overgeven en diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Smigeltje

overgeven en diarree

Berichtdoor Smigeltje » do 03 okt 2013, 11:41

Mijn smigeltje is ziek. Hij geeft over en heeft diarree. Hij is ook anders dan anders. Hij komt nog wel in de ochtend kijken of er vis of kip te halen valt als ik ontbijt klaarmaak en heeft ook net gesmikkeld van snoepstaafjes die ik had gekocht. Gister leek hij ook levendig en eergister speelde hij gewoon leuk mee, dus af en toe denk ik, alles lijkt in orde. Maar dan opeens uit het niets braakt hij en mauwt hij ervoor.

Toch heeft hij af en toe een overgeefmoment en ligt er een bruin plasje. Vannacht 1x. Gister 2 x en eenmaal kwam er niks uit. Ervoor gaat hij zielig mauwen dat hij misselijk is en dan braakt hij. Ook heeft hij diarree die echt vies stinkt, eerst was het gewoon zachte poep, maar vandaag is het wat wateriger. Dit is nu de derde dag. Gister en vandaag is de dierenarts gesloten ivm festiviteiten in Leiden. ik kan wel bellen naar een spoednummer, maar ik durf dit niet, want hij is zo beroerd ook weer niet. Nu niet echt een spoedgeval op leven en dood.

geen koorts

niet uitgedroogd, velletje blijft niet rechtop staan.

oogjes schoon

niet niezen

geen loopneus

eet en drinkt nog

kwam nog gezellig met me kroelen vanochtend

Weten jullie wat het kan zijn. Is het een virusje. Hij had ervoor een beetje last van niezen maar daar was hij al snel van hersteld. Altijd rond deze tijd is hij ziekig. Ik denk verminderde weerstand van zijn HCM. Hij heeft ook aan buitenplanten geknabbeld, misschien dat zijn maag en darmen daar wat van streek van zijn?

Wat kan ik doen om het hem zo aangenaam mogelijk te maken? Zijn er middeltjes die kunnen helpen. Morgen kan ik de DA bellen. Nu slaapt hij bij me onder een deken en vertroetel ik hem. ik ben gewoon thuis om hem in de gaten te houden.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Re: overgeven en diarree

Berichtdoor Smigeltje » do 03 okt 2013, 11:55

o nou ik heb gewoon een andere DA gebeld in voorschoten voor advies :) en die zei wacht het tot morgen af en als het erger wordt kun je hier terecht dry_sm maar ze vond het nog niet heel zorgwekkend klinken, en advies, lauw water geven en even geen eten geven om de maag en darm tot rust te brengen.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 03 okt 2013, 11:55

Wat balen dat de dierenarts gesloten is. Zou je zeker in een toch wel grote stad als Leiden niet verwachten. Kun je niet toch eens het spoednummer bellen, al is het maar om te overleggen en de casus voor te leggen, zoals je hier nu ook doet? Ik heb ook altijd een drempel om spoednummers te bellen, maar dat is vooral omdat ik dan 's avonds (laat) of in de weekenden bel. Nu bel je echter gewoon op een werkdag. Als de dierenarts niet gesloten was, had je misschien al wel je eigen dierenarts gebeld, of al een afspraak gemaakt. Gewoon even bellen, zij zijn de enigen die je echt kunnen adviseren en eventueel helpen in het bekijken of het een virusje is, of toch voortkomend vanuit de HCM.
Succes en sterkte, hou je ons op de hoogte?

Jij bent sneller in je reactie dan ik.. Goed dat je een andere dierenarts gebeld hebt. Heb je wel de hele casus voorgelegd?

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 03 okt 2013, 12:06

Ja heb de casus voorgelegd. Braken was niet heel ernstig, als het 1 of 2 x op een dag is en hij gewoon nog eet en drinkt en rondloopt en kroelt. Nu slaapt hij, maar rond deze tijd slapen ze altijd... Hij oogt niet doodziek, wel lamlendiger dan anders, dus ik vind het nog geen geval van spoed. Hij is ook niet uitgedroogd en heeft genoeg spek om even niet zoveel te eten. Hij moest afvallen vd dierenarts dus kan wel iets hebben. Ik hoop dat hij toch zijn ziekte zelf uitziekt zonder medicatie, want ik denk dat antistoffen aanmaken wel goed is voor hem om sterker te worden.

