Bloed in ontlasting

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
gimpie

Re: Bloed in ontlasting

Berichtdoor gimpie » vr 29 jul 2011, 22:17

Hallo,
Ik heb sinds twee maanden twee sphynx mannen. In het begin hadden ze erg veel last gehad van diarree ikke natuurlijk meteen naar de dierenarts ermee en voordat ik het wist een erg uitgebreide en vooral dure ontwormingskuur meegekregen voor de katten maar ook al onze andere huisdieren. Diarree was nog steeds niet over na een Panacur kuur van 5 dagen, AB etc. etc. Dankzij de super tips op dit forum overgestapt op carocat en na 3 dgn was de diarree over. Ze zijn uitgebreid ontwormd met panacur en daarvoor ook al bij de fokker erg uitgebreid ontwormd. Nu sinds een a 2 weken heeft een van mijn mannen (soms) bloed bij de ontlasting (helder rood en het zit aan het uiteinde van het drolletje+ op zijn kontje). Ik denk zelf dat dit een wondje is ergens rondom de binnenkant van de anus. Is dit mogelijk? Zo ja heeft iemand hier ervaring mee hoelang kan ik hier mee wachten, moet ik hiermee meteen naar de dierenarts? Ik denk voordat ik meteen weer naar de dierenarts hol en heel veel geld kwijt ben misschien wel voor iets onschuldig dacht ik laat ik mijn vraag eerst maar eens hier plaatsen.
Alvast bedankt!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 30 jul 2011, 12:34

Het kan meerder oorzaken hebben volgens mij.
Hun ontlasting is verder wel normaal?
Weet je ook welke van de twee het heeft?
Groetjes Clem
Afbeelding

gimpie

Berichtdoor gimpie » za 30 jul 2011, 23:19

Ja de ontlasting is gewoon normaal niet te hard en niet te zacht mooi drolletjes (om het zo maar te zeggen ;) )
Verder is het er maar eentje die hier last van heeft is duidelijk te zien omdat die ook wat druppels bloed aan zijn kontje af en toe heeft na het poepen

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 31 jul 2011, 09:30

Net zoals mensen kunnen dieren ook last hebben van aambeien, maar het kan ook een ontsteking van de darm zijn, of nog andere dingen ....... hoe lang heeft hij het al?

Kijk het van het begin af eens een weekje aan, blijft het dan nog zo dan zou ik toch eens naar de dierenarts gaan.

Sphynxen hebben een hoge pijndrempel en tonen daarom niet altijd alle symptomen, dat maakt het vaak ook heel moeilijk.

Succes met je mannetje en laat ons weten hoe het verder gaat?
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

gimpie

Berichtdoor gimpie » za 03 sep 2011, 23:12

Nou dank jullie wel voor de tips na ong. 1 a 2 weken later was het helemaal over en is ook niet meer terug gekomen dus erg fijn want je maakt je toch wel snel zorgen om die kleine knuffelkonten.

Terug naar “Maag- darm problemen”