Maag- en darmonsteking Jinn

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Romy

Maag- en darmonsteking Jinn

Berichtdoor Romy » vr 18 apr 2014, 22:16

Hoi Iedereen,

Afgelopen week is Jinn behoorlijk ziek geweest. Het begon op donderdag met zachte poep wat neigde naar diarree, vrijdag was ongeveer hetzelfde, z'n poep was alleen nog dunner. Ik had al pilletjes gehad van de dierenarts hiervoor. Op zaterdag was het diarree en overgeven maar hij at en dronk nog wel. Op zondag was hij heel zielig, hij was sloom, deed niks en at ook nog steeds niet.
Toch maar naar de spoed dierenarts want ik vertrouwde het niet. Daar dachten ze dat het een maag/darm infectie kon zijn. Hij kreeg een prikje tegen de misselijkheid en pilletjes mee, hierdoor zou hij weer moeten gaan eten.
Op maandag at meneer nog niet, van mijn eigen dierenarts hoorde ik dat ik hem moest gaan "force-feeden" met een spuitje met verdund eten. Dit hielp helaas ook niet, hij hield niks binnen :(
Op dinsdag weer naar de dierenarts, er werd een foto gemaakt en daaruit bleek dat z'n hele darm volzat met gas en andere troep. Tijdens het tempraturen vond de arts dat het niet makkelijk ging en na wat "roeren" met de thermometer kwam er heel wat rotzooi uit het achterse van mijn kleine lieve ventje.
Sinds hij dat kwijt is, is hij weer helemaal de oude. We kwamen terug van de dierenarts en meneer ging meteen eten en de volgende dag had hij een prachtige drol gefabriceerd. Hij kreeg wel een antibiotica-kuur mee en nog wat andere pilletjes voor de bevordering van de darmen en maag. Gelukkig gaat het geven erg makkelijk.

Mijn vraag is hebben jullie dit ook mee gemaakt met een van jullie katten? Ik hoop het niet, ik heb er behoorlijke kopzorgen van gehad en een behoorlijk chaotische week, maar zo ja dan zou ik graag tips willen met hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen of genezen.

Groetjes!

Romy & Jin
http://instagram.com/nakedcatstagram

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Maag- en darmonsteking Jinn

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 apr 2014, 23:09

Wat een verhaal. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Weet je wat er nou precies aan "rommel" ingezeten heeft?
Je zou bijna denken dat hij iets gegeten heeft wat hij beter niet had kunnen doen.
Gelukkig gaat het nu weer goed met Jinn.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 19 apr 2014, 07:24

Pff wat een drama week zeg, wat zullen jullie in angst gezeten hebben. Maar gelukkig dat het goed afgelopen is. En nee, ook nog nooit van zoiets gehoord.

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 19 apr 2014, 13:44

Zoals ik het lees heeft hij dus een behoorlijk blokkade verstopping gehad. Er liep wel diarree langs maar de boosdoener ( troep) en gas kon er niet uit ontsnappen. Ondanks dat het roeren niet prettig geweest zal zijn voelt hij zich wel direct op gelucht. Maar ik ben ook benieuwd naar die troep wat hem een blokkade heeft bezorgd?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 19 apr 2014, 20:25

Hoi Hoi
meid wat fijn dat de kleine nu weer oke is,wat zul je je zorgen gemaakt hebben,

Er heeft iets in zijn darm vast gezeten jammer dat je DA niet heeft gekeken wat het is ,let goed op met draadjes lintjes elastiekjes en losse dingen aan speeltjes voor ze ,die zijn zo gevaarlijk ,

Geniet van een nu weer gezond ventje ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”