Miaula weer ziekjes

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Marthe
Contacteer:

Miaula weer ziekjes

Berichtdoor Marthe » wo 16 okt 2013, 20:24

... En opnieuw mocht ik weer met Miaula het immers welbekende ritje naar de dierenarts afleggen. Mevrouw heeft ondertussen al een week flinke diarree, waarbij ze een rare lucht produceert die echt níet te harden is. Ze knettert en spettert als een gek op de bak, terwijl ze een bruin plasje naar buiten werkt. De eerste 2 dagen heeft ze 2 of 3x gespuugd, maar daarna gelukkig niet meer. Ik had in het begin ook het idee dat Miaula hetzelfde had als Smigeltje, want haar klachten leken daar heel erg op, dus ik heb contact met Sharon opgenomen (nog bedankt! laugh_sm ). Helaas trad er bij Miaula na bijna een week nog steeds geen verbetering op.
Dus vanavond ben ik maar weer met haar naar de dierenarts getuft. Ik had nu weer de dierenarts die Miaula 'dichtgelijmd' heeft nadat ze haar hechtingen er uit gehaald had. Ze had bij het voorbereiden gelezen wat het bultje uiteindelijk was, en vertelde me dat ze echt enorm schrok toen ze vlak daarvoor de uitslag gelezen had, dat het dus een mastocytoom betrof. Hoewel zij het bultje zelf niet gezien heeft, had ze dit ook niet verwacht.

Maar goed, uiteindelijk moesten we het toch wel hebben over de huidige klachten. Miaula is verder levendig, vrolijk en eet en drinkt goed. Ze was door de blijvende diarree wel ruim 2 ons afgevallen. De dierenarts heeft nog helemaal in Miaula's dossier terug gelezen omdat ze natuurlijk als kitten ook al diarree gehad heeft (door tritrichomonas). Bij katten die voor het eerst diarree hadden, was haar 1e stap meestal Sensitivity voer, maar gezien Miaula's geschiedenis was dat niet haar voorkeur. Ontlasting opsturen kon ook, maar vond ik zelf nu misschien een stapje te ver. Uiteindelijk hebben we er in overleg voor gekozen om Flagyl te geven gedurende 5 dagen. Gezien het feit dat de lucht bij de ontlasting echt niet te harden is, zit er waarschijnlijk een of andere nare bacterie in haar darmen te rommelen. Begin volgende week moet ik laten weten of er verbetering opgetreden is. Als dat niet het geval is, zullen we weer opnieuw moeten gaan kijken.
Echt, dit jaar is het hopeloos met Miaula's gezondheid, de medische kosten lopen dit jaar de spuigaten uit (lang leve de verzekering). Hopelijk wordt 2014 een beter jaar. Ben nu al zo ver, dat zelfs de dierenartsen en assistentes zeggen: hopelijk niet tot ziens.. rolleyes1_sm

bunty

Re: Miaula weer ziekjes

Berichtdoor bunty » wo 16 okt 2013, 21:27

Wat vreselijk rot zeg dat gekwakkel steeds.
Zo akelig om niet te weten wat de oorzaak is.
Ik hoop echt dat de medicijnen snel aanslaan en dat ze weer helemaal gezond wordt en dat dan ook een heeeel lange tijd blijft!
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 16 okt 2013, 21:31

Ach arme Milau ik kan het me zo voorstellen dat je op een beter nieuw jaar wacht en wenst. Ook voor je meisje. Ze is bijna kind aan huis bij de Da.
Ik hoop dat het snel zal aanslaan de flagyl zodat verder onderzoek niet meer nodig is. Of het moet een hardnekkige bacterie zijn wat ik niet hoop. Was ze parasiet vrij heeft ze dat wel even bekeken onder de microscoop. ? Ik hoop ook niet dat de tri weer terug is ivm de reuk. Hoop voor jou en Milau dat het asn gaat slaan en de ontlasting de komende dagen beter wordt. Aangezien ze ook even gespuugd heeft in het begin. Is er niets veranderd aan haar voer/ snoepjes/ vitamine pasta. Klinkt raar maar hier is er een keer 1 aan de race gegaan met spuwen van een vitamine pasta soort. Je denkt is toch goed kan het niet zijn maar was wel de oorzaak dat ze van boven en benee leeg liep.
Ik duim dat ervoor dat het aan zal slaan wNt vindt het zo sneu voor haar ze heeft nu al zoveel achter de rug dat ze zeker weten een goed 2014 verdiend zonder strippenkaart naar de Da. Beterschap met haar.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 16 okt 2013, 22:00

He bah, arme Miaula! En arme jij... Hopelijk is haar ontlasting snel weer goed! Geef haar maar een dikke beterschapsknuffel!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 okt 2013, 22:24

Balen dat Miaula weer ziekjes is.
Het zit inderdaad niet mee met haar.
Hopelijk helpt de Flagy.
Beterschap.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 okt 2013, 23:03

Hoi Marthe
wat vreselijk balen meid en ook zielig voor Miaula ,ze zit zeker al het hele jaar door in de lappenmand ,ik hoop dat ze hier weer snel door is en het niet zo'n lange zoek weg gaat worden wat dit is ,
dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

ismar

Berichtdoor ismar » wo 16 okt 2013, 23:52

Arme Miaula....wat een pech heeft ze weer.
Heel veel beterschap met haar..!
Katten laten pootafdrukken achter op je hart....

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » do 17 okt 2013, 02:08

Arme Miaula,

Wat een pech, nu dit weer.
Ik hoop dat het kuurtje aanslaat.
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 17 okt 2013, 09:46

Wat een pech voor de arme meid weer sad1_sm. Hopelijk is ze snel weer de oude. Beterschap! dry_sm
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 17 okt 2013, 15:00

ik hoop dat Miaula niet zon hekel en angstaanvallen heeft voor de DA als laatst een hondje die ik in de wachtkamer zag. Een jack Russel die alleen maar keihard zat te trillen en te rillen... echt vet sneu. Hij had nooit wat meegemaakt zei de eigenaresse, maar is als de doods voor spuitjes.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”