Rammy bammy heeft diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
lathyrus

Rammy bammy heeft diarree

Berichtdoor lathyrus » za 11 jun 2011, 22:30

Onze Ramses gaat vandemorgend op de bak gaan staan, perst er 1 redelijk normale drol uit en vervolgens horen we zo een prrrrrttttt en valt er een hele plas bruin water uit zijne poep met bloed erbij.
Tien minuten later begint hij hier te mekkeren (hij mekkert altijd voor hij op de bak moet, tijdens de daad zelf mekkert hij niet) , zet hij een sprintje in naar de bak maar geraakt er niet bijtijds, resultaat, een langerekte plas bruin water op de vloer tot in den bak met alweer bloed erbij...
Direct naar de dierenarts gebeld en dat gezegd.

We moesten kijken hoe het verderging vandaag, als hij het nog een paar keer voorhad ging de dierenarts vandaag nog komen.
Anders afkijken tot morgen en maandag en hem vandaag geen eten meer geven zodat zijn darmen kunnen rusten (ik heb gevraagd of dat geen kwaad kan , zo een dag niet eten, ik heb altijd al gelezen dat dat bij een kat gevaarlijk is voor leververvetting oa maar volgens de dierenarts kon het absoluut geen kwaad dat Rammy vandaag geen eten meer kreeg).
Volgens de dierenarts gaat het na een dagje niet eten beter zijn.
Als het toch niet beter is komt hij natuurlijk langs.
Dat bloed zou komen van die prolaps die Rammy nog steeds heeft (geen operatie zolang dat iedere keer terug in zijn poep floept en het niet blijft eruit steken), als je prolaps hebt en dan komt er plots een hele zwik platte kak uit je poep dan heb je meer kans op een gebarsten bloedvat zei de dierenarts, dat is met t speen ook zo en prolaps kan je daar mee vergelijken.
Vanwaar die platte kak komt weet ik toch echt niet.
Hij heeft gewoon zijn eten gekregen zoals normaal, kan hier niet aan planten bijten ofzo want ik heb al mijn planten buitengekieperd, t is maar vreemd.
Hij heeft gisteren wel voor de eerste keer in maanden zo een kattensnoepstokje gekregen maar daar gaat hij toch geen diarree van krijgen, de andere hebben dat ook gekregen en mankeren ook niks...
Het zou kunnen dat hij buiten een aangewaaid pluisje heeft binnengespeeld maar daar krijg je dan toch ook geen diarree van...
Ik snap gewoon niet vanwaar het nu plots komt.

Ondertussen zit ik me hier bereschuldig te voelen, daarom ook dat ik het kom neerpennen, het moet er even af.
Rammy heeft al paar keer gevraagd naar eten (hij gaat dan staan mekkeren op de plaatsen waar normaal gezegd het eten staat) en we mogen hem niks geven maar dat manneke verstaat natuurlijk niet waarom hij niks krijgt...
Ik heb zo een compassie met dat venteke.
Daarnet was er een vlieg binnengeraakt in de living.
Gunther wou ze vangen maar hij was gewoon te laat.
Rammy vloog er achter als een zot en pets , hij nam ze gewoon in de vlucht te pakken tussen zijn twee pootjes en hij at ze onmiddellijk op, we hadden de tijd niet om hem die vlieg af te nemen.
Zo een vieze vette vlieg binnenspelen, bah D15
Dat manneke moet nu toch wel al serieus honger hebben.
Ik heb hem een uur geleden 1 brokje gegeven omdat hij toch iets zou kunnen opknabbelen, ik weet dat het niet mag maar hij heeft toch al de hele dag niet meer gekakt en ik dacht dat 1 klein brokje wel geen kwaad zou kunnen.
Ik heb het natuurlijk ook gegeven omdat ik mezelf een beetje beter zou voelen.
En de andere 3 vragen ook naar eten maar willen dan niet eten als we het hen voorschotelen in een afzonderlijke ruimte...
Straks maar eens proberen om met Rammy naar de keuken te gaan en dan de andere 3 snel eten voor te schotelen op de gewone plaats.
Maar ik mag dan niet denken aan arme Rammy bammy zijn triestig gezichtje, als hij gaat doorhebben dat de andere 3 staan te eten en hij niks krijgt n2 :cry:
Vandeweek was de dierenarts hier nog geweest met de voeding en hij vroeg toen hoe het met de poezels ging en voor de eerste keer in toch wel lange tijd kon ik eindelijk eens zeggen "gewoon goed"
Ik stond nog te denken dat het waarschijnlijk de stilte voor de storm ging zijn en de dierenarts zei ook zoiets in die trant en lap, we hadden al prijs vandaag.
Hopelijk is t morgen toch gedaan en is hij terug de oude.
Ons verlof is dus niet goed begonnen...
Ik zit hier alweer aantal weken opgesloten in huis dat ik niet buiten kon, dacht vandaag toch een uurtje buiten te geraken maar helaas pindakaas, t was op de kin kloppen, ik kan dat manneke niet alleen laten als hij niet goed is.
Ik hoop toch dat ik eens ga buitengeraken de komende 3 weken want mutti wordt toch een klein beetje koekoek anders...
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Rammy bammy heeft diarree

