diaree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
kim

Re: diaree

Berichtdoor kim » do 15 mar 2012, 12:52

http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... diosis.htm

Dat is een link naar een site waarop staat beschreven wat bram heeft. Dit is weliswaar volgens mij een boskatten site, maar deze parasiet komt bij alles katten en rassen voor. Het treft voornamelijk kittens.
groetjes kim, een pootje van lotus, noah en luna en een dikke lebber van bram

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 15 mar 2012, 13:04

Kan het zo zijn dat hij nu eindelijk over die parasiet heen is gegroeid? Hij is nu 7 maanden. Of dat het met zijn castratie te maken heeft? want na zijn castratie had hij oppeens vaste ontlasting. Of komt het door de verse gekookte kip die ik hem geef...? Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken, zonder dat bram aan de diarree gaat?

alvast heel erg bedankt :-D
Het kan heel goed dat hij die parasiet al langer had, maar er geen last van had. Een castratie is toch een stressmoment en hij moet onder narcose, dus dat zijn wel dingen waardoor de weerstand even verlaagd en dat kan dus heel goed de reden zijn dat hij na de castratie last is gaan krijgen.
Met dit soort aandoeningen moet je wel voorzichtig zijn met overgaan op ander voer. Bij sommige katten zijn de darmen zo aangetast dat ze altijd gevoelig zullen blijven en daardoor niet op normaal voer kunnen. Ik zou hem eerst heel voorzichtig gaan overwennen op de royal canin voordat je hem onbeperkt laat eten. Dus steeds een beetje meer royal canin en een beetje minder van wat hij nu krijgt. Daar zou ik zeker een week de tijd voor nemen, misschien zelfs langer. Als dat goed gaat zou ik hem nog even op beperkte hoeveelheid houden en als dat goed blijft gaan dan pas weer onbeperkt geven.
Afbeelding

kim

Berichtdoor kim » do 15 mar 2012, 13:46

heej, nee het juist andersom. haha

Hij heeft maanden lang diarree gehad en na zijn castratie is de diarree juist oppeens verdwenen.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 15 mar 2012, 16:26

Oh... sorry...verkeerd gelezen... In dat geval denk ik dat het toeval is... maar zou het omwennen naar ander voer nog steeds op dezelfde manier doen.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 16 mar 2012, 11:08

Hoi Kim
maar dat is wel geweldig nieuws ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

kim

Berichtdoor kim » za 17 mar 2012, 10:39

heej, ja dat is super goed nieuws :-D Het gaat ook heel goed met bram.

Ik heb besloten om bram op de carocat te houden. Ik weet ff niet meer hoe ze heet, maar er was hier een meisje op t forum wat zei: waarom zou je zijn voeding willen veranderen als hij het hier goed op doet? En ja, ik denk dat ze daar wel gelijk in heeft. Bram was telkens ziek van de royal canin. Op de carocat doet hij t super goed, dus daar hou ik hem ook op .

Ik ben donderdag begonnen met kleine handjes tussen door te geven naast zijn normale voedingstijden. Ben eerst met 2 keer extra begonnen. Vrijdag drie keer extra en vandaag krijgt hij vier keer extra. Tot nu toe is zijn ontlasting nogsteeds goed.. dus ik denk dat als dat morgen ook nog het geval is dat ik ze morgen ochtend over zet op onbeperkt voer. Savonds als ik naar bed ga dan haal ik het weg zodat zijn darmen de nacht rust hebben. ALs ook dat goed gaat dan gaan ze helemaal over op dag en nacht onbeperkt voer. Hoop zo dat het lukt... En ik hoop dat de andere het ook lusten. Luna (de sphynx dame) eet alles. Lotus en noah zijn heeeeel kieskeurig. Die willen echt alleen maar RC. Dus ben benieuwd..

Iemand tips voor het geval dat ze het niet lusten?

kim

Berichtdoor kim » za 17 mar 2012, 10:41

iedereen die vandaag naar de meeting gaat heel veel plezier! Ik kan helaas niet maar ik wens iedereen heel veel plezier vadaag!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 17 mar 2012, 11:31

Dankjewel Kim.
En ik ga duimen dat het goed blijft gaan met de diarree en dat de anderen de Carocat ook gaan eten.
Hier eten alle katten het.
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

diaree

Berichtdoor tijgerhofjes » za 17 mar 2012, 12:53

Ik ben ook van mening dat als je dieren het op een voeding goed doen, waarom veranderen.
Wel fijn dat hij nog steeds mooie drollen heeft ;)
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

kim

Berichtdoor kim » ma 19 mar 2012, 19:18

tis weer feest...

gister om half 11 s'morgens (na zijn kip) onbeperkt carocroc lam-rijst neergezet. (zijn eigen voeding) Alle inspanning is voor niks geweest, want nog geen 3 uur later had hij al diarree.. Vanmorgen was t dun en zonet rond half 5 leek het er weer beter uit te zien. T heeft wel nog de vorm van een drol zeg maar. Wel met wat waterige spetters eromheen. Dus niet goed. Gewoon niet goed. Bah, wat baal ik hier van. Hij kan gewoon nooit op onbeperkt voer. Zal altijd op gezette tijden moeten krijgen, en de rest dus ook... het is niet anders. Ik ben van mening dat het beter is als sphynxen zelf kunnen eten, en onbeperkt, maar met bram kan het gewoon niet. Luna heeft nergens last van, lotus en noah ook niet maar bram gaat gewoon niet.

Nu hopen dat hij weer snel hersteld. Gelukkig heb k et op een moment gedaan dat ik thuis was de hele dag, dus was er snel bij. Heb het om 2 uur smiddags dan ook meteen weggehaald..

Hoop dat hij snel opknapt..

Terug naar “Maag- darm problemen”