Spetterpoep brieftauben-Spartix

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
LeChuck

Re: Spetterpoep brieftauben-Spartix

Berichtdoor LeChuck » do 11 sep 2014, 19:50

Ben heel benieuwd ben op advies van Peggy weer gestopt met pro biotica geven, heeft nu nog geen zin en kan ook diarree veroorzaken. Ik had me vergist, dinsdag tweede ronde spartrix. Ik kom er hier zeker op terug!

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » za 13 sep 2014, 11:52

Even een update, de ontlasting blijft wisselend. Gisterochtend had nr 1 zachte ontlasting maar wel met vorm, nr 2 had een perfecte drol. Gisteravond toen ik thuis kwam lag er vooral dun op de bak wat ik zo kon zien.

Vanmorgen had nr 2 zachte ontlasting maar wel met vorm, nr 1 begon met een drol en eindigde zo (even in een link, niet smakelijk)
http://i23.photobucket.com/albums/b395/ ... gtwa7h.jpg

Hij heeft dat wel vaker in deze periode, hij begint goed en eindigt slecht, iemand enig idee hoe dit kan? Verder had ik zelf het idee dat de probiotica wel iets positiefs had gedaan, want nr 2 had dus opeens weer een perfecte drol gister na 2x pro biotica. Maar ik snap dat met de spartrix de darmen weer een klap krijgen dus dat het nu niet zoveel zin heeft om te geven.

Dinsdag krijgen ze hun laatste dosis spartrix, woensdag begin ik weer met de pro biotica. Ik ben heel benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. En zodra het kan ga ik natuurlijk weer testen.

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 13 sep 2014, 17:24

Ik ben ook benieuwd en geen idee mensen hebben het ook in het begin vast en floep de rest. Belangrijkste is dat het vorm heeft en het begin is er dus goede hoop dat het met de tweede dosis spartix beter gaat.

Hoe werkt dat trouwens hoef je maar 2 x 1 pil te geven of zo? Dat je het in tweeën doet? Dus geen dagen achter een. Ben nieuwsgierig en leer graag dus sorry dat ik het vraag! Maar ben benieuwd hoe dat werkt! Omdat ik het ongelofelijk vindt dat je twee keer gekuurd heb van 10 dagen en dat niet helpt en nu ineens met de spartix wel. Is dat van 2 pilletjes ?
Echt zo fijn als het je beestjes helpt! Hier gelukkig nooit poep problemen maar zeg nooit nooit! Daarom schrijf ik deze wonder middelen allemaal op aan informatie. Ook al zou ik het een ander weer kunnen adviseren!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 13 sep 2014, 19:11

Samantha, je zou ook al een dag eerder kunnen geven hoor.

Het blijft lastig met Giardia omdat je met de eerste dosis natuurlijk al heel wat dood. Maar als de besmetting al langer bestaat of je hebt al behandeld met een ander middel moet je 2x behandelen.

Het is ook niet direct uitgewerkt maar werkt nog een paar dagen na. Al na gelang de besmetting moet je geven.

Dus daarom adviseren ze na 6 dagen opnieuw te geven.

Het resultaat wat je nu hebt ziet er al heel goed uit

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 13 sep 2014, 19:13

Schema 1: Bei leichtem/normalem Befall (Erstinfektion, sofort diagnostiziert):
1 Tag eingeben, 6 Tage Pause, erneut 1 Tag eingeben.

Schema 1: Bij lichte/normale diarree (eerste infectie, directe Diagnose):
1 tag geven, 6 dagen pauze en dan opnieuw 1 dag geven

Schema 2: Klinischer Fall (schon mit anderen Sachen erfolglos behandelt / Zeit verloren / Längerfristig befallen):
2 Tage hintereinander eingeben, 6 Tage Pause, erneut 1 Tag eingeben.
Zur Sicherheit ev. auch in der dritten Woche noch einmal einen Tag.

