Pan giardia?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Hilde

Re: Giardia

Berichtdoor Hilde » do 20 dec 2012, 00:28

Na hoopvolleberichten in de topic Dit is Ilias lijkt het er toch op dat Pan wederom/nog steeds giardia heeft. Hij heeft ondertussen 4 of 5 x Panacur gehad en 1x metrazol. Ik ben een beetje ten einde raad. Wat kan ik nu nog doen?
Ik heb goed schoon gemaakt met chloor, elke dag.
In januari zullen wij een tweede sphynx nemen en voor die tijd zou de giardia weg meten zijn.
Heeft iemand tips en. Kan het kwaad om nogmaals Panacur te geven? Is dat niet schadelijk voor de lever?
Groeten,

Hilde

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » do 20 dec 2012, 00:36

Is er al getest of hij nog giardia heeft? Ik dacht bij mijn katten ook dat ze nog steeds giardia hadden, omdat ze nog net zo erg aan de diarree waren. Het bleek niet zo te zijn en de ontlasting is ook op allerlei andere dingen getest maar er was niets. De darmen moeten kennelijk erg lang herstellen van zoiets. Het heeft hier wel een paar maanden geduurd voor ze weer fatsoenlijke ontlasting hadden. Hopelijk is er bij jou dus ook niks!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » do 20 dec 2012, 07:46

Hey Hilde

Wat spijtig om te lezen.
Als er nog niet getest is zou ik ook laten testen want misschien is het iets anders.
Hier dacht de DA ook eerst dat het Giardia was maar uiteindelijk was het tritrichomonas foetus

Hoop dat je er in ieder geval vlug vanaf bent!

Tania

Hilde

Pan giardia?

Berichtdoor Hilde » do 20 dec 2012, 10:43

Ik laat morgen de ontlasting we testen maar vrees het ergste. De symptomen bij Pan zijn bloed bij de ontlasting en dat was gisteren weer het geval. sad1_sm
Mijn plan is om morgen een stoomreiniger te kopen en daarmee het huis te gaan reinigen naast alle sopjes met chloor e.d.
Wie weet er raad?
Groeten,

Hilde

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 dec 2012, 10:53

Ik kan mij voorstellen dat je het ergste vreest.
Hopelijk valt het toch mee. Sterkte.
Groetjes Clem
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » do 20 dec 2012, 10:54

Ik heb indertijd flink wat gegoogled en de een zegt dat alleen chloor werkt en de ander alleen dettol. Heb ook onderzoeken gevonden die stellen dat allebei werken, maar dat ze afhankelijk van de temperatuur wat langer moeten inwerken.
Een site van de overheid zegt echter dat een gewoon sopje genoeg is.
Met een stoomreiniger zit je denk ik ook wel goed, maar ik zou wel een goeie aanschaffen. Ik heb destijds eentje geleend van iemand maar dat apparaat was niet zo goed waardoor de stoomkracht heel zwak was, waardoor je geen groot oppervlak goed kon behandelen.

Ik heb het uiteindelijk kunnen bestrijden door elke dag alles schoon te maken met dettol.

Ik kan me voorstellen dat je denkt dat het weer giardia is, maar ik hoop echt dat het niks is!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Pan giardia?

Berichtdoor Wil » do 20 dec 2012, 11:19

Hoi Hilde
meid ik wou dat ik de gouden tip voor je had ,dit is zo vreselijk balen ,Wie weet komt er nu toch iets anders uit de test naar boven ,Je kan ook ontsmetten met neosabenyl .dat gebruike ik dat we schimmel hadden .
onwijs veel succes .Had je het al aan Viktor gevraagd ? die weet daar veel vanaf .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 30 dec 2012, 14:20

Hoe is het nu met Pan?
Groetjes Clem
Afbeelding

Hilde

Berichtdoor Hilde » wo 02 jan 2013, 12:29

Hallo allemaal!

Even leek het goed te gaan met Pan maar sinds een week ruikt de poep weer abnormaal vies en zitten er sporen van bloed in. In overleg met Viktor besloten dat Pan en Tijger volgende week Panacur krijgen. Viktor geeft dat dan ook aan Ilias zodat de verhuizing de 11e door kan gaan.

Vanmorgen echter ook met een andere dierenarts gesproken en daar ga ik vanmiddag naartoe. ik kwam op twitter met haar in contact en zij heeft ruim sphynx-ervaring en affinitiet. Plus aan de telefoon al veel doorgesproken en dat voelt goed. Ze denkt dat Pan misschien ook Tritri heeft (mijn oude dierenarts had nog nooit van Tritri gehoord!) en we gaan vanmiddag een algemene checkup en bloedonderzoek doen. Volgende week gaan we poep onderzoeken omdat ik morgen een paar dagen op vakantie ga. Wil mijn schoonouders niet opzadelen met verse poep haasje-repje naar de DA brengen.

Dus, nee het is nog niet over maar nu ik een andere DA heb gesproken heb ik wel veel meer vertrouwen in een goede afloop. Gelukkig maar, Pan is mijn schatje! smile7_sm wub_sm
Groeten,

Hilde

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 02 jan 2013, 12:48

Hoi Hilde
meid wat is dit vreselijk balen ,je hebt zo vreselijk je best gedaan .wel giga top dat je nu een DA gevonden hebt die weet waarover je het hebt en meer kundig is dan je andere ,
Zou je haar naam bekend willen maken zodat nog veel meer forum leden hier wat aan hebben ,,

Hele fijne vakantie !!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”