diaree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Anunaki
Contacteer:

Re: diaree

Berichtdoor Anunaki » do 01 mar 2012, 10:55

Mooi zo, daar kan een mens inderdaad gelukkig van worden ;)

En goed voor het manneke dat hij niet te veel last ondervind van zijn ingreep .... dat is ook weer achter de rug ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

kim

Berichtdoor kim » di 06 mar 2012, 20:55

Ja het gaat eindelijk, na 4 maanden diarree, bakken uitboenen, schoonschrobben, bloed, slijm, viese vloerbedekking, goed. Hij heeft nu al een week vaste normale ontlasting, en maar 2 keer per dag. Dus ik denk dat ik eindelijk opgelucht kan juichen! :-) Nou hoor ik alleen weer in een ander toppic dat de vader van luna hcm heeft....
vader en moeder van luna zijn jente zene hebe (mama) en droste zene hebe (papa)... ff uitvogelen hoe dat zit.... anders moet luna ook gescand worden denk ik... :-(
groetjes kim, een pootje van lotus, noah en luna en een dikke lebber van bram

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 06 mar 2012, 22:39

Wat fijn dat hij eindelijk van de diarree af lijkt te zijn.

Voor wat betreft de HCM zou ik zeker hem laten scannen.
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » wo 07 mar 2012, 10:58

Wat fijn dat hij nu eindelijk mooie drolletjes heeft.
Duimen dat het nu ook zo blijft.
Gelukkig was hij van de castratie snel op geknapt.
Hopelijk is de diarree nu verleden tijd ;)
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 07 mar 2012, 11:51

Wat fijn dat de ontlasting eindelijk goed is nu great_sm het hcm nieuws is wat minder fijn, ik zou zeker een test doen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

kim

Berichtdoor kim » wo 07 mar 2012, 15:29

haar :-) luna is een sphynx dame, bram is een sphynx kerel :-) De HCM gaat om luna. Bram zijn ouders zijn HCM-vrij. Via pawpets ben ik er inmiddels uit dat de broers van droste (de vader van luna) na 3 keer testen HCM bleken te hebben. Droste moet dit jaar voor de derde keer, of is net geweest. De kans dat hij het heeft is wel groot. Want beide broers hadden het ook na 3 jaar. En er schijnt zoiezo ook bij de opa en oma HCM te zijn.. Ik laat luna in mei testen, en vanaf dan elk jaar.

Bram gaat nogsteeds super :-) 1 ding tegelijk :-D

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 07 mar 2012, 19:25

Hoi Kim
wat fijn dat het nu goed gaat met Bram yippie ,wat een zorgen he over zo'n klein ventje ,
Goed dat je laat testen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

kim

Berichtdoor kim » do 15 mar 2012, 10:04

heej,

Het gaat nu al 2 weken erg goed met bram. Hij heeft goeie vaste ontlasting. En het blijft ook vast. Er lijkt zelfs een regelmaat in te zitten van 2 keer per dag.

Maar nu wil ik uiteindelijk weer overstappen. Ik bram royal canin sterrelised gaan geven omdat ik uiteindelijk terug wil naar onbeperkt voeren. Noah lust de carocat niet. Vandaar dak bram op sterrelised wil zetten want dit eten al mijn poezen. Ik ben alleen heel bang dat hij weeeeer aan de diarree gaat... Elke keer als k overga op onbeperkt eten is t raak.

Kan het zo zijn dat hij nu eindelijk over die parasiet heen is gegroeid? Hij is nu 7 maanden. Of dat het met zijn castratie te maken heeft? want na zijn castratie had hij oppeens vaste ontlasting. Of komt het door de verse gekookte kip die ik hem geef...? Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, zonder dat bram aan de diarree gaat?

