pijn bij het kakkeledoedie doen

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
lathyrus

Re: pijn bij het kakkeledoedie doen

Berichtdoor lathyrus » di 06 jul 2010, 22:12

ik zal eens proberen om er fotootje van te nemen , van dat paarse, maar k weet niet of dat goed gaat te zien zijn op foto, als ik van dichtbij zo iets moet fotograferen zijn dat altijd heel slechte foto's waar je bijna niks op ziet, maar k zal proberen

In het begin mekkerde hij wel degelijk van voor hij er aan begon tot hij gedaan had, t is toch een raar manneke zunne
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 12 jul 2010, 23:25

hieronder foto van als ramses kakkeledoedie doet en t geen dan uit zijn poep komt, t is de beste foto die ik tot nu toe heb kunnen nemen, beter lukt niet, als ik met de camera achter ramses ga zitten terwijl hij zijn boodschap doet voelt dat arm beestje hem nogal opgejaagd en gaat hij dus al kakkeledoediedoende lopen en dat is niet de bedoeling natuurlijk, is dat nu normaal hetgeen je ziet op die foto?
Op foto ziet het er uit alsof het dik is maar dat is niet zo, het is een dunne band die er uit komt die niet gezwollen is, t is van opzij getrokken daarmee dat je er eigenlijk een beetje een vertekend beeld van krijgt
Ik zie dat nooit bij yoshi en diddl (mijn excuses trouwens voor de nogal onsmakelijke foto)

Afbeelding
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 12 jul 2010, 23:40

Hey Nadine, lijkt idd wel zijn kringspier of aansluitende stukje darmwand ofzo... Eerlijk gezegd weet ik het niet. Mijn hond heeft het ook een klein beetje maar alleen als hij flink perst.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 jul 2010, 00:50

wel, k ga de foto toch ook maar eens opsturen naar de dierenarts.
Want die is hier natuurlijk nooit net op het gewenste tijdstip...
Ik ben wel al gerustgesteld eigenlijk ondertussen dat het toch geen erg zal zijn en dat het niet van pijn is dat Ramses mekkert maar dat hij dat inderdaad doet om te vertellen dat hij op de bak gaat (hoe komen die beestjes daar toch op eigenlijk) maar k wil het toch zeker weten.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 13 jul 2010, 08:57

Ik vind het een duidelijke foto hoor. Helaas ben ik geen dierenarts dus kan er geen waardeoordeel aan vast knopen. het enige dat ik je kan vertellen is dat mijn sphynx Miaula nooit zo'n felrood iets tevoorschijn tovert als ze voor de grote boodschap naar de bak moet. En ik zit er bij haar ook met enige regelmaat met m'n neus bovenop, omdat ze heel lang diarree gehad heeft en ik het een beetje in de gaten wil houden.

Spruit_Elf

Berichtdoor Spruit_Elf » di 13 jul 2010, 12:13

Ik ben geen DA, dus kan geen diagnose stellen.
maar ik zou zeker contact opnemen met andere dierenartsen..
Dit ziet er erg pijnlijk uit... c13

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 13 jul 2010, 12:28

Dit lijkt me ook eerder een vorm van speen, zoals ze bij ons zeggen......
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 jul 2010, 13:14

annemieke, je hebt gelijk, ik heb het opgestuurd naar dierenarts en gevraagd wat dat nu eigenlijk is dat uit die poep komt en of dat zo een prolaps is of het begin van zo een prolaps
Ik heb als antwoord gekregen dat het wel degelijk een beetje prolaps is en dat is dus t speen (dat wist ik niet).
Maar dat kan feitelijk geen kwaad schrijft hij erbij.
Ik ga vandenavond als t spreekuur is hem bellen en wat meer uitleg vragen want amai, als ik dan keek naar de link die wendy hier geplaatst heeft over prolaps, dat zag er toch wel erg uit en k wil weten hoe zoiets evolueert
Wat ik dan niet begrijp is dat Ramses helemaal geen geluid maakt als hij aan het persen is
Toen ik zelf indertijd het speen had toen deed dat toch wel verdomde pijn tijdens het kakkeledoediedoen , dat was niet voordien dat dat pijn veroorzaakte maar tijdens.
Maar onze Ramses produceert dus lawaai voordien en helemaal niks tijdens c9 wat me dan doet twijfelen aan of hij nu pijn heeft of niet...
Alé, bellen hé vandenavond
Waarschijnlijk ga ik te horen krijgen dat ik het goed in t oog moet houden en word er pas actie ondernomen als t geen dat er uitkomt er niet terug infloept maar er blijft uitsteken of dat ik andere bijkomstige dingen zie
Ik kan me helemaal niet meer herinneren wat er indertijd bij mij gebeurd is toen ik t speen had, ik denk dat ik een zalfje heb gekregen om daar aan te smeren maar dat weet ik niet zeker meer
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 13 jul 2010, 13:48

als ie er écht pijn aan heeft, of het blijft eruit, dan kan een goede DA dit perfect operatief vastzetten, dan blijft ie mooi op zijn plaats.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 jul 2010, 14:00

toen ik het de vorige keer aan de dierenarts vertelde en vroeg of er iets kon aan gedaan worden zei hij me dat zolang het terugfloept er niks moet aan gedaan worden, ik veronderstel dat dat zo is omdat de ingreep die dan moet uitgevoerd worden te ingrijpend is voor t geen dat nu "het probleem" is.
Ik denk dat ik nu t zelfde ga te horen krijgen
Of dat die ingreep eigenlijk kan zorgen voor nog meer problemen en dat ook niet opweegt tegen de eventuele last die hij nu zou hebben.
Ik weet het niet of Ramses pijn heeft.
Wat moet een mens daar nu van denken?
Eerst was ik ervan overtuigd dat hij pijn had omdat hij zoveel lawaai maakt.
Nu was ik eigenlijk gerustgesteld dat hij toch geen pijn heeft en hij doet wat een paar mensen hier gezegd hebben omdat hij niks van lawaai maakt tijdens het doedelie doen, hij geeft geen piep terwijl hij net dat aan t doen is dat pijn zou moeten doen.
Hij kan het niet zeggen en ik moet gokken, ik weet het gewoon even niet meer
Wat ik niet wil is dat Ramses een zware pijnlijke ingreep ondergaat als dat niet nodig is.
Dat wordt dus toch nog maar eens goed uitleg vragen en dan nadenken en t één tegen t ander afwegen.
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”