Spetterpoep brieftauben-Spartix

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Re: Spetterpoep brieftauben-Spartix

Berichtdoor peggy72 » di 27 mei 2014, 07:41

met de spartrix is het niet de bedoeling dat je een serie pillen gaat geven......

Shanna1234

Berichtdoor Shanna1234 » di 27 mei 2014, 10:13

Nee, dat begrijp ik.
Ik heb 2 dagen 6 tabletjes gegeven, hij weegt 3100 gram. Ik las 6 dagen na de eerste keer nog een keer 1,2,of 3 dagen. Dus dat wil ik nog een kans geven. Werkt dat niet gaat er vrijdag weer ontlasting mee naar de D.A.

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 02 jun 2014, 15:59

Ben benieuwd hoe het nu gaat?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » wo 10 sep 2014, 11:24

Ook ik kom even mijn ervaring hier delen, want ik ben ontzettend blij met Peggy haar expertise en dat zij dat met ons deelt. toppie_sm

Ik heb 2 sphynx kittens van 17 en 19 weken, die sinds bijna 2 weken begonnen met typische giardia ontlasting, geel, dun tot een vieze brij, en bij een van de twee zat er duidelijk slijm bij. De gigantische stank die iedereen beschrijft was bij mij een vieze nare zure soort ui-achtige lucht. Goed, even 2 dagen aangekeken en toen op de 3e dag richting DA en daar snaptest gedaan, giardia positief.

5 dagen panacur, 5-7 dagen stoppen en dan weer 5 dagen panacur was het advies, en mijn htk kat die vaak buiten komt ook meebehandelen. Zo gezegd zo gedaan, ondertussen elke dag een strict schoonmaakregime en wasregime.

Op dag 5 van de panacur was de ontlasting redelijk, maar in de stopweek werd het weer dunne ontlasting. Mijn DA raadde aan om toch verder te gaan met 5 dagen panacur, of anders 10 dagen metrobac. 10 dagen metrobac wilde ik liever niet, de bijwerkingen en 10 dagen AB in die lichaampjes heeft niet mijn voorkeur.

Een paar dagen geleden kwam ik dit topic tegen, paar keer doorgelezen, veel duitse sites vertaald en toen maar de gok genomen omdat ik dit soort problemen graag snel de kop in druk, en op de minst belastende manier voor de katten zelf. Spannend vond ik het wel want je geeft toch iets zonder ok van je dierenarts ;) Ik heb Peggy gecontact en die was super behulpzaam en heeft mij van Spartrix voorzien.

Gister kwam de Spartrix binnen en heb ik ze het alle 3 gegeven. Gisteravond laat vond ik een drol op de bak, hij was al begraven dus kon hem niet goed inspecteren, dus wilde nog niet te hard juichen. Vanmorgen ging nr 1 op de bak, harde drol met aan het einde nog wat zacht. Nr 2 ging op de bak, een perfecte drol..............

Ik wil nog steeds niet juichen of te hard van stapel lopen, maar ook ik heb dit resultaat na 1x behandelen met Spartrix. Hoe bizar en geweldig na 2 weken diarree. Maandag krijgen ze nog een keer en dan ga ik ze daarna weer laten testen. De uitslag daarvan zal ik hier ook neerzetten zodat hopelijk ook andere mensen wat aan mijn ervaring met spartrix hebben.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 10 sep 2014, 13:53

Goed dat je deze ervaring deelt.
Ik hoop echt dat het van de Spartix komt.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 10 sep 2014, 17:44

Hier was het ook direct raak hoor 1 gift spartrix en direct mooie drol ook bij de hond.

In Duitsland gewoon het middel dat werkt bij Giardia en geen dagenlange behandeling met Panacur of Metrobac

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 10 sep 2014, 19:33

GEWELDIG wat een super nieuws ,toeval kan niet he bij 2 tegelijk ;) super gouden tip!!!!
we gaan duimen dat het nu gewoon goed blijft gaan
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » do 11 sep 2014, 09:26

Dat het door de spartrix komt kan niet anders aangezien de veranderingen bij allebei gelijk zijn. Gisteravond had er 1 een hard drolletje gevold door weer veel dunne ontlasting en de andere had wat zachtere maar nog wel iets gevormd.

Ik ben benieuwd naar het verloop, omdat ik nu aan het werk ben kan ik niet zien wat ze nu doen op de bak maar vanavond kan ik ze weer in de gaten houden.

Maandag nog een dosis spartrix en hopelijk is het dan onder controle en sinds gister krijgen ze ook pro biotica voor hun darmpjes.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 11 sep 2014, 16:28

Super he en wat kunnen wij mega blij wezen met een s5
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 11 sep 2014, 19:25

Goed he! Al zou het na maandag opgelost zijn. Leve de spartix als goede tip van Peggy!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Maag- darm problemen”