Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voeding?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
manoe76
Contacteer:

Re: Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voedi

Berichtdoor manoe76 » do 10 mei 2012, 20:58

Ben ook benieuwd en duim met je mee!
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » do 10 mei 2012, 22:18

Hoi, AmaelaMin,

Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen Yakult, het kan maar helpen want ik wordt er stilaan wanhopig van!
Zij is eerst getest geweest op Giardia en ze was positief. Na de medicatie bleef de diarree duren en heb ik haar opnieuw laten testten maar zowel op giardia als op tritri. Ze was giardia negatief maar tritri positief. Behandeld voor tritri, diarree bleef duren, nogmaals behandeld, nog diarree. Opnieuw getest nog steeds tritri en nu heeft ze er nog eens een kuur opzitten en nog steeds diarree.
Ik moest de tritri wel laten testten via een pcr test in een labo. Ik moest stalen nemen gedurende 3 dagen. De giardia weet ik niet meer hoe die getest is de eerste keer. Op www.dierenkliniekwilhelminapark.nl kan je een uitgebreidde uitleg lezen over de beide.
Jonge katjes kunnen giardia krijgen door stress.Maar het kan evengoed bij jouw kleintje een darmontsteking zijn, ik duim mee dat ze snel aan de beterhand is!!!
Groetjes,
Fieken

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 10 mei 2012, 22:32

Hoi, AmaelaMin,

Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen Yakult, het kan maar helpen want ik wordt er stilaan wanhopig van!
Zij is eerst getest geweest op Giardia en ze was positief. Na de medicatie bleef de diarree duren en heb ik haar opnieuw laten testten maar zowel op giardia als op tritri. Ze was giardia negatief maar tritri positief. Behandeld voor tritri, diarree bleef duren, nogmaals behandeld, nog diarree. Opnieuw getest nog steeds tritri en nu heeft ze er nog eens een kuur opzitten en nog steeds diarree.
Ik moest de tritri wel laten testten via een pcr test in een labo. Ik moest stalen nemen gedurende 3 dagen. De giardia weet ik niet meer hoe die getest is de eerste keer. Op http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl kan je een uitgebreidde uitleg lezen over de beide.
Jonge katjes kunnen giardia krijgen door stress.Maar het kan evengoed bij jouw kleintje een darmontsteking zijn, ik duim mee dat ze snel aan de beterhand is!!!
Groetjes,
Fieken
Hoi Fieke, denk dat de giardia op dezelfde manier getest is. Weet wel dat dit soort parasieten echt een aanslag kunnen plegen op de darmpjes. Het is echt heel naar, maar sommige dieren moeten echt nog heel lang op speciaal dieet staan ook als de parasieten verdwenen zijn, gewoon omdat de darmen zijn aangetast. Ik weet dat de testen nog niet negatief zijn bij jou, maar omdat het al zo lang duurt zou ik daar wel op voorbereid zijn. Wij hebben een katertje op de praktijk gehad die nog maanden lang last bleef houden van zijn ontlasting nadat hij giardia had, we bleven testen, elke keer negatief, maar de diarree bleef. Uiteindelijk groeien ze er wel overheen, maar je moet geduld hebben, het tast echt de darmpjes aan. Wil je niet ontmoedigen hoor, maar je kan maar beter voorbereid zijn denk ik. Hopelijk test ze snel negatief zodat je aan het herstel kan werken.
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » do 10 mei 2012, 22:41

Hoi Manoe,
Dat is inderdaad waar dat haar darmpjes ontregeld zijn. Ze heeft geen giardia meer maar tritri en dat is hardnekkig!
Zij eet momenteel carocat lam&rijst. Ze krijgt Benedin bij als voedingssupplement om haar darmflora te herstellen.
Ze is wel al van echt lopend naar meer koeievla achtige stoelgang overgegaan. En haar achterwerkje is ook niet zo ontstoken meer.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 10 mei 2012, 22:49