Berichtdoor Clemmetje » za 11 jun 2011, 22:53

Vervelend Nadine dat Ramses diarree heeft. Ik ken het schuldige gevoel (dinsdag ook weer met Navajo) en vind dat ook heel vervelend.
Hopelijk is hij er morgen vanaf.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » za 11 jun 2011, 23:12

Hij heeft gisteren wel voor de eerste keer in maanden zo een kattensnoepstokje gekregen maar daar gaat hij toch geen diarree van krijgen, de andere hebben dat ook gekregen en mankeren ook niks...
Oh toch wel hoor. Als ik dat aan Fly geeft krijgt die er dadelijk diarrée van.

Ik ken absoluut niets van prolaps, maar als hier iemand diarée heeft krijgt die gewoon eten. En ook zo met de mensen in mijn huis. Ik geloof niet erg in vasten bij diarrée en al helemaal niet met dieren. Wel een beetje uitkijken wat voor eten en desnoods een diarrée remmer.

Veel beterschap voor je kereltje en als je geen eten geeft zorg dan dat hij veel drinkt.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 11 jun 2011, 23:33

dierenarts wou niet direct met medicatie beginnen omdat hij nog maar 2x het had voorgehad, vandaar even afwachten.
Ik ben ook niet zot van dat dagje vasten maar ik snap wel dat er logica inzit en de darmen dan wat kunnen bekomen.
Hun eten is toch wel goeie kwaliteitsvoeding van dd hill's, daar zal t niet aan liggen.
Normaal gezien krijgen ze geen snoepstokjes, ik had dat indertijd in t begin dat we yoshi en diddl hadden in huis gehaald maar we zijn daar mee gestopt met dat te geven toen bleek dat diddl die chronische darmproblemen had (en toen ze het kregen kregen ze dat ook niet alle dagen maar 1 keer op de week na hun badje).
Gunther was aan t eten en kleine thor zat altijd maar in zijn bord te graaien en om gunther even rust te gunnen had ik dan toch maar voor elk zo een stokje bovengehaald, ik was ook aan t eten en we moeten dan al 20 keer rechtstaan voor diddl, op den duur zit je op van de zenuwen.
Ik vind dat toch wel vreemd dat hij daar zo water zou van moeten kakken en de anderen hebben er dan geen last van maar als jij zegt dat Fly het ook direct zitten heeft dan kan het blijkbaar toch wel...
Geen stokjes meer dus
Ondertussen hebben we de andere 3 proberen laten eten maar die zijn niet enthousiast, ze snappen niet dat Ramses er niet mag bij zijn en dat die dan in een andere kamer zit te mekkeren ocharme, yoshi en diddl vertikken het gewoon om te eten, de kleinen heeft wel wat brokjes binnengespeeld.
Straks nog maar eens proberen...
Ik vind dat gewoon erg dat het manneke dat niet begrijpt, t is al beu als wijzelf niet mogen eten voor een onderzoek ofzo maar wij snappen dan waarom.
Rammy weet alleen maar dat zijn eten is weggehaald en hij niks krijgt, die zal ons nu wel dikke smeerlappen vinden...
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » za 11 jun 2011, 23:36

het is zoals geertje zegt van een snoepke kan het al hoor echt waar!!

