Miaula weer ziekjes

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Hildeke

Re: Miaula weer ziekjes

Berichtdoor Hildeke » do 17 okt 2013, 16:07

Ocharme Miaula en Marthe .
Alweer in de lappenmand , ze heeft haar part al gehad.
Flagyl werkt normaal prima , ons Muffin heeft dit ook ooit moeten
innemen ,alleen zijn het grote capsules .
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 17 okt 2013, 18:58

Hoe gaat het nu met Miaula?
Groetjes Clem
Afbeelding

doontje

Berichtdoor doontje » do 17 okt 2013, 19:39

veel beterschap gewenst voor miaula flowers1_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 17 okt 2013, 20:03

Toen George al die verschillende soorten voer probeerde had waar hij niet goed tegen bleek te kunnen had hij ook vreselijk stinkende poep. Maar er was geen bacterie bij betrokken, het was waarschijnlijk voedsel-intolerantie. Na verandering van voedsel (overgestapt op uitsluitend Carnibest) was de stank gelijk voorbij. Dus stinken betekent niet per definitie bacteriële infectie.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 17 okt 2013, 20:37

Nog geen verbetering, maar dat was ook niet de verwachting. Het medicijn heeft even nodig om te gaan werken. De flagyl is wel echt een crime om te geven. Ik heb een emulsie gekregen, omdat de pillen inderdaad groot zijn en katten daar erg van gaan schuimbekken. Alleen is het geven van de emulsie via een spuitje een hele uitdaging, waar Miau ook als een gek van gaat kwijlen. Ze vindt het overduidelijk echt een heel vies goedje. Niet fijn als je dat dan 2x daags moet geven.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 17 okt 2013, 21:09

Marthe dat is een drama voor jullie allebei ,dat ze zulke medicijnen niet gewoon in een smaakje maken daar snap je toch niks van ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 17 okt 2013, 22:04

Kun je de Flagyl niet ergens doorheen doen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 18 okt 2013, 09:41

ach arme miaula, ik had echt gehoopt dat ze net als smigelman uit zichzelf zou opknappen... hij stonk ook vreselijk- al vind ik kattenpoep nooit lekker ruiken als ik de bak uitschep, maar dit was echt een vreselijke diarree stank... en een walm ervan hing om hem heen... nou ik hoop dat t medicijn snel zal aanslaan!! en ik begrijp dat een emulsie haast niet te doen is... ik probeerde smigel ook probiotica met water te geven via een emulsie, niet te doen... en hij vond het vreselijk, hij stikte en verslikte zich in het goedje en begreep niet dat het gewoon doorgeslikt moest worden wat een tegenwerking. ik heb het maar in zijn drinkwater gedaan... misschien iets kopen wat heeeel lekker ruikt en heel lekker is en waar je t doorheen kan doen... je hebt van die knijptubes met lekker snackpasta's, kun je in een bakje doen en t goedje erdoorheen roeren, nu maar hopen dat t goedje niet te hard stinkt want no way dat miaula zich dan laat foppen.. succes en sterkte
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 18 okt 2013, 11:14

De lucht van Miaula's diarree is geen pure diarree of ontlasting lucht. Je ruikt echt iets aparts erin, ik kan niet zeggen wat. Wat ik wel weet is dat ze er echt mijn hele gang of woonkamer mee verontreinigt. Ik zou me echt schamen als ik bezoek zou krijgen die die lucht zou ruiken.

De emulsie door iets lekkers mengen is geen optie, Miaula mag namelijk niks anders eten dan de brokken die ze krijgt. Geen vlees, geen snoepjes, niks. Dit moet van de dierenarts omdat je dan alle omgevingsfactoren stabiel houdt (denk ik), en zuiver de effectiviteit van de Flagyl kunt beoordelen. Als het nu maandag niet beter gaat, heb je al wat factoren uitgesloten die dan van invloed zouden kunnen zijn. En niet dat het gebrek aan verbetering komt doordat ik haar bijv. in he weekend nog allerlei soorten vlees gegeven heb waar ze misschien niet goed op gereageerd heeft.

Miaula is gelukkig wel vergevingsgezind als op het medicatie aankomt. Ze is al wel gewend dat ik 3x per dag oogdruppels en/of oogzalf geef. De emulsie is wel echt een strijd (niet fijn en leuk om te moeten doen), maar ze blijft godzijdank niet lang hangen het vervelende gevoel en is ook wel weer blij als ze daarna een 'snoepje' krijgt (lees: een brokje uit haar eigen bakje laugh_sm )

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 18 okt 2013, 11:43

wat een blije kat en wat een zegen voor jou dat ze blij is met een snoepje uit eigen bak :) geweldig

ja en sphynkies zijn idd erg vergevingsgezind als het aankomt op terreur voor hen... nadien kunnen ze weer net zo hard luid knorrend bij je komen en kopjes geven alsof de terreur nooit heeft plaatsgevonden... ik geef smigel elke dag 3 stuks medicijntabletjes en meestal is het goed, maar als hij ze ziet, gaat hij zich snel verstoppen... terwijl dat echt makkelijk te geven is en toen ik met het flesje aankwam met de emulsie rende hij ook snel onder het bed echt in het midden waar je niet bij kan, slimmerik... maar nadien vergeven ze je net zo snel, zelfde met wassen...

nou ik mag hopen dat het aanslaat die AB, enne, die lucht van Smigel was ook niet te harden in huis. Ik wende er aan, als je lang in stank zit dan ruik je het opplaats niet meer, maar een bezoeker zou omvallen.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”