pijn bij het kakkeledoedie doen

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
maria

Re: pijn bij het kakkeledoedie doen

Berichtdoor maria » di 13 jul 2010, 14:07

oh dit zijn van die momenten dat je zou willen dat ze konden praten.. en hij je kon vertellen waar hij pijn heeft.. en wanneer en hoe erg..
lastig.. maar hoop dat dierenarts jullie wat meer kan vertellen.. sterkte..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 jul 2010, 14:47

Dat is inderdaad een prolaps, ik dacht het al van toen je over een paarse band begon ;) ..... maar dat is nog niet erg hoor, dat moet je echt nog niet laten operen ;) .... je weet nu wat het is en je kan in de gaten houden of het erger wordt dus dat is wel goed :)
hieronder foto van als ramses kakkeledoedie doet en t geen dan uit zijn poep komt, t is de beste foto die ik tot nu toe heb kunnen nemen, beter lukt niet, als ik met de camera achter ramses ga zitten terwijl hij zijn boodschap doet voelt dat arm beestje hem nogal opgejaagd en gaat hij dus al kakkeledoediedoende lopen en dat is niet de bedoeling natuurlijk, is dat nu normaal hetgeen je ziet op die foto?
Op foto ziet het er uit alsof het dik is maar dat is niet zo, het is een dunne band die er uit komt die niet gezwollen is, t is van opzij getrokken daarmee dat je er eigenlijk een beetje een vertekend beeld van krijgt
Ik zie dat nooit bij yoshi en diddl (mijn excuses trouwens voor de nogal onsmakelijke foto)

Afbeelding
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 jul 2010, 15:05

maria, dat is al wat ze nog missen hé, spraak, k ben eens benieuwd wat ze zoal te vertellen zouden hebben ;) , t is inderdaad lastig dat je maar moet gokken wat de kinders precies voelen

wendy, inderdaad goed om weten wat het nu is. Als ik er dan op mijn gemak over denk (dat ik het zelf al gehad heb en er toch ook geen operatie aan te pas kwam en het is weggegaan of toch verbeterd-k weet niet of er dan bij mij ook zoiets uit mijn poep komt, heb dat nog nooit bekeken- zonder ingrepen) stelt me dat dan toch wat meer gerust.
Als ik nu nog weet hoe zoiets verder kan evolueren en ik daar inzicht in krijg (k vind dat dan niet genoeg om te weten dat als het er niet weer infloept dat er dan iets moet gedaan worden, k weet daar toch graag meer over) dan kan ik helemaal gerust zijn
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 jul 2010, 15:43

maria, dat is al wat ze nog missen hé, spraak, k ben eens benieuwd wat ze zoal te vertellen zouden hebben ;) , t is inderdaad lastig dat je maar moet gokken wat de kinders precies voelen

wendy, inderdaad goed om weten wat het nu is. Als ik er dan op mijn gemak over denk (dat ik het zelf al gehad heb en er toch ook geen operatie aan te pas kwam en het is weggegaan of toch verbeterd-k weet niet of er dan bij mij ook zoiets uit mijn poep komt, heb dat nog nooit bekeken- zonder ingrepen) stelt me dat dan toch wat meer gerust.
Als ik nu nog weet hoe zoiets verder kan evolueren en ik daar inzicht in krijg (k vind dat dan niet genoeg om te weten dat als het er niet weer infloept dat er dan iets moet gedaan worden, k weet daar toch graag meer over) dan kan ik helemaal gerust zijn

Het kan zijn dat het zo blijft Nadine, het kan ook weer helemaal weggaan, normaal schrijven ze dan echt zachte voeding voor of korreltjes zoals agiolax voor over het eten zodat ze niet hard moeten persen .... het is door het persen dat het erger kan worden (zoals bij mensen) en als het erger wordt: in de zin dat de darm niet meer naar binnen kan schuiven dan gaan ze het pas opereren.... tenminste zo ging dat vroeger!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 jul 2010, 19:18

net gebeld naar de dierenarts, hij zegt net als wendy dat dit probleem meestal tijdelijk van aard is, hij hoopt dat dat bij Ramses ook het geval gaat zijn.
Het zou prolaps zijn van de hele darm en niet alleen van het slijmvlies, t stuk dat er uit komt is daarvoor te groot zegt hij om alleen maar het slijmvlies te kunnen zijn.
Er moet /mag toch niks aan gedaan worden momenteel, het is niet verantwoord zegt hij om nu te beginnen opereren en ofwel het stuk van de darm dat er uit komt bij het persen weg te snijden ofwel het hele boeltje op te trekken en omhoog te hechten (dat zijn de mogelijkheden).
Dat is pas verantwoord op t moment dat het stuk darm dat er nu uitkomt bij het persen er ook blijft uitsteken en niet er niet meer terug inschuift.
Ik mag geen olie in zijn eten doen, hij raadt me dat ten sterkste af omdat Ramses als eens doedelieproblemen gehad heeft.
En hij absoluut wil vermijden dat Ramses terug gaat beginnen sukkelen daarmee.
De pijnstiller moet ik ook niet geven, hij zegt dat dat inderdaad heel goed mogelijk is t geen hier gezegd is, dat Ramses net als in zijn kittentijd (eigenlijk is hij nog een kitten nu) staat te mekkeren om aandacht te trekken, hij denkt ook dat Ramses geen pijn heeft bij het doedeliedoen omdat hij niet mekkert tijdens maar alleen ervoor.
Ik moet het gewoon goed in t oog houden dat dat stuk darm er netjes terug inschuift iedere keer
Alé, mutti is gerust yes_sm
Aan de mensen die hier zijn komen meedenken en posten een dikke merci daarvoor ive_rose_sm
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”