Spetterpoep brieftauben-Spartix

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
LeChuck

Re: Spetterpoep brieftauben-Spartix

Berichtdoor LeChuck » di 14 okt 2014, 13:12

Die van mij krijgen nog steeds probiotica bij, 2x daags een half schepje, zodra ik dit niet geef wordt hun ontlasting weer dunner. Natvoer kunnen ze ook nog niet hebben (nr 1 helemaal niet, nr 2 gaat wat beter) dus voor mij is het heel duidelijk dat de darmpjes nog aardig van slag zijn.

MellCatsoul

Berichtdoor MellCatsoul » wo 17 jan 2018, 19:45

Hoi, dit is inmiddels al een oud topic, maat zou toch heel graag weten of er mensen zijn intussen met nieuwe ervaringen. Ik heb spartix besteld en inmiddels binnen. Het heet nu alleen blijkbaar geen spartrix meer, maar gambamix. Neem aan dat dit gewoon hetzelfde product is. Volgen duitse sites in elk geval wel, maar mijn duits is gewoon slecht, dus heb ik niet veel aan die info en de vertaling van google is ook niet alles. Ik wil mijn katjes ( ik heb geen sphynx, maar drie met iets meer haren: 1 kruising maine coon en twee noorse boskatten), met dit medicijn behandelen, kaar blijf het eng vinden. Vooral nu er dus een doosje binnen komt met een hele andere naam. Is het echt 100% veilig? question_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 17 jan 2018, 20:23

Ik zal je vraag een Peggy doorspelen. Zij zit niet meer op het forum, maar weet heel veel van het middel af.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 17 jan 2018, 20:28

Hoi, dit is inmiddels al een oud topic, maat zou toch heel graag weten of er mensen zijn intussen met nieuwe ervaringen. Ik heb spartix besteld en inmiddels binnen. Het heet nu alleen blijkbaar geen spartrix meer, maar gambamix. Neem aan dat dit gewoon hetzelfde product is. Volgen duitse sites in elk geval wel, maar mijn duits is gewoon slecht, dus heb ik niet veel aan die info en de vertaling van google is ook niet alles. Ik wil mijn katjes ( ik heb geen sphynx, maar drie met iets meer haren: 1 kruising maine coon en twee noorse boskatten), met dit medicijn behandelen, kaar blijf het eng vinden. Vooral nu er dus een doosje binnen komt met een hele andere naam. Is het echt 100% veilig? question_sm
Heb antwoord van Peggy: Ja is hetzelfde alleen andere leverancier. Spartrix bestaat ook nog gewoon
En als de dosering goed aangehouden niet gevaarlijk. Dit middel heeft geen werking op de kat maar alleen op de flagaat
Groetjes Clem
Afbeelding

MellCatsoul

Berichtdoor MellCatsoul » do 18 jan 2018, 22:32

Heb antwoord van Peggy: Ja is hetzelfde alleen andere leverancier. Spartrix bestaat ook nog gewoon

En als de dosering goed aangehouden niet gevaarlijk. Dit middel heeft geen werking op de kat maar alleen op de flagaat
Top, dank je wel. Raar eigenlijk dat het na al die jaren nog steeds niet gewoon in ons land te krijgen is. Waarom werken dierenartsen er niet aan mee?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 20 jan 2018, 21:02

Ik denk dat ze er hier niet mee werken omdat het voor duiven is ,en omdat ze vaak niet zoveel weten als er op katten forum's vermeld word,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

MellCatsoul

Berichtdoor MellCatsoul » do 25 jan 2018, 20:23

Ik denk dat ze er hier niet mee werken omdat het voor duiven is ,en omdat ze vaak niet zoveel weten als er op katten forum's vermeld word,
Ja misschien. Maar nog steeds dieren behandelen met nutteloze middelen is ook geen optie, al verdienen zij er wel aan natuurlijk.
Gelukkig is het vrij makkelijk via internet te bestellen!

Aankomend weekend wil ik beginnen met de kuur en heb al uitgerekend, dat mijn kater Evi van 4,7 dus zo'n 10 tabletten moet hebben en de beide meiden Jente en Liv van 5,5 kilo 11 tabletten? Dat is veel! En dat wordt nog een waar feestje om erin te krijgen huh_sm
Hoe deden jullie dit? En wat als ze het na een poosje weer uit kotsen? Moet ik dat een nieuwe dosis geven? Als het er binnen een uur weer uit ligt, denk ik niet dat het voldoende heeft in kunnen werken, toch?
ph34r_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 25 jan 2018, 20:33

Ik heb het nooit gegeven. Hoe groot zijn de tabletten?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 25 jan 2018, 21:15

Pinkie zijn tabletten doe ik in de Easypill. Dat is spul van de dierenwinkel dat je om de pillen heen kan kneden. George trapte daar niet in maar Pinkie en Asbo vinden het gelukkig wel heel lekker.

Anders misschien fijn stampen (voorzichtig pletten met de achterkant van een eetlepel) en dan door heel lekker eten mengen?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 jan 2018, 21:20

Tussen 2 lepels in krijg je het ook mooi fijn ,het aantal pillen is veel ,duiven wegen ook bijna niks ,kijk naar iets wat ze heel lekker vinden ,,

ik weet ook niet of er een nare smaak aanzit ,we gaan voor je duimen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”