diaree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
kim

Re: diaree

Berichtdoor kim » wo 08 feb 2012, 09:13

heej, ik moest ff opzoeken wat colostrum is, want ik kende het niet, maar als ik het goed begrepen heb is het een soort probiotica. Als je sphynx(en) diarree hebben is carocat lam-rijst echt aan te bevelen. Bij bram is het het enigste wat werkt. Dure medicijnen, medicijnen van de dierenarts ook... niks hielp/ behalve de carocat lam-rijst. En kwa prijs valt het ook erg mee. 15 kilo voor 47,- geloof ik. Terwijl de royal canin die hij eerst kreeg 10 kilo 63,- kostte. Carocat heeft ook kleine 2 kilo probeer zakjes rond de 10,- :-)
groetjes kim, een pootje van lotus, noah en luna en een dikke lebber van bram

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 08 feb 2012, 09:15

Wat een goed nieuws zeg.
Hopelijk blijft het zo goed gaan met de poep van Bram'.
Soms kun je zo blij zijn met een s5
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 09 feb 2012, 11:10

Wat een goed nieuws en fijn dat hij nu mooie drollen heeft.
Duimen dat het ook zo blijft!!
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

kim

Berichtdoor kim » vr 10 feb 2012, 11:59

het lijkt zowaar de goeie kant op te gaan met bram :-) vanmorgen weer goeie poep :-) wat een mens al niet blij kan zijn he met een hoop s5 t4 lotus blijft ook goed eten dus ook dat gaat goed.... nu eindelijk na bijna 3 maanden dat het eindelijk de goeie kant op gaat. We gaan eindelijk een beetje berg opwaards in plaats van alleen maar naar beneden :-)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 10 feb 2012, 12:05

Wat fijn dat het eindelijk goed gaat met Bram!!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 10 feb 2012, 12:49

Nog steeds mooie drollen dus.
Toppie!!!
Groetjes Clem
Afbeelding

kim

Berichtdoor kim » vr 10 feb 2012, 16:28

het is vandaag we-gaan-mama-uittesten-dag. Bram breekt letterlijk t hele huis af. de eerste keer dat hij in de gordijnen klimt is dan nog wel grappig en dan moet k echt me best doen niet te lachen, maar na een aantal keer dat blote ding uit de gordijnen te hebben getrokken, heb ik het dan toch wel redelijk gehad. Dus ik zit net ff achter pc, totdat ik het wel erg verdacht stil vind in de badkamer. Dus besloot toch maar ff te kijken. Zit bram daar, met zijn grote oren en nog veel grotere ogen, naast een half verscheurde toiletrol. 1 chaos daar. Overal witte stukjes en bram rent er met giga ogen doorheen. Heb me omgedraaid, dat ruimen we straks wel weer op. Loop k de woonkamer weer in, waar oppeens (ik weet echt niet hoe hij daar zo plots komt) een gele dekamarkt plastic tas ligt. Zit noah erin. Helemaal statisch! Echt, soms kun je ze wel onder de vloerbedekking plakken, maar ah, wat zou het leven SAAI zijn zonder ze!! :-)

bram zijn ontlasting gaat af en aan, want zo mooi als t vanmorgen was, lijkt het nu wel weer dunnig te worden. Vind het ook raar dat hij zo vaak poept? Luna poept maar 1 keer per dag... Bram wel 3 keer en als hij dus onbeperkt eet dan poept hij wel 12 of meer keer per dag....hij krijgt nu dus 3 keer per dag eten en poept dan ook 3 keer per dag en t word dan elke stolegang dunner zeg maar. Soggends heeft t een drolvorm. Wel wat dun, maar er zit teminste vorm in. Smiddags word dat dan al veeeel minder en savonds is t bijna vla. Maar soggends heeft hij dan weer redelijke ontlasting... zo moeilijk he... heb de fokker nog gesproken en dat was ook niet al te best. Ze krijgt kittens terug uit t nest waar bram ook uit vandaan komt, met diarree klachten die niet over gaan en medicatie die niet aanslaat... Eentje is bij een meisje wat kanker heeft. Zij krijgt chemo's en haar weerstand is zo zwak dat zij de ziekte van het kitten heeft overgenomen.. echt heel erg dus... ergens voelt het vertrouwd dat niet alleen bram dit probleem heeft, maar aan de andere kant... als t hele nest t heeft weet k et ook niet zo goed :-S Naja, duimen dat bramvooruit gaat..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 10 feb 2012, 16:43

Aan de ene zou je zeggen hij voelt zich top als hij dit soort fratsen uithaalt maar aan de andere kant is het vervelend.
Sphynxen hebben nou eenmaal een snellere stofwisseling en moeten dus ook meer eten en logisch gevolg is dat ze ook meer ontlasten.
Bij DjiDji heeft het ook echt maanden geduurd eer zijn poep goed was. Dus nog even geduld....
Groetjes Clem
Afbeelding

kim

Berichtdoor kim » vr 10 feb 2012, 17:07

ja, ik blijf duimen dat t uiteindelijk ooit goed komt :-) hij voelt zich idd kennelijk prima!! hahaha

kim

Berichtdoor kim » do 01 mar 2012, 10:52

met bram zijn diarree lijkt het iets beter te gaan. Meneer lust dan ook eindelijk gekookte kip. Ja, dat heeft heeeeel lang geduurd voordat hij uberhaupt kwa vlees ook maar IETS lust, want die bende uit een pakje of blikje moest hij niet. En rauw zoals carnibest? nope. Meneer wilde niks, maar gekookte kip lust hij wel, en het lijkt, ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt echt iets beter te gaan. Gister had hij een drol waarvan ik echt, als ik het niet met me eigen ogen uit zijn kont had zien komen, niet geloofd had dat het van hem was haha. Gister is de arme krummel gecastreerd met een leeftijd van 6 maanden. Hijs nu dus een echte "je weet wel kater" en we blijven duimen dat het met zijn darmpjes uiteindelijk allemaal helemaal goed komt. :-D Met bram zelf gaat het super goed voor de rest. Hij was gister nog geen half uur thuis of hij hing al weer ouderwets in de gordijnen hahaha

Terug naar “Maag- darm problemen”