Rammy bammy heeft diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
geertje

Re: Rammy bammy heeft diarree

Berichtdoor geertje » zo 12 jun 2011, 10:42

Wat ik ook nog gevonden heb: Fly heeft van alle snoepjes diarrée, dus ik had mij voorgenomen om haar nooit meer snoepjes te geven. Tot ze aan de zee gedroogde vis had gekregen zonder platte gevolgen. Ik ben dan op zoek gegaan naar gedroogde vis snoepjes en heb dit ook gevonden: premium cat treats met stukjes gedroogde vis. Die kan ze zonder problemen eten.
Maar ik denk dat het bij elke kat met gevoelige darmen anders kan zijn.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

isolde

Berichtdoor isolde » zo 12 jun 2011, 10:49

Ik wilde vandaag een uurtje buiten maar moest op mijn kin kloppen, dat wil zeggen dat het niet doorging , dat ik niet naar buiten kon en ik met lege handen eindigde.
Ik veronderstel dat het dat wil zeggen, op de kin kloppen is met lege handen eindigen wink_sm

die diarreestoppers, heb je daar voorschrift voor nodig van de dierenarts?
En kan iemand mij eens een naam geven van een diarreestopper?
Ik zou dat dan toch niet te snel geven eigenlijk.
Ik weet niet of het een goeie redenatie is van mij maar ik veronderstel dat als er iemand diarree heeft dat er zich dan iets in t lichaam bevindt dat niet zo goed is en dat er uit moet.
En dat je toch er eerst wat moet laten uitkomen vooraleer je het stopt.
Zoals bij koorts.
Koorts heeft ook een functie en mag niet direct gestopt worden, door koorts worden toch de virussen (of waren het nu bacteriën?Ik sla die altijd door mekaar die twee) sneller gedood/kapot gedaan?
Of denk ik nu verkeerd ivm die diarree?
En heeft dat niet een soort van zuiverende functie?
Haha,jullie hebben ook aprte uitdrukkingen,was er 1 voor het spel geweest.
Ik gebruik finidiar(einde van de diarree),is vrij te krijgen en Trovet heeft snoepjes die voor poezen op dieet veilig te geven zijn.
Dan kun je ze toch wat lekkers geven.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 12 jun 2011, 10:57

Hier geef ik ook meestal finidiar bij diarree.
Dit is in Nederland vrij verkrijgbaar.
Je hebt ook nog wat middelen die probiotisch werken zoals diarsanyl, protexin etc.
Groetjes Clem
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 12 jun 2011, 11:40

nelson en quincy krijgen hiet royal canin sensible 33 voor katten met gevoelige spijsverteing
en en zak van de dierenarts witte vis met rijst die krijgen dat hiet gemixt en ze geven ook niet meer over
is er al beterschap?
gr nancy
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » zo 12 jun 2011, 12:55

Hij heeft gisteren wel voor de eerste keer in maanden zo een kattensnoepstokje gekregen maar daar gaat hij toch geen diarree van krijgen, de andere hebben dat ook gekregen en mankeren ook niks...
Oh toch wel hoor. Als ik dat aan Fly geeft krijgt die er dadelijk diarrée van.

Orion mag dit ook niet hebben hoor of het is prijs dus krijgt Ramses het snoepje in de keuken als Orion er niet bij is

hopelijk is Ramsesje snel weer beter
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 12 jun 2011, 15:22

Rammy heeft nog geen kakkeledoedie gedaan dus ik weet nog niet hoe het daar mee gesteld is
Hij heeft ondertussen wel al gegeten (t zal wel een tijdje duren vooraleer dat zijn doorgang naar de achterdeur maakt...)
Deze morgend lag hij nogal zielig te doen vond ik maar daarnet was hij dan aan t spelen en wou hij ook met mij en de ritselballetjes spelen (ik heb weer genoeg beetjes gekregen in mijn been als ik niet snel genoeg naar zijn zin met zijn balleke smeet)
Afwachten dus tot de volgende kakkeledoedie sessie
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 12 jun 2011, 19:18

Hier staan de duimen al omhoog voor een mooi gevormd drolletje .......... toch erg hé dat je meteen "gestraft" wordt als je zegt dat het eens goed gaat! ...... Zo jammer, 't zijn altijd extra zorgen.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » zo 12 jun 2011, 19:36

Maar nadine toch,

het is jullie ook niet gegund hé???
Ik ga duimen dat het snel weer beter gaat met je lieverd.

Je kan als diarree-stopper ook enterol in zijn eten mengen, pilleke opendoen en dat erbij, dat hersteld de darmflora!

en ik wil niet op de kap zitten van je dierenarts, maar ik denk dat ik het al vaker heb gezegd:
Nadine, ik ben eens even wat op het internet gaan zoeken. Dit vind je op elke site:

Wanneer uw dier niet braakt, maar alleen aan de diarree is en verder geen duidelijke ziekte verschijnselen toont, dan is vasten niet meer op z’n plaats. We weten tegenwoordig dat het (zieke) maagdarmkanaal juist (lichtverteerbare) voedingsstoffen nodig heeft voor het herstel.
Vasten zal het herstel dan vertragen.

gevonden op:
http://www.dierenkliniekleusden.nl/inde ... &Itemid=94

Vasten tegen diarrée is achterhaald, Ik zou hem eten geven.
Ik ken die mens niet, maar ik zou haast denken dat het iemand is die fel op leeftijd is en zich niet aanpast naar de nieuwe wetenschappelijke onderzoeken.....
Mss is het toch verstandig om eens een andere te contacteren?

Veel sterkte met Rammy, geef em een dikke kus van me!
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 12 jun 2011, 21:32

enterol, wat is dat?
Is dat om de darmflora te verbeteren?
Het komt mij bekend voor (de naam) maar ik weet niet vanwaar.
Mijn dierenarts is denk ik mijne leeftijd (ik word 41) en die volgt regelmatig bijscholing.
Er zullen ongetwijfeld nog wel dierenartsen zijn die die methode volgen en daarom zijn dat geen slechte dierenartsen omdat er dan op een specifieke site van een specifieke dierenkliniek (die ik zelf niet ken) op t internet wat anders staat

Nog steeds geen kakkeledoedelie, van niemand trouwens, de anderen wilden gisteren ook bijna niks eten toen ze zagen dat Rammy niks kreeg.
Vandenacht of morgen zouden er dan toch kakkeledoedelies moeten volgen.
Ik meende al te bellen voor onze Rammy tot gunther me er op wees dat er door de anderen gisteren ook bijna niet gegeten was en vandaag ook niet gedoedeliet was...
Voor de rest doet rammy toch normaal, hij heeft ook al goed gegeten vandaag, uiteindelijk toch.
Ik dacht dat hij deze morgend direct ging aanvallen (het eten bedoel ik) toen ik de potjes neerzette maar hij bekeek me zo eens en draaide zich om en vertrok.
Aandringen hielp niet.
Maar hij is uiteindelijk dan toch uit zichzelf beginnen eten.
Ze kunnen toch raar doen zunne, als ik een dag niet heb mogen eten zou ik gewoon alles binnenspelen...
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » zo 12 jun 2011, 21:46

enterol, wat is dat?
Is dat om de darmflora te verbeteren?
Het komt mij bekend voor (de naam) maar ik weet niet vanwaar.
Enterol is het vroegere perenterol. Het helpt de darmflora te herstellen en is vrij te verkrijgen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Maag- darm problemen”