Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voeding?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
fieken
Contacteer:

Re: Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voedi

Berichtdoor fieken » do 10 mei 2012, 00:04

Je moet mijn topic giardia en tritrichomonas eens lezen, daar heb ik links ingezet waar je alle over deze 2 parasieten kan lezen.
Giardia kan een hond ook krijgen maar niet van uit dezelfde bak te drinken. Wel als hij gaat snoepen in de kattebak of haar achtertse likt.
Tritri is niet besmettelijk voor een hond.

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » do 10 mei 2012, 00:05

Hoi Sofie,

Heb je net een mailtje gestuurd, maar reageer hier ook maar even.
Ik vind het echt heel rot dat je niet zorgeloos kan genieten van Aethna maar gelijk te maken krijgt met diarree. :(

Wat krijgt ze voor medicijnen? En heb je het idee dat er verbetering inzit?
Wat ik je al heb aangeraden daar blijf ik bij. De Carnibest blijven geven en even de brokjes eraf, omdat daar een verandering in heeft gezeten en sindsdien de problemen op zijn getreden. Carnibest zorgt ook voor harde drolletjes.

M.i.: kunnen het twee dingen zijn
Een darmvirusje of darmirritatie. Dit zal dan goed genezen met Metrazol.
Geef je haar ook Yakult? Als de darmen van slag zijn is dit heel goed om de darmflora mee te helpen terug in balans te komen. Ze mag hier een paar keer per dag 1 ml van.

Daarnaast kan het ook een parasiet zijn. Dit kun je laten testen bij de dierenarts. Die laat dan de stoelgang hierop nakijken. Als dit eruitkomt is het ook voor mij van belang om te weten, zodat ik kan kijken of hier iets speelt.

Laten we hopen van niet en dat ze vlug herstelt. Ik duim voor het meisje. Knuf van oma.

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » do 10 mei 2012, 00:33

Mijn katje kreeg het ook toen ze hier een paar dagen was en ik dacht ook door de verandering van voer. Na medicatie bleef het bij haar ook duren en toen heb ik haar ook laten testen want het is niet normaal hé dat ze diarree blijven hebben en al helemaal niet voor hun gezondheid en ontwikkeling. Ze was toen positief voor giardia.Het lastigste is dat je daar niet direct aan denkt als je andere katten dit niet hebben maar ze hebben er op latere leeftijd geen last van, dus vanwaar komt het?
Die van mij is dan nog eens positief voor tritri en ik ben ondertussen al 7 maand aan het proberen om haar er vanaf te helpen. Ze heeft er al 3 keer een kuur van metronidazole opzitten en nog steeds diarree. Ze is al 2 x getest en nog steeds positief dus dit is iets hardnekkig. Mijn hondje had ook wat darmprobleempjes en bij hem heeft het goed geholpen. Mijn katje krijgt ook een voedingssupplement om haar darmflora te herstellen. Uiteindelijk zal ik er toch moeten aan denken om haar aan de ronidazole te zetten maar ik ben er een beetje bang van. Ik kan haar er ook laten "uitgroeien" maar dan is de parasiet niet weg!
Yakult kan ik ook wel eens proberen. Maar is dat niet van melk gemaakt? Zij is iets meer dan 1 jaar hoeveel zou zij dan mogen krijgen?
Groetjes,
Fieken

fiekesof

Berichtdoor fiekesof » do 10 mei 2012, 10:15

Hoi Sofie,

Heb je net een mailtje gestuurd, maar reageer hier ook maar even.
Ik vind het echt heel rot dat je niet zorgeloos kan genieten van Aethna maar gelijk te maken krijgt met diarree. :(

Wat krijgt ze voor medicijnen? En heb je het idee dat er verbetering inzit?
Wat ik je al heb aangeraden daar blijf ik bij. De Carnibest blijven geven en even de brokjes eraf, omdat daar een verandering in heeft gezeten en sindsdien de problemen op zijn getreden. Carnibest zorgt ook voor harde drolletjes.

M.i.: kunnen het twee dingen zijn
Een darmvirusje of darmirritatie. Dit zal dan goed genezen met Metrazol.
Geef je haar ook Yakult? Als de darmen van slag zijn is dit heel goed om de darmflora mee te helpen terug in balans te komen. Ze mag hier een paar keer per dag 1 ml van.