alvast heel erg bedankt :-D

SiL

Berichtdoor SiL » do 15 mar 2012, 11:58

Hoi Kim,

goh wat lijkt je verhaal op de mijne! Ik lees het nu pas maar Rosy (nu 6 maanden) heeft ook Giardia gehad en haar ontlasting is eigenlijk nog steeds niet goed. Toen na twee kuurtjes pillen bleek dat Rosy nog steeds Giardia had zijn wij zijn ook over gegaan op licht verteerbaar voer van Hills en kregen we nieuwe medicijnen. Dit ging goed! Haar ontlasting was weer goed en mooi hard zoals het hoorde. Ik ben toen dus ook, vrijwel meteen, langzaam terug gegaan op Royal Canin dash1_sm en daar heb ik super veel spijt van! Vanaf de wisseling is het weer drama met Rosy, nu is ze dus weer aan de diarree en ze had ook bloed bij haar ontlasting. Ik ben nu weer terug op het Hills voer maar eigenlijk werkt het nog niet heel erg goed. Ze heeft geen bloed meer bij haar ontlasting maar het is nog steeds geen mooie drol. Ik ga denk ik ook maar eens carocat proberen want ik lees er hier een hoop positieve verhalen over.

Als het op de carocat nu goed gaat waarom zou je dan weer het risico willen lopen dat het fout gaat? Ik snap wel dat het gemakkelijker is als al je katten hetzelfde voer eten maar ik zou voorlopig gewoon blijven geven wat je nu geeft want ik vind persoonlijk 2 weken nog niet heel erg lang en hij heeft natuurlijk ook al heel erg lang last gehad van zijn darmpjes. Mijn dierenarts zei trouwens dat ik deze keer minstens een half jaar moet wachten totdat ik weer over mocht gaan op ander voer (er denk ik wel van uit gaande dat het overstappen op Hills deze keer ook zou helpen)

Ik ga in ieder geval met je meelezen want misschien komen er voor mij ook nog wel bruikbare tips :)
Groetjes SiL
Afbeelding

kim

Berichtdoor kim » do 15 mar 2012, 12:43

heej,

bram heeft geen giardia. Het is een andere parasiet. Ik weet zo 1,2,3 niet meer welke, k heb et wel ergens opgenoemd hierzo. Het is een parasiet die nooit meer weggaat. Kittens na 6 maanden zijn er niet tot nauwelijks vatbaar voor en katten ouder dan 1 jaar hebben geen symptomen. Bram was 12 weken toen de ellende begon. Nog heel klein dus. Hij heeft 4 maanden lang diarree gehad. Ook met bloed idd en op een gegevenmoment maakte hij niet eens meer zijn eigen kontje schoon omdat dat zeer deed en dan ging hij heel hard mauwen. Echt heel sielig. Op aanraadde van mensen hier ben ik over gegaan op de carocat en ik geef m dan verse gekookte kip, en hij is gecastreerd op t moment en ouder dan 6 maanden, dus dit is de rede waarom ik weer wil proberen om over te gaan op onbeperkt voer. Voeren op vaste tijden is voor katten niet goed. Als je een minuut of 10 later bent, spugen ze of ervoor al, of hun eten eruit omdat hun maag dan al sappen aan gemaakt heeft waar ze misselijk van worden. Daarom wil ik over op onbeperkt voer. Mijn katten hebben ook altijd onbeperkt gegeten. Tis nu alleen ff anders vanwege bram.

Nu is het probleem dat ik niet perse over wil op royal canin, maar noah (ik heb er 4) die lust geen carocat. Dus daarom dacht ik, misschien is het goed om alles op royal canin te zetten. Bij mij is het probleem dat ik niet weet waar het aan licht dat bram nu goeie vaste drollen heeft. Het kan door zijn castratie komen. Het kan door de carocat komen. Het kan door de verse gekookte kip komen. Het kan door de vaste tijden kleine beetjes voeren komen. Alles is in dezelfde periode veranderd. Dom, ja dat weet ik ook nu, want nu weet k dus niet waarom het zo goed gaat met bram.

Ik denk dat ik, nu ik jou verhaal gelezen heb, bram idd maar op de carocat hou. Ik ga hem de komende 3 dagen kleine beetjes tussen door extra geven denk ik. En dan na een paar dagen over op onbeperkt. Misschien dat t dit keer wel goed gaat omdat hij imuum is geworden voor de parasiet die hij bij zich draagt.

Mag ik vragen waar jou sphynxje vandaan komt? Mijn fokker kwam namelijk met een verhaal wat erg op t jouwe lijkt. Ik vroeg me af of ze misschien wellicht uit t zelfde nest komen.

groetjes en een lebber van de sphynxjes

Terug naar “Maag- darm problemen”