Ja, ik had begrepen dat ze tritri heeft en geen giardia meer, maar kan me voorstellen (ben met tritri niet zo bekend) dat dat net zo'n aanslag heeft op de darmen. Gelukkig is er wel al verbetering en hopelijk ben je er snel helemaal vanaf.
Afbeelding

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » vr 11 mei 2012, 00:52

Hoi fieken,

Ik wist niet dat tritri zo moeilijk te genezen was. :(
Ik denk wel dat het op een gegeven moment niet meer duidelijk is wat nog door de parasiet wordt veroorzaakt en wat door de schade die de darmpjes hebben opgelopen.. Ik denk dus dat het zeker goed is om Probiotica te geven als de darmen aan het herstellen zijn van een besmetting of die nog steeds doormaken. Wie weet is het net dat zetje dat gaat helpen.

En dit klinkt misschien gek maar...
Een aantal jaar geleden had ik een kater die diarree ontwikkelde als reactie op antibiotica.
Het was echt hardnekkig en we hadden alles geprobeerd wat er was aan medicijnen. Zijn darmflora was gewoon kapot en hij was wekenlang aan de diaree. Wat mijn dierenarts toen gedaan heeft is me om onlasting vragen van een gezonde kat die drolletjes had toen en dit heeft hij toen bij mijn kater ingebracht onder verdoving. Een dag later was hij van de diarree af. Is nooit meer teruggekomen. Mijn dierenarts heeft de gezonde darmflora van een andere kat bij hem ingebracht en zijn eigen darmflora werd op die manier 'gekickstart' en kon opnieuw gezond worden. En dan hebben we het over een kat met een geschiedenis van langdurige ongeneeslijke diarree die er in 1 dag vanaf was. Ik dacht toen ik het hoorde dat mijn dierenarts gek was geworden, maar het heeft geholpen waar alle andere medicijnen faalden, dus mocht ik me weer in een situatie bevinden dat niets helpt, zou ik het zo weer doen. Mocht je hier meer over willen weten, kan ik je altijd het nummer van mijn dierenarts geven.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 mei 2012, 12:24

Hoi Kasia
dit heb ik nog nooit gehoord zou je kunnen vertellen hoe en wat hij dat precies gedaan heeft
Zou geweldig wezen als er zo nog veel meer dieren geholpen konden worden .

Zie je dat we nooit te oud zijn om te leren ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

fiekesof

Berichtdoor fiekesof » vr 11 mei 2012, 15:32

Ow Kasia dat is wel heel ongewoon ;)
Maar goed dat het heeft geholpen!
Wat een fijne dierenarts heb je zeg ;)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 11 mei 2012, 21:46

Idd zeg, wat een ongewone behandeling! Ik had er nog nooit van gehoord. Wat een lef van je DA om dat te proberen! En dat het geholpen heeft natuurlijk. Wel vervelend dat hij zo ontzettend gevoelig is op ab... Hopelijk heeft hij dat nooit meer nodig...
Afbeelding

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » za 12 mei 2012, 00:17

Inderdaad een ongewone behandeling. Ik stond ook met mijn oren te klapperen hoor.
Maar als je erover nadenkt heel logisch.. De beste probiotica zijn die die zich in de darmen bevinden en door het eigen lichaam aangemaakt zijn. Als je die inbrengt in de darmen van een kat waarvan de probiotica aangetast is, worden zo de darmen weer gezond.

Wil, mijn dierenarts brengt de kat onder narcose en brengt via een sonde de ontlasting in in de maag. Geloof me maar dat ik hem daar nog regelmatig mee pest, dat hij dat doet voor zijn beroep. Maar het werkt wel enorm goed. Voor details moet ik doorverwijzen naar mijn dierenarts, dus mocht er iemand interesse hebben, pb dan even voor zijn emailadres.

Terug naar “Maag- darm problemen”