Diarree door hypoallergeen voer?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Baccara

Diarree door hypoallergeen voer?

Berichtdoor Baccara » vr 12 apr 2013, 17:59

Hallo,
Ivy krijgt sinds 2 weken hypoallergeen voor omdat ze waarschijnlijk een voedsel allergie heeft. Nu kreeg ze diarree, dag nadat we overgestapt zijn op dit hypoallergeen voer. Ik dacht eerst dat het misschien door de verandering van voer kwam, maar na een aantal dagen had ze nog steeds diarree en het werd ook niet minder.

Nu heb ik laatst de dierenarts gebeld en die zei dat het haar raar leek dat ivy diarree kreeg van hypoallergeen voer. Ze zegt dit namelijk ook vaak voor te schrijven bij katten met een maag-darmprobleem. Ik moet nu weer terug overstappen op het volwassenvoer en hopen dat de uitslag niet terug komt.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met sphynxen die diarree hebben van het hypoallergeen voer. En wat kan ik doen tegen de diarree?

Alvast bedankt

RenskeZee

Re: Diarree door hypoallergeen voer?

Berichtdoor RenskeZee » vr 12 apr 2013, 18:10

Ben je wel geleidelijk overgestapt? De darmen kunnen namelijk enorm protesteren. Hier zit ik nu ook met hypoallergeen voer. Ondanks dat ik het geleidelijk doe hebben ze toch een tijd diarree gehad, maar het lijkt wel steeds beter te gaan. De mijne hebben in elk geval altijd écht tijd nodig om aan nieuw voer te wennen. Dat kan echt een hele tijd duren! Dus ik kan nog niet zeggen of dit voer goed of slecht voor ze is. Daarom blijf ik doorgaan. Misschien dat jij dat toch op het beste kan doen. Hypoallergeen voer is vaak ook goed te verteren dus dat zou zoals je dierenarts zegt geen probleem moeten zijn.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 12 apr 2013, 18:46

Hoi Hoi
wat balen is dit ,ik kan je geen advies geven wij voeren gewone brokken ,succes hiermee
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Baccara

Berichtdoor Baccara » vr 12 apr 2013, 20:08

Ik ben in 1 keer overgestapt op hypoallergeenvoer. Ik weet dat het beter is om het voer te mengen. Maar ivy zat zo enorm onder de uitslag dat ik haar zo snel mogelijk h.a. voer wilde geven. Ik dacht dat de diarree na een paar dagen wel weg zou zijn. Maar helaas word het maar niet beter. Ze krijgt sinds vandaag weer normaal voer en nu maar hopen dat ze geen uitslag meer krijgt...

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 12 apr 2013, 20:14

Ja ik hoop dat het met haar eigen voer weer snel goed gaat! Mocht de uitslag toch weer terugkomen probeer dan misschien het hypoallergeen voer nog eens, maar dan wat rustiger. Dat is echt belangrijk. Het zou best kunnen dat het dan wel goed gaat.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 12 apr 2013, 21:14

Welk hypoallergeen voer geef je?
Hier eet Joy het ook en zij heeft geen problemen.
Zij krijgt het omdat ze een voedselallergie heeft en reageert hierop met diarree en overgeven.
Zij verbeterde alleen maar heel snel op dit voer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 13 apr 2013, 00:36

In 1 keer overstappen geeft meestal probelemen en soms kan je ook darm problemen juist hier door veroorzaken..

Voeding deskundige zeggen niet voor niets, als je kat op een voer goed doet, verander dat maar niet tot dat zij of het baasje dood zijn..

De meeste ook gezonde katten reageren bij voer verandering. Laat staat ziekte waarbij componente van de voer aangepast moet worden zoals poesjes met voedsel allergie..

Ik heb ook allergische poesjes gehad, helaas is allergie gewoon een ziekte fout afgestelde receptoren waardoor een bepaald voedsel als een ziekte verwekker erkend is door het immuniteit en soms zich zelf aanvalt zoals hier.. Dit wordt ook wel gezien als afwijking in trisomie-21 gen. Jammer genoeg bij rasdieren door arme genetische diversiteit erg veel voorkomend, gezonde katten kunnen in iedere geval alles eten.. Is niet aan de voeding, maar aan de immuniteit zelf!! Zou haar gewoon veel liefde en goede voeding geven, en als het even kan darm bacterieen zoals flora in capsule vorm geven zal ze hard nodig hebben!!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 14 apr 2013, 19:53

Ik denk inderdaad dat je te snel bent overgestapt. Over het algemeen krijgen katten geen diarree van hypoallergeen voer (hoewel je natuurlijk nooit wat uit kan sluiten), maar wel van voerwisselingen. En wat ik hier zo lees hebben sphynxen wel gevoelige darmen. Dus ik zou het gewoon nog eens proberen, maar dan heel rustig overwennen.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 15 apr 2013, 20:28

Hoe gaat het nu met de diarree?
Groetjes Clem
Afbeelding

Baccara

Berichtdoor Baccara » di 16 apr 2013, 09:04

Ik heb Ivy 2 dagen gekookte kip en rijst gegeven. De diarree is weg en nu ben ik haar steeds kleine beetjes brokken aan 't geven. En nu maar hopen dat de diarree wegblijft...

Terug naar “Maag- darm problemen”