Ten einde raad... ik weet t niet meer...

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Babsiej

Ten einde raad... ik weet t niet meer...

Berichtdoor Babsiej » zo 09 dec 2012, 15:32

Hoi Allemaal,

Dit gaat een lang verhaal worden .... Op 19 november hebben mijn kittens de eerste enting gekregen. Niets aan de hand uiteraard op dat moment. Kerngezonde kittens nooit diarree gehad of iets dergelijks.

Een week later ongeveer begon mijn tortie poesje met wat diarree niet enorm ernstig nog maar toch even naar de dierenarts want met kittens kan het hard gaan. Darmpjes erg gevoelig dus AB mee en wat vocht onder de huid. 2 dagen aangekeken en t leek wat beter. Ineens ging het niet meer goed ernstige diarree.. Dus naar de dierenarts en daar 1 nachtje ter observatie gebleven. Wat infuus gehad en vrijdag leek ze beter. Zaterdag erge hoge koorts en weer naar de dierenarts. Weer opname en zondag weer naar huis. Maandagnacht ging t mis dus weer naar de dierenarts. Ze was inmiddels nog maar 900 gram ( met de enting 1280 ) en weer opname, ook omdat ik gewoon moet werken en dus niet vaak genoeg vocht etc kan geven.

Ondertussen was mn witte poesje ook al behoorlijk aan de diarree en wilde ook niet eten. Kreeg ook metrazol en diarstop en ook tolfedine. Ging ook niet beter dus donderdagavond heb ik haar meegenomen en ook vocht onder de huid. Die is gelukkig inmiddels opgeknapt en het tortie poesje draait nu ook vanmorgen een mooie drol.

Alleen nu begint dus sinds vanmorgen mn katertje, ook wat koorts 39.5 dus niet zo schokkend, dus ook koortsverlager metrazol erin en diarstop ook waterpoep.

Wat is dit toch ? Ze krijgen ook al rijstwater met probiotica erdoor..

Iemand nog een gouden tip???

Nancy

Re: Ten einde raad... ik weet t niet meer...

Berichtdoor Nancy » zo 09 dec 2012, 17:43

ocharme toch , wat een miserie unsure_sm
het lijkt pressies iets dat over gaat een virus? ik hoop dat je goed geholpen word , want dit is zo erg voor kitten en baasje
heel veel sterkte toegewenst xxx
hoe gaat het ondertussen?
gr nancy
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 09 dec 2012, 17:58

Ik zou je een advies geven op een simpel en veel voorkomend parasiet te testen genaamd Giardia. Is bijna altijd sprake van Giardia bij Diaree, of een darm afwijking. De laatste hoop ik niet voor je! Ik zou denken als ze bijna allemaal aan de Dunnen zijn dat ze besmet zijn met iets.

Ik zou ontlasting laten onderzoeken, en daarop gericht behandelen en je huis alsof je Schimmel (met chloor lees gebuitks aanwijzing hoe dit is na stoom de enige middel die de cystes doodt) hebt schoonmaken, 5 dagen lang incl kattenbakken overal waar ze komen want de cystes uit de ontlasting die zitten overal en leven tot 1,5 jaar en als je dat niet goed schoonmaakt is de kat binnen een korte tijd weer besmet. Ik heb zelf 6 maanden over gedaan om ooit ervan af te komen, en maar 1 kat had diaree en de mensen die het ooit getest heb en die wilde testen is bijna altijd Giardia uitgekomen. De meeste verandere van voer en denken dat alles over is, de kat blijft levens lang drager en besmet alles om heen mens en dier..
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » zo 09 dec 2012, 18:16

Stom vergeten te melden ! Er is al getest op Giardia euhm dinsdag en woensdag, en deze is (gelukkig) negatief!

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Voor de dekking is er ook getest op tritrichomonas en ook alles negatief...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 09 dec 2012, 19:04

Wat balen Barbara.
Ik kan mij voorstellen dat je ten einde raad bent.
Ik heb ze ook wel aan de diarree gehad en ze vallen dan zo snel af.
Heb toen ook colostrum gegeven. Voor Averell heb ik Flagyl gekregen dat hielp toen wel.
Sterkte in ieder geval.
Groetjes Clem
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » zo 09 dec 2012, 19:07

Flagyl hebben ze eerst gehad hielp hier geen bal... :(

Wat is colostrum?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 09 dec 2012, 19:08

Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 09 dec 2012, 19:26

Dat is jammer, daar zou je relatief makkelijk vanaf zijn geweest en het is de meest voorkomende, daar begin je altijd mee te testen als er iets aan de darmen is zoals diarree.

Ik zou gewoon verder met de dierenarst overleggen...

Succes,
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » zo 09 dec 2012, 19:32

Bah wat balen zeg! Ik heb helaas geen advies, maar hoop dat er snel iemand komt met de gouden tip en dat je snel weer alleen maar dikke drollen in de bak vindt. fingers_sm
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

isis

Berichtdoor isis » zo 09 dec 2012, 20:13

Zijn ze iedere keer hervallen na het eten van hun brokjes? Zou het geen allergie kunnen zijn aan een bepaald bestanddeel van de voeding? Zoals de proteinen die in de voeding zitten.
Ik ken iemand en haar kat heeft dit probleem gehad.

Terug naar “Maag- darm problemen”