overgeven en diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: overgeven en diarree

Berichtdoor Clemmetje » vr 04 okt 2013, 22:58

Fijn dat het beter lijkt te gaan met Smigeltje.
Hopelijk zet zich dit zo voort.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 05 okt 2013, 11:38

Wat fijn dat het weer wat beter gaat met Smigel, hopelijk zet deze ontwikkeling zich voort.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 05 okt 2013, 12:29

hoi hoi, nou hij heeft niet overgegeven meer voort eerst. Hij is wel minder actief dan anders en Bikkel mist zijn speelmaatje enorm. Hij stuitert van energie en snapt niks ervan dat Smigeltje zo suf blijft en niet lekker achter hem aan rent... Smigeltje had nog wel zachte poep. Hoe lang mag een kat zachte poep hebben? Hij is wel magerder geworden, wat niet uitmaakt in zijn geval want hij moest afvallen en het zal er wel weer bijkomen. O ik zal blij zijn als hij weer op en top gezond is.

Ja, ik vind het eigenlijk geen DA bezoek waard, maar misschien zou een ander allang zijn geweest. Zolang hij nog eet drinkt geen koorts heeft en nog kan rondhuppelen en interesse toont voor een speelmuis cadeautje met dierendag en nog knuffelt met me... dan vin dik hem nog niet dodelijk ziek. Hij is wel zieliger en ligt wat meer onder zijn deken, maar ja, dat vind ik logisch als je buikje niet in orde is. Maar gister gaat hij gewoon naar buiten en in de zon zitten baden.

Ik heb hem eens echt doodziek meegemaakt, heel de dag niesend in een mandje en hij keek vreselijk ziek, snot en tranen en dat was echt schrijnend. Dat was voor mij echt naar de DA rennen en AB gehad. Maar nu denk ik dat ie het zelf wel kan overwinnen? Wel lastig altijd om dat te bepalen. en zielig is ie ... maar hij is altijd al klaaglijk, dus dat is niet anders dan anders... en zn broer loopt vol energie blakend van gezondheid vrolijk rond en krijgt nooit wat DE BIKKEL :) die gaat zo oud worden, onkruid vergaat niet, maf diertje is het :) Hij heeft alleen weleens opengehaalde poten door zijn wilde gedrag...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 05 okt 2013, 12:40

Hij voelt zich dus nog niet zoals het hoort.
At hij nou wel normaal?
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 05 okt 2013, 12:42

ja dat wel, alleen zijn poep is nog niet hard zoals het normaal is, wel al beter en de geur is ook stukke beter maar nog wel brijig
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 06 okt 2013, 16:38

Toch vindt ik dat je niet alles onder hcm moet weg denken. En een kat hoeft ook niet dood ziek te zijn om wel wat onder de leden te kunnen hebben.
Ik zou toch ook al eet hij speelt hij ect. Toch een dierenarts consult inwinnen mocht hij rustiger blijven en zijn poep langere tijd achtereen zacht blijven in ieder geval anders als zou moeten. Maar goed dat is baas verschillend maar ik weet wel dat een dier niet altijd doodziek of alle symptomen hoeft te hebben terwijl er dus wel wat aan de hand kan zijn. Soms zijn dat nu net die ziekten die er langzaam in sluipen zonder dat je iets echt merkt aan hem. Maar dat zijn mijn gedachten en mening en hoeft uiteraard nergens op gebaseerd te zijn maar ik zou dat liever uit sluiten als dat ik me toch dingen af blijf vragen zoals jij nu je , je gedachten deelt met ons en ons vraagt wat wij denken daarover.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 06 okt 2013, 17:11

Als hij inderdaad rustiger blijft en zijn poep blijft niet zoals het voorheen was zou ik ook naar de DA gaan.
Dieren zijn meesters in verbergen van dingen. Ziek zijn is een teken van zwakte en dat laat je niet zien in de natuur.
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 06 okt 2013, 17:45

Vandaag is hij wel weer echt stukke beter. Hij eet en drinkt normaal. HIj geeft al niet meer over, gister en vandaag al niet meer. Hij heeft betere poep. Ik had het idee dat hij vandaag al echt al de oude is aant worden. Hij huppelt gewoon weer vrolijk rond. lekker in de zon en ik merk het aan hem dat ie weer zichzelf is. Dus goed teken. dry_sm

Mijn SMigeltje is geen verberger, die laat altijd meteen merken als er iets is, open boek. Bikkeltje is eerder een meester in verbergen, die is hard voor zichzelf. SMigeltje mauwt al bij het minste geringste wat hij niet leuk vindt. Maar het gaat goed met m gelukkig!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 06 okt 2013, 18:18

'Natuurlijk' herstel is natuurlijk ook wel belangrijk. Dat heeft ook wel even zijn tijd toppie_sm toppie_sm

SUC6
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 06 okt 2013, 19:12

'Natuurlijk' herstel is natuurlijk ook wel belangrijk. Dat heeft ook wel even zijn tijd toppie_sm toppie_sm

SUC6
ik heb m probiotica gegeven om zn darmen te helpen ohmy_sm ik ben niet zo snel fan van de DA die meteen met een AB kuur aankomt en het op een virus gooit... terwijl dat niet eens te meten is... Ik ben voor `natuurlijk` herstellen,w ant dan maakt zijn lijfje zelf antistoffen ertegen en vecht ertegen en daar wordt hij alleen maar sterker van. De niesziekte elk jaar kan hij ook zelf overwinnen... Zo wordt zijn immuunsysteem sterker en dat is alleen maar voordelig voor een HCM/kat...

Sinds hij op biovoer is gezet ziet hij er ook stukke beter uit, dat RC voeding was echt helemaal niks, hij werd er een obesitaskat van. Ik ben blij dat ze daar van af zijn!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”