Spetterpoep brieftauben-Spartix

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Spetterpoep brieftauben-Spartix

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 20:20

Max was hier al weer een tijdje aan de diarree.....Metrobac en finidiar gehad....maar het deed helemaal niks.

Metrobac ging wel goed voor zijn chronische neusverkoudheid en oogje maar voor de diarree....vergeet het maar.

Er werd door de dierenarts al weer gesproken over een darmbiopt....maar na de laatste 2 katten die dat gehad hebben......en waar er niks uitkwam had ik daar niet zo'n trek in.

Puck ons eigen kleine nakie had ook nog steeds geen lekkere drol na haar aanvaring met vitaminthe.......

Via via kreeg ik te horen dat er hier in duitsland bij darmklachten (Giardia, candida en thrichomaden) behandeld wordt met Spartix voor postduiven.

Dus ik ben natuurlijk aan het zoeken gegaan, en op internet staan er veel positieve ervaringen. De samenstelling van Spartix is 10.0 mg Carnidazol....In Duitsland werken ze bijna niet meer met Panacur en Metrobac omdat veel giardia soorten resistent schijnen te zijn....en tritrichomonas ook op de loer ligt.

Ranidozol is toch een gevaarlijk goed ten opzichte van Spartix....

zo gezegd zo gedaan en maar 2 doosjes besteld..per kilo moet je 2 tabletjes geven...voor Max waren dat dus 6 tabletjes...het voordeel was al gelijk dat hij er niet van begon te schuimen zoals bij Metrobac.

naarmate de kat last heeft van verschijnselen moet je tabletjes geven

dus bv milde tot matige verschijnselen 1 dag geven
duurt het al wat langer 2 dagen
duurt het al een tijdje met continu diarree 3 dagen

daarna 6 dagen niks.....en dan weer 1, 2 of 3 dagen.

Maar goed waar het dus om gaat....helpt het......

Tot nu toe draait Max al 2 dagen een mooie stevige drol en Puck ook....dat waar er met de medicijnen Metrobac en Finidiar na 10 dagen nog geen verbetering was.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Spetterpoep brieftauben-Spartix

Berichtdoor Wil » za 01 feb 2014, 21:29

Hoi Peggy
wat super!!!!!!!!!!!!!!! we hebben gelukkig in het begin problemen met Face gehad ,wat nu over is ,
Behandel jij ze hier 2 x per jaar mee ?? of alleen bij diarree ?
en weer bedankt ;)ga zo door meid .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 21:54

Wil,

dit was de eerste keer en gelijk de volgende dag echt goede drol.....en dat terwijl we bij Puck toch echt alles al wel geprobeerd hebben.

Bij Max was het gewoon belachelijk.....al 10 dagen metrobac met finidiar....diarree leek even beter te gaan maar daarna gelijk weer helemaal pet. Geen moment een goede drol gehad....je geeft 1x de dosis Spartix en gelijk de volgende dag een geweldige stevige drol.

Renevo

Berichtdoor Renevo » zo 02 feb 2014, 10:25

Peggy

Hier ook op dit moment last van diaree. Starte vorige jaar, na ze een paar muizen heeft gegeten. Ook van alles geprobeerd. Ook een ontlasting onderzoek laten uitvoeren, zit niets raars in. Ook ontwormd met panacur, geen verandering. Nu dan op de metrobac, het ging goed de eerste drie dagen, daarna weer minder. Plus zijn de pillen zo groot ik moet ze in stukken breken, en dan hebt ik twee katten die lastig te pil zijn, en ook nog 10 dagen lang moeten pillen....
Niet leuk, ieder keer als ze me ziet gaat ze weg rennen, ik wil ook niet mijn relatie met de katjes laat verslechterd, dus ja, daar zit je dan weer.
Dis zou dus voor mij een uitkomst kunnen zijn.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 02 feb 2014, 12:33

Bij Max is het gewoon geweldig om te zien van echt nat tot goed stevig. Bestellen gaat snel en met een weekje in huis.

Ik maak de tabletjes gewoon fijn, met wat liquid en klaar zo in het bekkie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 feb 2014, 22:33

Hoi Renee
ik hoop dat het bij jou net zo goed helpt als bij Peggy dat zou geweldig wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 02 feb 2014, 23:00

ik heb ze vandaag ook aan Milo (hond) gegeven....die is ook al een tijdje aan de metrobac zit. Heeft een tijd geleden iets van een virus opgelopen denken we .....(dierenarts en ik) had last van braken en diarree. Heeft toen ook metrobac en finidiar gehad....duurde toen een tijdje voordat het aansloeg maar het bleef kwakkelen. Sinds vorige week heeft hij ook metrobac maar na 6 dagen nog geen resultaat....eergisteren gestopt met de metrobac want het bleef spuitwater....

vandaag Milo 10 gemalen tabletjes gegeven....hij weegt 5 kilo.....en ook hier direct een vaste drol.

Heb nu een webwinkel in geloof kerkrade een mail gestuurd die leveren verpakkingen van 50 tabletten....dan bestel ik gelijk een voorraadje

Renevo

Berichtdoor Renevo » zo 02 feb 2014, 23:04

Peggy

Zou je mij een e-mail kunnen versturen met de prijs van 50 tabletten, zou je vir mij ook mee kunnen bestellen?
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 02 feb 2014, 23:44

Rene dat ligt er een beetje aan of ik ze via NL of DL kan bestellen de prijs verschilt aanzienlijk als ik wat meer info heb zal ik je dat doormailen

Heb in ieder geval net nog een berichtje terug gehad dat Trimonex ook wordt gegeven bij katten

Omdat Spartix een tijdje uit de handel is geweest. Maar nu over is genomen door een andere leverancier

De reactie is "Spartex bevat 10 mg cardinazol hoort tot de nitroimidazole familie. Trimonex bevat 3 bestanddelen waaronder 20mg 2-amino-s-nitrothiazol (nitroimidalzole) 24mg amproliumhydrochlorid 4mg etharidilactat.

Deze laatste moet je dus maar de helft doseren dan de spartix omdat de tabletten hoger gedoseerd zijn

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 03 feb 2014, 20:40

Hoi Peggy
als je meer info hebt wil je het dan hier ook neerzetten ;)) heeft iedereen er wat aan .
Zelf heb ik de afwijking dat ik het dan ook in huis wil hebben ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”