Rammy bammy heeft diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Rammy bammy heeft diarree

Berichtdoor Wil » vr 17 jun 2011, 20:03

Hoi Nadine
meid wat is dit balen ,eerst de 1 beter ,nu gaat de volgende weer ,onwijs veel sterkte!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 18 jun 2011, 01:01

Gaat het al wat beter met de katjes?
Groetjes Hildeke

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 18 jun 2011, 23:24

hey hildeke, lief dat je naar onze kleine donders vraagt
Onze Ramses heeft maar 1 dag platte doedelies gelegd en daarna was t terug in orde.
Onzen diddl heeft 2x 2keer overgegeven met een dag ertussen zonder over te geven en daarna was t ook gedaan.
We hebben hem cerenia gegeven (iedere dag een tabletje), morgen nog ene keer en dan gaan we kijken of hij toch terug moet overgeven.
Als hij terug zou moeten overgeven moeten we opnieuw starten met de medicatie tegen reflux.
Gisteren en vandaag heeft hij in ieder geval niet meer overgegeven.
En hij is levendig en speels (hij speelde voordien ook maar hij heeft ondertussen toch anderhalve dag gehad dat je zag dat hij zich niet goed voelde en dat is gelukkig beter)
We gaan ook terug starten met die tabletten om de darmflora te verbeteren (daar waren we even mee gestopt nu) en we gaan ook starten met iets nieuws, 4life, het zou een hele hype zijn in Amerika, mijn dierenarts had me er een tijdje geleden al iets over verteld maar ik wou er eerst toch maar niet mee beginnen.
Het zou volgens de vertegenwoordiger die het spul verkoopt goed zijn voor vanalles en nog wat, noem het op en t is er goed voor...
Maar daar zijn dan niet echt bewijzen van.
En in Amerika zijn ze zot van zoveel dingen, t is niet omdat het daar een hype is dat het goed is ... (ze zijn daar zelfs zo zot om bij honden valse teelballen in te planten en om implantaten in de beestjes hun achterste te steken oa...gewoon omdat ze dat mooier vinden...)

Ik ben zelf al meer dan 19 jaar ziek en in die 19 jaar hebben al veel mensen me vanalles en nog wat proberen aansmeren onder het motto van "baat het niet dan schaadt het niet".
Ze vergeten dan gemakshalve dat het je gezondheid niet schaadt als het goedje niet werkt maar het schaadt je dan wel op andere manieren.
Als je aftakelt en je wordt op den duur wanhopig en je laat je iets aansmeren dat uiteindelijk niet werkt dan ben je niet alleen je geld kwijt maar wordt je ook nog eens heel erg teleurgesteld en voor wanhopige mensen die wanhopig op zoek zijn naar een geneesmiddel voor hun ziekte kan de zoveelste teleurstelling wel eens een teleurstelling teveel zijn , de druppel die de emmer doet overlopen en die de mensen in een diepe put doet belanden.
Met dat in gedachten huiver ik toch nogal van die slogan "baat het niet dan schaadt het niet" en ik ben figuurlijk nogal zwaar allergisch geworden aan zulke dingen.
Ik vind dat dan lelijk dat er mensen zijn die dankbaar gebruik maken van andere mensen hun wanhoop en die zich op die wanhoop proberen te verrijken (een goed voorbeeld daarvan is dat mangosteensap dat men overal probeert te slijten, k geloof dat het xango heet. Het zou kanker genezen, alzheimer en nog vanalle vreselijke ongeneeslijke ziektes. Ik vind dat dus vreselijk dat men dat goedje aansmeert aan wanhopige mensen en ze de mensen misleiden om hun zakken te kunnen legen, alleen al van het woord mangosteensap wordt het me rood voor de ogen c14 )

