Iemand bekend met de colostrum therapie?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Tanja
Contacteer:

Iemand bekend met de colostrum therapie?

Berichtdoor Tanja » vr 19 nov 2010, 12:30

Een vriendin haar kittens zijn vier weken oud en hebben erge diarree. Wat ze er van voren in doet (ze flest ze omdat mams geen melk heeft) komt er meteen van achteren weer uit. Ze heeft van alles geprobeerd maar niks helpt. Nu heeft ze de ukken gisteravond colostrum gegeven en tot op heden geen diarree gezien. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink24c.htm

http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... pic=5288.0
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Iemand bekend met de colostrum therapie?

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 nov 2010, 12:37

Ziet er veelbelovend uit.
Is dat dezelfde colostrum die ik hier heb staan voor de kittens?
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 19 nov 2010, 12:45

Ja ik heb het voor mijn hond Broes gebruikt en Ron heeft het gebruik en we zijn er te spreken over
verder denk ik dat die speciale spuiten pasta die ik iemand hier aanraadde ik weet even niet wie voor de darmflora
ook super goed zal zijn bij Oma werkte dat super en het schijnt ook echt voor kittens te zijn
zal in Oma haar topic moeten zoeken naar de naam

groetjes An

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 19 nov 2010, 12:52

gevonden de naam schoot weer in mijn kersenpit BENEBAC
heb even google gedaan en dan krijg je dit aan info
ik heb de eerste aangeklikt
mijn tube/spuit was iets van 8 euro en kwam uit Zuidland

PetAg Bene-Bac Powder 127 gram 22.95EUR
PetAg Bene-Bac Powder 127 gram

Benebac Pet Powder is het ideale middel om allerlei problemen te voorkomen. De pro-biotics in BENE-BAC brengen de darmflora in balans en de jonge dieren hebben een goede start. Zeker aan te bevelen na de toediening van anti-biotica aan ouderdier of jongen. In de darmen van alle warmbloedige dieren wordt de omzetting van voedsel tot opneembare voedingsstoffen verricht door bacteriën. Bij gezonde dieren vinden we in de darmen zowel goedaardige als schadelijke bacteriën; de goedaardige positief werkende bacteriën behoren tot de Lactobacilli en type D Streptococci (enterococci); de schadelijke, negatief werkende bacteriën zijn o.a. Coli-bacteriën, Clostridia en Spirochetes. Deze twee groepen houden elkaar constant min of meer in balans. De goedaardige bacteriën zijn echter zeer gevoelig en kunnen door allerlei oorzaken (bijv. stress, toedienen van anti-biotica) zware verliezen lijden of zelfs vernietigd worden. De kwade bacteriën krijgen dan de overhand hetgeen meestal resulteert in diarree; ook dunne ontlasting, gebrek aan eetlust, lusteloosheid en onvoldoende gewichtstoename kunnen duiden op een tekort aan goedwerkende bacteriën (pro-biotics) in de darmflora. Met BENE-BAC kan op volkomen veilige wijze de vereiste hoeveelheid goedaardige bacteriën worden bereikt. De pro-biotics zijn, als ze hun plaats in de darmflora hebben ingenomen, wonderwel in staat de balans te herstellen (ze kunnen bijv. de overheersing van de E-coli bacteriën en de Salmonella bacterie onder de duim houden). Men hoeft niet bezorgd te zijn voor een overdosis aan goede bacteriën; de kwade bacteriën zijn zulke taaie rakkers dat ze nooit verder terug zullen lopen dan het balans-niveau. De overtollige bacteriën (zowel goede als kwade) worden met de ontlasting afgevoerd.
Benebac poeder: Benebac poeder dient gemengd te worden door natvoer of vloeibaar voedsel. Benebac dient na de geboorte of bij aanvang van gebruik de eerste, derde, vijfde en zevende dag te worden toegediend, daarna volstaat voor onderhoud wekelijks gebruik.

Bij het toedienen dient onderstaande tabel gevolgd te worden:

Gewicht Dosis

Tot 225 gram 0,675 gram = ¼ afgestreken theelepel. Tot 450 gram 1,35 gram = ½ afgestreken theelepel. Tot 2250 gram 2,70 gram = 1 afgestreken theelepel. Tot 9 Kilogram 5,40 gram = 2 afgestreken theelepels. Zwaarder als 9 Kilogram 8,10 gram = 3 afgestreken theelepels.

Let op, niet opgegeten voedsel waaraan Benebac is toegevoegd na 8 uur weggooien en borden / etensbakjes grondig wassen !

Benebac Gel:

Benebac gel is gebruiksklaar en kan direct vanuit de tube worden gevoerd. Benebac gel dient na de geboorte of bij eerste gebruik de eerste, derde, vijfde en zevende dag te worden toegediend, daarna volstaat voor onderhoud wekelijks gebruik.

Dag 1, 3, 5 en 7 na de geboorte 0,5 gram Moederloze pups / kittens op dag 7 en 14 na de geboorte dosis vergogen naar 1 gram

Voor onderhoud een wekelijkse dosis; Gewicht Dosis Tot 22,7 Kilogram 1 gram per 4,5 Kilogram lichaamsgewicht Boven 22,7 Kilogram 5 gram.
bron: http://www.mtkathadin.nl/product_info.p ... cts_id=845

ik had dus die gel en ik ga meer in huis halen voor het geval dat
maar die Colostrum is ook goed!!!!!!!

succes An

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 19 nov 2010, 20:52

Hoi Tanja
nog niet van gehoord ,maar zo te lezen ,en na wat An zegt ,zeker de moeite om te proberen waard
Wie het gaat proberen ,willen jullie het hier posten dan ? dit zijn gouden tips ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » vr 19 nov 2010, 21:21

Hoi Tanja
nog niet van gehoord ,maar zo te lezen ,en na wat An zegt ,zeker de moeite om te proberen waard
Wie het gaat proberen ,willen jullie het hier posten dan ? dit zijn gouden tips ,,
Wat ik al schreef gebruikt een bevriende fokster het sinds gisteravond. Als ik nieuwe berichten heb dan laat ik het weten. Het is wel erg duur. Ik geloof 250 gram (soort poeder) kost geloof ik 45 euro. Maar als je kittens leeglopen en je al een kitten verloren hebt dan probeer je alles.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Terug naar “Maag- darm problemen”