Schema 2: Klinisch geval (met andere producten al zonder resultaat behandelt/tijd verloren/lange tijd diarree):
2 dagen achter elkaar geven, 6 dagen pauze en dan opnieuw 1 dag geven.
Voor de zekerheid eventueel ook de 3e week nog 1x 1 dagen geven

Schema 3: Schwerer/Wiederholungsfall:
3 Tage eingeben, 6 Tage Pause, erneut 2 Tage eingeben, 6 Tage Pause, 1 Tag eingeben.
Nach 30 Tagen das ganze nochmal mit Schema 1 (1-2 Tage, 6 Tage Pause, 1 Tag)

Schema 3: zware/herhalingsdiarree:
3 dagen geven, 6 dagen pauze en opnieuw 2 dagen geven, 6 dagen pauze en 1 dag geven.
Na 30 dagen nogmaals behandelen en dan volgens schema 1

Schema 4: Schwerer/Wiederholungsfall MIT konstantem, schwerem Durchfall:
Mitlerweile empfiehlt der Hersteller bei langfristigem Befall MIT Durchfall das folgende Schema (geben wir ihm die nummer 4): 3-5 Tage eingeben, 6 Tage Pause, 2 Tage, 6 Tage Pause, 1 Tag, und eventuell sogar nach 3 wochen dann NOCHmal. Bis jetzt hat das aber noch nur ein Betroffener (von unseren Kunden) so 'gebraucht'.

Schema 4: Zware/herhalingsdiarree met constant zware diarree:
De Fabrikant adviseerd bij langdurige diarree het volgende schema:
3 - 5 dagen ingeven, 6 dagen pauze, 2 dagen ingeven, 6 dagen pauze en dan nog 1 dag ingeven. Eventueel nog na 3 weken. Dit komt alleen sporadisch voor.

TIP: Nach 'erfolgreicher' Behandlung Trockenfutter geben. Waren noch Giardien in der Galle versteckt , kommen die juchu kreischend raus und man hat sofort wieder den Durchfall, und kann gleich in die nächste Behandlungsrunde OHNE wochenlang zu pausieren.

Tip : na gelukte behandeling droogvoer geven. Is er nog Giardia in de gal verstopt dan komen die er krijsend uit....je hebt dan wel weer diarree en kunt de gelijke behandeling herhalen zonder weken te hoeven wachten.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 13 sep 2014, 19:14

en zie vooral de laatste tip die erbij staat.....ze kunnen zich verstoppen in de gal dus vandaar die 2e behandeling na 6 dagen

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 14 sep 2014, 11:28

Peggy thanks heb het gekopieerd en op geslagen dus alleen spartix bij giardia. Niet voor normale dunne poep neem ik aan.

Super dat je dit gedaan hebt.
Zoals je weet heb ik ook al iemand kunnen helpen met de flumin. En zonder dat jij het weet gaan jou tips en kennis wereld wijd en help je indirect veel dieren.
Zo waardevol ook voor het forum.

Dank je wel voor het plaatsen van de doseringen. Super! ;)
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » ma 15 sep 2014, 13:35

Sorry, hier ben ik, heb geen melding gekregen van nieuwe reacties.

Dag eerder zou kunnen, dat zou vandaag zijn, dan ga ik ze of vanavond geven als ik thuis kom, of toch morgenochtend, ligt eraan of mijn HTK kat thuis is. Ze zijn sinds gister allebei weer winderig en aan de dunne. Al heeft nr 2 nog steeds de beste ontlasting.

Dat van dat natvoer zag ik inderdaad staan Peggy, ik vraag me alleen af hoe lang geen natvoer dan effectief is. 1 week, 2 weken? Ze krijgen nu zowiezo niet veel natvoer, een klein blikje met z'n 2tjes.

Ik hou jullie op de hoogte toppie_sm

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » vr 26 sep 2014, 13:46

Tijd voor een update;

Na de laatste ronde spartrix, tóch verandering van voer en ondersteuning van Puur Probiotica hebben beiden mannen al een kleine week mooie stevige drollen na ruim 3 weken diarree! Ben super blij, volgende week ga ik testen of de giardia ook weg is, maar ik heb goede hoop.

De uitslag van de test laat ik ook even weten, dan weet ik of de spartrix gewerkt heeft.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 26 sep 2014, 18:13

Hoi Hoi
wat een goed nieuws ,dit klinkt toch heel erg hoopvol we blijven duimen !!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”