alé, om een lang verhaal kort te maken, ik was daar niet tuk op om daar mee te beginnen met die 4life omdat ik er niet veel vertrouwen in heb (dat gaat volgens mij helemaal niks doen aan de chronische darmontstekingen van diddl).
Ik had het gevraagd aan iemand van op t forum wat zij er van dacht en zij zei dat ze het toch zou proberen als ze in onze situatie zou zitten (er zit oa collostrum in het product).
En gunther was vrijdag om voorschriften moeten rijden naar de dierenarts en die stond dan toch plots met het goedje voor mijn neus.
Hij wil het ook proberen.
Dus starten we er toch maar mee.
De dierenarts was enthousiast, volgens hem zijn we de eerste in belgië die het uitproberen (alhoewel hij toch niet weet of die vertegenwoordiger dat niet aan andere dierenartsen heeft verkocht ondertussen en die het op hun beurt misschien ook al verkocht hebben aan hun patiënten) en hij is reuzebenieuwd of het effect gaat hebben.
Ik ben ook benieuwd.
Ik geloof er niet echt in eerlijk gezegd.
Volgens mij gaan we alleen maar weer geld kwijt zijn (dat we dan aan andere en leukere dingen kunnen besteden voor de poezels waar de poezels dan ook plezier aan hebben) en een teleurstellling rijker zijn...
Ik hoop natuurlijk dat het wel een goed effect heeft op diddl en dat het manneke geen last meer heeft van die chronische ontstekingen en niet meer moet overgeven en niet meer platte doedelies met bloed en slijm moet leggen en hij voor de rest ook niet meer ziek wordt...
Maar ik hou er mijn adem toch niet voor in.
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 19 jun 2011, 17:50

hey nadine, amai meisje jij hebt ook al wat meegemaakt b8
ziek zijn is niet alles hé en al zo lang?? mijn man is al 5 jaar ziek! hij heeft dystonie.
wens je in ieder geval heel veel succes met dat medicijn great_sm
gr nancy
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 20 jun 2011, 15:40

alé, t is al naar de botten (t is al om zeep wink_sm ), we moesten 3 tot 4 dagen cerenia geven en dan kijken of diddl verderkon zonder medicatie, nee dus.
Gisteren heeft hij de eerste dag geen cerenia gekregen en daarnet begon hij terug over te geven.
We moeten nu opstarten met de docraniti (voor reflux) en tegelijkertijd nog een dag of 3 cerenia geven.
De docraniti zou toch na 2 dagen moeten werken en overgeven voorkomen.
Als diddl dan toch nog overgeeft komt de dierenarts langs.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » ma 20 jun 2011, 16:10

Pfffff gaat het dan nooit eens vanzelf bij jullie? Hopen maar weer dat hij snel beter is.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 20 jun 2011, 16:54

nope, hier gaat nooit iets vanzelf, als er wat kan tegengaan dan gaat het ook tegen daarom dat ik altijd al van het slechtste scenario uitga en ik me er al niet meer aan verwacht dat iets zomaar goed gaat gaan...(als er dan toch eens iets goed gaat ben ik heel prettig verrast)
Met diddl is t natuurlijk wel te verwachten dat er problemen opduiken, hij heeft nu eenmaal een chronisch probleem.
Mensen met chronische darmproblemen hebben daar ook constant problemen mee hé...
Ik vind het gewoon erg voor ons diddleke
We hoopten dat het een tijdje beter ging zijn aangezien hij hier gisteren en eergisteren liep rond te stormen als een wervelwind
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » ma 20 jun 2011, 21:11

das raar dat dat zo schommeld hé?
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 20 jun 2011, 21:22

ik denk dat dat normaal is.
Hij zit met chronische ontstekingen en dat is denk ik normaal dat dat opflakkert iedere keer...
Die ontstekingsprocessen zitten altijd maar bezig hé.
De laatste keer dat zijn bloed getrokken is had hij 39.000 witte bloedcellen geloof ik (ik weet het niet juist meer) en een gewone kat heeft er rond de 10.000.
Op dat moment was hij nog niet ziek maar dat wisten we zo al dat het op komst was...
Je hoopt dat het niet waar is maar je weet eigenlijk dat het wel zo is.
Ik moet dringend leren om me daar bij neer te leggen en niet iedere keer in paniek te schieten.
Maar ik vind dat gewoon zo vreselijk als ik mijn manneke daar zo zie staan zwoegen en zijn flanken zo heel hard op en neer gaan als hij daar staat over te geven, ik vind dat een verschrikkelijk zicht
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » ma 20 jun 2011, 21:43

ja amai da zal wel ,je staat er machteloos tegenover hé??
ocharme voor poes en jullie ze pfff
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”