hier krijgen per dag 1 kaassnoepje en als nelson dat van Quincy afpakt want die vind die super lekker, dan
heeft hij de dag erna kakkerij ze!!van 2 snoepkes??? en dan geef ik nen dag of 2 niks meer en dan is de diarree weg
ja ze blijven super gevoelig aan de darmpkes héé

kan het mij al voorstellen hoe jij je voelt,ze kunne ook zo'n zielig kopke trekken hé
zou ook één brokje geven ze uit compassie alleen whistle_sm
hoop dat je schatje vlug beter word ze ocharme toch, diarree tkan vervelende situaties geven!
geef hem een dikke zoen en vlug beterschap ermee
gr nancy
Afbeelding

isolde

Berichtdoor isolde » za 11 jun 2011, 23:38

Ach,wat vervelend weer,Nadine. Ik geloof ook niet zo in vasten.Ik heb er ook eentje met regelmatig de dia,ik geef hem een diareestopper,desnoods 2/3 dagen een tablet,dan is het echt over. Meestal is 1 x een tablet geven voldoende.
Hoop dat jullie Rammy het snel te boven is.
Maar,wat anders,wat is op de kin kloppen :?:
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » za 11 jun 2011, 23:47

ja isolde dat is iets voor in het woordenraadsel?? hihi
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 11 jun 2011, 23:49

Ik wilde vandaag een uurtje buiten maar moest op mijn kin kloppen, dat wil zeggen dat het niet doorging , dat ik niet naar buiten kon en ik met lege handen eindigde.
Ik veronderstel dat het dat wil zeggen, op de kin kloppen is met lege handen eindigen wink_sm

die diarreestoppers, heb je daar voorschrift voor nodig van de dierenarts?
En kan iemand mij eens een naam geven van een diarreestopper?
Ik zou dat dan toch niet te snel geven eigenlijk.
Ik weet niet of het een goeie redenatie is van mij maar ik veronderstel dat als er iemand diarree heeft dat er zich dan iets in t lichaam bevindt dat niet zo goed is en dat er uit moet.
En dat je toch er eerst wat moet laten uitkomen vooraleer je het stopt.
Zoals bij koorts.
Koorts heeft ook een functie en mag niet direct gestopt worden, door koorts worden toch de virussen (of waren het nu bacteriën?Ik sla die altijd door mekaar die twee) sneller gedood/kapot gedaan?
Of denk ik nu verkeerd ivm die diarree?
En heeft dat niet een soort van zuiverende functie?
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » za 11 jun 2011, 23:51

Wat balen zeg.. ik hoop dat Ramses er snel overheen is.
Een kat geen eten geven is zeker niet leuk.
Ik ga duimen dat het morgen weer over is en jij lekker naar buiten kan!
Groetjes Elize

geertje

Berichtdoor geertje » zo 12 jun 2011, 09:19

Nadine, ik ben eens even wat op het internet gaan zoeken. Dit vind je op elke site:

Wanneer uw dier niet braakt, maar alleen aan de diarree is en verder geen duidelijke ziekte verschijnselen toont, dan is vasten niet meer op z’n plaats. We weten tegenwoordig dat het (zieke) maagdarmkanaal juist (lichtverteerbare) voedingsstoffen nodig heeft voor het herstel.
Vasten zal het herstel dan vertragen.

gevonden op:
http://www.dierenkliniekleusden.nl/inde ... &Itemid=94

Vasten tegen diarrée is achterhaald, Ik zou hem eten geven.

google maar eens op 'diarrée vasten'
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Maag- darm problemen”