Daarnaast kan het ook een parasiet zijn. Dit kun je laten testen bij de dierenarts. Die laat dan de stoelgang hierop nakijken. Als dit eruitkomt is het ook voor mij van belang om te weten, zodat ik kan kijken of hier iets speelt.

Laten we hopen van niet en dat ze vlug herstelt. Ik duim voor het meisje. Knuf van oma.
Hey lieve meid,
Yakult,daar had ik helemaal nog niet aan gedacht blush_sm
Moet straks toch naar de winkel,breng het gelijk mee!
De ergste diarree is over hoor,vandaag heeft ze nog niet gepoept,maar als ze terug slappe drollen heeft dan hou ik ze bij (kan het kwaad dat hier korrels kattenbakvulling aanhangen,zie niet hoe ik het anders moet oplossen?).
De korrels die ze nog steeds krijgt zijn die van bij jou hoor.De Almo Nature.
Die van Royal Canin heb ik welgeteld 1 dag gegeven en dan heel weinig,gemengd onder de andere.

Dan moet ik er toch niet mee stoppen?
De koorts is gelukkig weg en ze zit nu heel erg wild te wezen op m'n schoot smile_sm
Ik begrijp heel goed hoe rot je je voelt nu,maar laat 1 ding duidelijk zijn:jou treft geen enkele schuld!!!!
Laat dit duidelijk zijn hoor!
Geen verwijten!
We komen er hier wel uit hoor,ze krijgt de beste zorgen.
xxxx

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » do 10 mei 2012, 14:36

Hoi Sofie,

Op de een of andere manier voel ik me altijd verantwoordelijk als zoiets gebeurt. blush_sm

Nee als je al die tijd de Almo bent blijven geven zou ik daar niet meer mee stoppen.
Zeker als het al beter lijkt te gaan.
Ben wel heel blij dat te horen. :)
Dan slaat de medicatie waarschijnlijk aan.

Heb vandaag ook nog even met mijn eigen dierenarts overlegd en die dacht aan een darmvirusje/bacterie. Ze dacht dat het waarschijnlijk geen Giardia is, omdat ze koorts heeft, wat dus eerder op een darminfectie wijst dan op een parasiet. Mocht het toch aanhouden, de diarree, dan is het goed om de ontlasting te testen, om verder te zoeken. Als er een klein beetje grit aanzit is het niet erg hoor. Desnoods peuteren ze dat er een beetje af bij de dierenarts. lach_sm

Maar ik hoop dat de stijgende lijn aanhoudt en ze over een paar dagen helemaal beter is en je weer gewoon lekker zonder zorgen kunt gaan GENIETEN. :)
En ik weet dat ze bij jou de allerbeste zorg krijgt die ze zich maar kan wensen. good_sm

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » do 10 mei 2012, 14:42

Hoi Fieken,

Yakult is een zuiveldrank, met probiotica erin, Dit is altijd een aanrader bij darmproblemen, want het helpt ze hun natuurlijke balans terug te krijgen. Probiotica heb je in allerlei vormen, dus je kunt er ook eens op Googlen als je liever iets anders geeft. Probiotica voor katten. Yakult daar mag ze tussen de 0,5 ml en 1.0 ml van. 2x daags.

Wel vervelend dat de diarree bij jou aan blijft houden.
Is er opnieuw getest op Giardia na de behandeling?
Of is de Tritri echt de oorzaak?

fiekesof

Berichtdoor fiekesof » do 10 mei 2012, 16:29

Hey meid,

Heb net een berichtje gekregen van Aura,check je mailtjes...
Ga vanavond meteen de dierenarts opbellen...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 10 mei 2012, 19:57

Nou dames ik hoop in ieder geval dat jullie snel de oorzaak gevonden hebben en dat die kleine weer mooie drollen krijgt Succes!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

fiekesof

Berichtdoor fiekesof » do 10 mei 2012, 20:42

Staaltje is bij de dierenarts.Morgen resultaat...
Duim,duim ;)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 10 mei 2012, 20:45

Ik ben heel benieuwd.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”