Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voeding?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Diarree en koorts.....kan dit door verandering van voedi

Berichtdoor Wil » za 12 mei 2012, 13:41

Hoi Kasia
ik had je een mail gestuurd maar krijg een error ;( denk dat je verkeerde email adres hier staat ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » za 12 mei 2012, 14:03

Hoi Wil. Check je pb. ;)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 12 mei 2012, 14:58

Hoi Hoi gedaan ,keurig je weer geantwoord maar denk dat je hem weer niet hebt ,hier weer een foutmelding ,,stom he
Groetjes Wil
Afbeelding

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » za 12 mei 2012, 16:32

Ik reageer hier even namens Sofie, want die is behoorlijk van streek.

Aethna heeft Giardia en wordt vanavond hier teruggebracht.. Dan zullen we haar Panacur geven die naast wormpjes ook Giardia aanpakt.

Ik ben zelf behoorlijk verbaasd omdat geen enkele kat hier diarree heeft of andere symptomen. Ik heb wel van asymptomatische dragers gehoord, maar in een groep van 15 katten verwacht je toch minstens een dier met symptomen. Ik laat mijn dieren hier maandag op testen en lever een staal in van elke kat hier en dan zien we verder.

Aethna is hier welkom en ik zal t.z.t. als ze hier vanaf is en negatief test, een ander huisje voor haar zoeken. Wel gaat ze bij mijn moeder logeren, omdat ik mijn katten en kittens niet in gevaar wil brengen, als zij niet besmet zijn.

Erg vervelend ook voor Sofie en haar gezin. Ik wil jullie vragen haar niet te veroordelen om het terugbrengen van haar kitten. Er zijn kinderen in het spel en dat maakt de situatie een stuk ingewikkelder en dit is een hele zware beslissing om te maken.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 12 mei 2012, 17:35

Hoi Kasia En Sofie
meiden wat is dit giga balen ,meer dan balen ,en nee Sofie je wordt niet veroordeeld kan me voorstellen na alle verhalen die je leest dat je tegen dit hele gebeuren opziet .
Als je nog een gezin hebt helemaal .
Zal jou en voor je gezin ook geen makkelijke keus geweest zijn .

Wij als fokkers zijn natuurlijk veel meer gewend ,omdat we van alles en nog wat mee maken .

Voor jou ook giga balen Kasia ,onwijs veel succes .fijn dat je haar bij je moeder neer kan zetten ,we gaan voor je duimen .ook voor jou is dit giga balen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 12 mei 2012, 21:43

Natuurlijk veroordelen wij Sofie niet.
Zo'n beslissing neem je niet zomaar.
Hopelijk komt het allemaal goed met Aethna.
Groetjes Clem
Afbeelding

Seelien

Berichtdoor Seelien » za 12 mei 2012, 22:38

*ff off topic* Deze behandeling wordt ook bij mensen gedaan die darmproblemen hebben! De 'goeie' darmflora verspreid zich snel en dan heb je gewoon de darmflora van een 'gezond' iemand.
Was zelfs een tijdje geleden op tv (de laatste show ofzo denk ik). Ziet er vies uit want die mensen kregen zo een darmpje in hun neus waardoor dan uitwerpselen van een 'gezond' iemand doorstroomden.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 12 mei 2012, 22:41

Je bedoelt een sonde Seelien?
Weer wat geleerd.
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » zo 13 mei 2012, 02:05

Zoals jullie weten heb ik het ook aan de hand gehad en giardia is goed te behandelen. Een kuur met panacur en en zij was ervan af. Als je alles goed kuist en je zegt tegen je kinderen dat ze de kattenbak niet mogen aanraken voor evt besmetting is giardia niet zo een probleem. Ik veroordeel ook niemand maar ergens vind ik het sneu dat ze daarom dit kleintje terugbrengt. Als ik van haar moest zijn zou ik het toch nog overwegen om haar terug te halen. Ze kan misschien wel gedurende de tijd van behandeling bij jou blijven om risico's te vermijden maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo een risico is. Volwassen katten kunnen giardia hebben maar zullen er meestal geen diarree van hebben. Als iedereen moest weten welke ziekten er bestaan denk ik dat niemand nog een huisdier zouden nemen, je mag ook niet te snel in paniek slaan. Als je kinderen in een zandbak laat spelen in het park hebben ze meer kans op besmetting van iets dan wanneer je een katje hebt met giardia en alles goed kuist. Het is echt niet zo een onoverkomelijk probleem.

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » zo 13 mei 2012, 02:15

Hoi Kasia,
vergat ik de rest nog, ik zou de behandeling die je voorstelt wel overwegen om te doen maar dan wel als mijn katje hertest is voor tritri. Als ze blijkt negatief te zijn dan zou ik de behandeling bij haar wel laten uitvoeren. Ik had dit inderdaad ook al eens gezien op tv waar ze het bij mensen deden en eigenlijk is dit wel logisch dat het werkt.
Je mag me altijd de gegevens van je DA doorgeven.
Ik hoop echt dat Aethna er snel vanaf is maar dat komt wel goed.Ik duim voor het kleine meisje!
Groetjes,
Fieken

Terug naar “Maag- darm problemen”