blijven wegen en zorgen voor haar was ze opgeknapt. Ze groeide direct als kool (eerste week 300 gram aangekomen, daarna een stabiele 100 gram per week) en was weer speelt en levendig. Tot ze na enkele weken acuut blaasontsteking kreeg. Gelijk weer naar de dierenarts die haar een kuur meegaf en pijnstillers. Van de antibiotica kreeg ze weer diarree, en voor mijn gevoel waren we weer af bij het begin. Toch gevochten voor haar en met goede resultaat. Ze was weer helemaal opgeknapt. En woog onderhand 1,4 kg.
Nu zat ze vandaag op de bak te duwen (op een plasje?) en er kwam niks uit. Ze liep daarna weg alsof er niks aan de hand was. Enkele uren laten weer. En geen plasje. Ik vermoed dat ze weer een blaasontsteking heeft.
Maar het enige was er anders is, is dat ze gisteren een zakje met kattensnoepjes had gestolen en daar enkele(?) uit heeft gegeten. Kwam er achter toen ik geritsel hoorde onder bank en haar betrapte.
Omdat ik wil dat ze een gezond en prettig leven heeft zou ik graag willen weten of homeopathie iets kan betekenen voor ons?
Ze krijgt brokken van cat lovers gold, en s avonds vers vlees (gemengde harten) met daarna nog een handje brokjes. Er is altijd vers water beschikbaar.
De snoepjes zal ik voorlopig goed opgesloten laten en ook niet meer aanbieden aan haar. Vermoed hier misschien een link mee... maar goed.
Wat is jouw indruk? Enige idee wat wij zouden kunnen doen?

Groetjes

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Rexje met blaas problemen

Berichtdoor Wil » di 16 aug 2016, 19:34

Hoi Manoe,
meid wat een nare ervaring hebben jullie meegemaakt en wat geweldig dat jullie zo gevochten hebben voor deze kleine meid,
het worden vaak de spaciaaltjes he de zorgen kindjes ,

Ook niet fijn als degene waar je het kitte van koopt niet eerlijk is over de leeftijd en gezondheid van haar ,,

Kan me voorstellen dat je het nu met homeopathie wil proberen ,we hebben een homeopaat hier op het forum zitten ,
en toevallig heet die ook Manoe ;)

Dit is Manoe haar pagina ,ze heeft al veel dieren hier geholpen ,,heel veel succes ,

phpBB3/viewtopic.php?f=197&t=5191
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 16 aug 2016, 19:43

Hallo,

Om te beginnem heel vervelend dat je haar op zo'n manier gekregen hebt zeg, maar fijn dat ze zo mooi is aangekomen inmiddels. Wat betreft de diarree met de antibiotica: dat is eigenlijk vrij normaal, dat gebeurt redelijk vaak.

Heb je die hartruis verder laten onderzoeken? Bij katten kan je nog wel eens een ruis horen puur van de stress en dan is er verder niks aan de hand. Dus dat is wel goed om in je achterhoofd te houden.

En nu ga ik even vloeken in de kerk, sorry. laugh_sm Ik ben zelf groot voorstander van natuurlijke voeding en vers vlees, maar wel met een hele grote maar. Ik heb jarenlang als dierenartsassistente gewerkt en met het steeds populairder worden van deze voeding zagen wij ook steeds meer blaasproblemen, ook bij jonge dieren. Toen het me ging opvallen ben ik ook extra navraag gaan doen bij eigenaren en mijn vermoeden werd steeds meer bevestigd. Ook Marcellina, gedragstherapeute voornkatten heeft dit naar een klant toe bevestigd. Dus hoe goed die voeding ook is, bij sommige dieren werkt het helaas minder goed. Persoonlijk zou ik haar nu eerst normaal blikvoer geven, aangelengd met water zodat de blaas goed doorspeld en misschien vandaag een pijnstiller zodat ze makkelijker kan plassen. En ik zou even overgaan op andere voeding en kijken hoe dat gaat. Daarbij moet je natuurlijk ook de darmen in de gaten houden, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze weer diarree krijgt.
Ik zou even kijken wat dat voor haar doet. Blijkt het toch een terugkomend probleem dan kummen we zeker kijken hoe we haar homeopathisch kunnen ondersteunen. En als de blaasklachten niet overgaan met natvoer en water dan kan ik je zeker wel een homeopathisch middel geven, maar het kan goed zijn dat dat niet nodig is.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 16 aug 2016, 21:14

Welkom op het forum. Wat een verhaal. Goed dat je je hier aangemeld hebt om de hulp van Manoe in te roepen.
Hopelijk helpen haar adviezen zodat ze gauw opknapt.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 16 aug 2016, 21:43

Vaak is bij katten een blaasontsteking idopatisch dit wil zeggen dat het niet door bacteriën veroorzaakt wordt maar de oorzaak vaak onbekend is. Onze taco is diabeet en had continu een blaasontsteking. Niks maar dan ook niks hielp. Helaas zijn dierenartsen die atb voorschrijven maar net zoals blaasontspanner werkt het voor geen ene meter. Dat het door brokken vers vlees komt moet ik helaas tegenspreken. De combi brok en vlees is geen succes omdat de zuurgraad van links naar rechts geslingerd wordt. Met als gevolg dat de zuurgraad van de blaas aangetast wordt en het beschermlaagje weg is. Ook homeopathie gaat je hier helaas niet bij helpen. Er is een heel goed middel te koop bij medpets wat de blaas wand weer hersteld. Natvoer is beter dan brok omdat dit natuurlijk veel meer vocht bij de kat naar binnenbrengt maar ook dit behoed niet voor een blaasontsteking.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 16 aug 2016, 21:46

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 16 aug 2016, 22:10

Sorry Peggy, maar ik ben het echt niet met je eens. Sinds het populair worden van natuurlijke voeding en vers vlees zijn er veel meer dieren met blaasgruis en dat is lang niet altijd een combinatie van brok en vlees.
En homeoparhie kan zeker wel helpen bij blaasproblemen. Snap niet dat je zo stellig durft te zeggen dat dat niet kan. Ligt namelijk erg aan de oorzaak van het probleem.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 16 aug 2016, 22:29

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 16 aug 2016, 22:32

Dat mag Manoe maar ik ken inmiddels meer dan genoeg katten die maar door blijven sukkelen bijde da en ook homeopaat en uiteindelijk aan de rustgevende middelen zitten omdat stress de oorzaak zou zijn. De cysticat werkt gewoon en bij vele katten. Heb een mooi stuk voor je betreffende voeding En de invloed. Zal de link morgen plaatsen

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 16 aug 2016, 23:30

Peggy, je moet niet vergeten dat jij veel in aanraking komt met "probleem gevallen". Ik heb jarenlang als dierenartsassistente gewerkt en daar heb ik vreselijk veel blaasproblemen gezien. En het gros is niet idiopathisch, maar wel degelijk verklaarbaar en met aanwijsbare oorzaak. En dus ook oplosbaar. Dit poesje is drie maanden oud en zonder datber iets geprobeerd is zeg jij al dat het toch niet op te lossen is en adviseer je een of ander middel. Ik vind dat echt niet kunnen. Ik weet dat je veel ervaring hebt, maar dat maakt je geen arts. En en katje zo'n "diagnose" opleggen met zo weinig informatie mag echt niet.
Afbeelding

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”