Zijn niesziekte kan hij ook zelf opruimen, die hij jaarlijks krijgt.

Ik was kleedjes nu uit, om virus uit huis te bannen. Goed drinken en letten op uitdroging en even eten laten staan om maag tot rust te laten komen en hem laten uitzieken en veel vertroetelen. Wat kan ik meer doen? Ik heb wel zijn diarree kont moet wassen, wat wel zielig is, want hij is al zo ziekig en hij heeft al zo n hekel aan wassen! Maar hij is niet ziek genoeg om te grommen nadien dat hij niet blij was met me... en ook niet ziek genoeg op protest te geven aan een thermometer in zijn kont. Ook geen koorts, dus dat is een geruststelling!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 03 okt 2013, 12:37

Zijn ze dicht vanwege 3 oktober zeker. Ik ga altijd naar Dierenkliniek Winkelhof in Leiderdorp. Is vlakbij, parkeren onder winkelcentrum is makkelijk en gratis en ze zijn (vind ik) heel goed. Probeer die anders even te bellen voor een afspraak vandaag 071- 5896868.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 03 okt 2013, 12:52

ja Leidens ontzet heh, dus dan is niks open in Leiden, heel de stad op zijn kop. Ik heb al gebeld naar voorschoten en alles voorgelegd en die vond dat ik wel kon wachten tot morgen zoals ik het er nu voor staat. En goed in de gaten houden: koorts, uitdroging, drinken etc Daar is nog geen sprake van. Meneer slaapt lekker onder een deken en met een warme kruik.

Hopelijk is hij morgen stukke beter dan de DA niet nodig is. Ik vind AB maar niks. Maakt zoveel goede bacterien dood in de darmflora, dat ik zeker bij een HCM kat die zijn weerstand hard nodig heb echt alleen wil geven als hij stervende is.

Wat deed je beslissen voor Leiderdorp? Mijn keus zich naar de dichtsbijzijnde en eigenlijk was ik direct tevreden erover. Hele leuke mensen. En deze arts spoorde het ruisje op, anders had ik niet geweten dat Smigeltje HCM had.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 03 okt 2013, 13:12

Ik woon in Leiden in de wijk Roomburg en zat eerst (tot 2010) bij Mijn Dierenkliniek in Leiden-Zuid. Maar qua route is dit een ellende omdat je bijna altijd vaststaat die kant op (eerst richting A4 en dan terug naar Leiden en richting Voorschoten/Katwijk). Was makkelijk een half uur of langer onderweg. Zij waren volgens verschillende mensen op het tamme ratten forum de beste v.w.b. de behandeling van ratten. Ik kwam daar zeker maandelijks met mijn ratjes (veel pech mee gehad qua gezondheid), maar vond het altijd een beetje chaotisch daar en de assistentes vond ik vooral niet vriendelijk. Eén presteerde het een keer om heel bot tegen me te zeggen 'Tja mevrouw, ratten zijn nu eenmaal snel ziek en leven niet lang' toen ik weer eens belde met het verzoek voor een spoedafspraak confused_sm. En toen had ik er dus een aantal weken geleden één daar al in moeten laten slapen ivm kanker. Nou dat viel dus heel erg verkeerd.
Ik ben toen op aanraden van een andere ratteneigenaar Bij Dierenkliniek Winkelhof in Leiderdorp terecht gekomen en niets dan goede ervaringen met artsen en assitentes. Daarbij is het voor mij maar max. 10 minuten rijden met de auto. Maar het belangrijkste vind ik dat ze goed naar me luisteren, me serieus nemen en met me meedenken. Daarbij zijn ze allemaal helemaal gek van de katten. Heb niet het gevoel dat we de zoveelste klant/patient daar zijn.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 03 okt 2013, 14:26

mijn dierenkliniek aan de boshuizerlaan???
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 03 okt 2013, 14:37

Ja die, maar toen heette het anders, was Dr. Van Wouw er nog. Die is toen met pensioen gegaan en is overgenomen door een ander die gelijk de naam heeft veranderd en zijn er ook wat personele veranderingen geweest. Maar was voor die tijd dus al overgestapt naar die andere kliniek. Misschien dat het nu stukken beter is, maar dan nog is het qua locatie niet aantrekkelijk voor mij.
Groetjes Odett

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » do 03 okt 2013, 15:28

Ik hoop dat Smigeltje vlug beter is!!!!!

Terug naar “Maag- darm problemen”