Miaula weer ziekjes

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Smigeltje

Re: Miaula weer ziekjes

Berichtdoor Smigeltje » zo 20 okt 2013, 09:51

En is de diarree gestopt?
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 20 okt 2013, 15:44

sad1_sm Nee.... Ik hoorde Miaula vanmorgen naar de bak gaan en naarstig graven. Meestal betekent dat dat ze een grote boodschap gaat doen. Dus ik sta te luisteren hoe het klinkt, en hoorde haar plassen. Zo klonk het althans. Vlak daarna hoorde ik weer gespetter en geknetter, dus toch maar eens een blik in de bak geworpen. En jawel hoor, ze was aan het poepen. Zó vloeibaar dat het dus net klonk alsof ze aan het plassen was.. Arm meisje.. Morgen moet ik sowieso de dierenarts bellen, dus ik verwacht dat ik dinsdag weer langs mag komen.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 20 okt 2013, 16:01

Dat is toch minder Marthe. Hopelijk toch snel verbetering voor Miaula.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 20 okt 2013, 22:07

He bah, wat vervelend dat ze maar niet opknapt... Misschien toch nog een keer ontlastingsonderzoek om wat gerichter te kunnen gaan behandelen?
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 21 okt 2013, 13:13

nou dat is niet normaal... ik kan alleen maar bedenken dat de AB niet helpt tegen hetgeen wat Miaula heeft. Kuurtje afmaken en hopelijk vinden ze wat wel werkt. Ontlasting op kweek zetten ofzoiets, maar goed ondertussen blijft het beestje doodziek! Wat een ellende. Ik zou wel probiotica in haar waterbak doen, want nu met die AB zijn er ook heel veel goede bacteriën gedood en dat maakt haar weerstand niet beter! Sowieso is een probioticakuur aan te bevelen voor mens en dier na een AB-kuurtje. Ik heb die van orthifloor, bij de apotheek te koop en dan de poedercapsules, openen en in het water doen en dan drinken ze het vanzelf op. Slechte bacteriën worden zo gauw in het nauw gedreven door de goede bacteriestammen.

misschien is het wel een parasiet ipv een bacterie!!?

Nou sterkte, eet ze wel en ze drinkt ook goed? Ze zal wel graatmager zien. Eén troost, het komt er weer snel bij. Smigeltje was ook een ingevallen graat, maar dat was binnen een mum van tijd weg!

BETERSCHAP MIAULA!! flowers_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 21 okt 2013, 18:14

Goh Marthe, wat vervelend dat de diarree maar niet over wil gaan. Ik ben met Miki ook heel lang aan het tobben geweest met diarree, was toen op een gegeven moment ook echt waterig. Ze is toen ook op Giardia getest, maar die test was negatief. Wel hebben we haar toen voor de zekerheid behandeld met medicijnen tegen Giardia. Zij heeft de diarree gekregen na de antibiotica die ze kreeg voor haar oogje. Ik heb verschillende probiotica geprobeerd, maar niets hielp. Tot ik hier las over Sanofor veendrenkstof. Dat is een zwart goedje op natuurlijke basis, dat je door de voeding doet. Miki was toen eindelijk binnen een paar dagen van de diarree af. Ik vind het echt een wondermiddel en misschien helpt het bij Miaula ook om haar darmen weer op orde te krijgen. Ik heb het hier gekocht: http://www.broekhuizens.nl/supplementen ... kstof.html en gaf in het begin 's morgens en 's avonds een theelepel door wat carnibest.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 okt 2013, 22:45

Hoi Hoi
Marthe wat giga balen meid je hoopt toch zeker dat het een beetje beter word ,

Chantal wat goed!!!! zeker als het ook nog zo goed helpt ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 22 okt 2013, 15:40

Wat goed site direct opgeslagen voor de toekomst. Je weet het maar nooit. Thanks voor delen van je ervaring
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 22 okt 2013, 20:23

Bedankt voor de tip Chantal, ga het onthouden. Miaula is vanmorgen weer naar de dierenarts geweest. Het is voor haar dit jaar volgens mij allemaal een beetje te veel geweest met alle dierenarts bezoeken. Ik heb Miaula niet eerder zo gespannen gezien als vanmorgen. Ze heeft de hele tijd staan trillen als een rietje, haar hele lijfje beefde als een gek en haar hart ging als een gek tekeer. Zo zielig om te zien.
Ze heeft nu toch dieetvoer gekregen. Licht verteerbaar om haar maag en darmen wat tot rust te krijgen. Buikje voelde wel goed soepel aan. Omdat ze verder nog wel goed levendig is, geen koorts heeft en er geen gekke veranderingen zijn in eet- en drinkgedrag, wilde deze dierenarts toch niet meteen weer alle registers open trekken. Dus nu voer ter ondersteuning om haar lijf wat tot rust te laten komen. Daarmee zou er binnenkort in ieder geval verbetering op moeten treden. Zo niet, dan zal er verder onderzoek gedaan worden, bloed- en ontlastingonderzoek.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 22 okt 2013, 20:34

Dat klinkt helemaal niet als Miaula.
Ik hoop echt dat het dieetvoer zijn werk doet en dat ze snel weer de oude is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”