Resistentie Ronidazol of beter gezegd Tritrichomonas

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Resistentie Ronidazol of beter gezegd Tritrichomonas

Berichtdoor peggy72 » do 17 jul 2014, 10:07

Er blijken helaas steeds meer katten te maken te hebben met het tritrichomonas probleem.

Ook na meerdere behandelingen Ronidazole blijven ze positief getest.

Ollie voor iedereen bekend als meneertje heeft ook meerdere behandelingen gehad met ronidazole waarna hij iedere keer een paar maanden
vrij is van problemen. Het vermoeden bestaat dat de tri zich terug trekt in de darm en zich weer laat zien naar een paar maanden en
dan weer op gaat spelen. En dan ook gewoon weer positief getest word.

Enigerlei van besmetting naar de andere katten toe is er absoluut niet, die tonen ook geen symptomen.

We hebben met Ollie inmiddels alles zo'n beetje laten testen wat mogelijk is en geprobeerd wat mogelijk is.

Als laatste middel gaan we nu een combi testen van Ronidazole en metrodazole. Daarnaast een darmbacterie opbouwer en een natuurlijke ontsteking remmer in de vorm van Yucca.

En daarna zijn er domweg geen middelen meer die hem verder zouden moeten kunnen helpen om die stomme flagaat kapot te krijgen.

Gelukkig heeft Ollie er zelf weinig last van en moet hij alleen veel vaker naar de kattenbak dan een andere kat.

hier onder nog een stukje van een cattery

A SAD STORY

I want to share to everyone a sad story that happened to me. In April 2014, I bought this beautiful cat from Oxana Qadesh of Canadian Sphynx Cattery Qadesh in Ukraine. At his arrival at our place, Gregor has been put in quarantine to make sure he was in good health. During his quarantine,
I had him tested for parasite. Unfortunately, he tested positive to trichomonase. That was at beginning of May. We read on trichomonase to discover that it is a contagious decease which cause loose and stinky stool. We treated him a first time with Ronidazole during 15 days as prescribed by our veterinarian. We then waited another 3 weeks after the treatment to check his status. Unfortunately, he was still positive with trichomonase even if we did everything that has to be done in those case (change litter every time the cat used it and wash in hot water everything that could have been touched by the stool). We then had to give another 15 days treatment. That was the second one. Gregor had to be in quarantine all that time. Yesterday, after a second expensive treatment with Ronidazole and a other month in quarantine (he is isolated from other cats since April 26) and a third also expensive test, Gregor is still positive to trichomonase. Our veterinarian consulted a parasitologist who said that Gregor will remain positive to trichomonase and that there’s no way to cure him. He will have to live in a place where there is no other cat.
The small boy we adopted to become a stud in our cattery will have to be neutered and send in a home with no other cat. We exchanged emails with the breeder: Oxana Qadesh from Canadian Sphynx Cattery Qadesh . She said she was sorry. She did nothing but saying that our veterinarian is not good and we didn’t treat it good.
We know that another kitten from the same litter of Gregor is also struggling with trichomonase.
Gregor s mother was again pregnant before he arrived here at the age of 4 months.
We think people have to know that at least 2 kittens for Qadesh Cattery in Ukraine has been sold with reproductions rights and that those kittens were sick.
Even if the breeder guaranty that no sick cats will be sold from her Cattery, sick cats has been sent in different countries.
For those who still want to buy kittens from Canadian Sphynx Cattery Qadesh, I suggest you ask for a negative test to trichomonase before you do so.

Viktor
Contacteer:

Re: Resistentie Ronidazol of beter gezegd Tritrichomonas

Berichtdoor Viktor » do 17 jul 2014, 16:51

Volgens mij is met dit middel het punt dat het precies op de gram van de kat afgewogen moet worden, de kat is levens lang drager, besmet alle katten die ze zien ook al is de ontlasting goed. Werkt anders dan Giardia..

Ik heb vorige jaar een katje gehad met waarschijnlijk Tritri dit omdat hij alle klachten had van darmparastiet, maar geen Giardia had..Fokker vertelde mij later ik heb bij 2 Tritri die peopen drap sad2_sm sad2_sm sad2_sm Ik heb hem groene klei gegeven.. Kuur van 6 weken en toen was het over!! Hij had bloed, slijm, en je kon van de stank niet in de buurt komen..

Nu heb ik een kater die in de carantene nog zit met Herpes en een darmparasiet, het katertje blaakt van gezondheid je ziet er van de buitenkant helemaal niets van huh_sm huh_sm huh_sm

Dus je ziet zonder test kan je van alles ziek hebben en doorverkopen, fokken etc etc Pffff... Ik heb nu thuis een hele logistiek wie waar wel en waar niet mag gelukkig is de kater ver weg van het huis namelijk afgezette tuin en thuishuis... 80% van de katten draagt namelijk 1 van de classieke ziektes en dat is 8 van 10 en dat is erg veel geldt voor alle katten in het algemeen, ras of geen ras cattery of geen cattery...
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 17 jul 2014, 17:25

Hoi Viktor

bedankt voor je reactie en het klopt wat je zegt ronidazole moet op de gram af afgewogen worden.

Normaal gesproken zou ronidazole de tri om zeep moeten helpen maar zoals mij dierenarts zegt het lijkt wel een
hype op dit moment.....zo zag je nooit tri en nu komt bijna alles terug met besmetting tri.

Dit wordt ook bevestigd door degene waar ik de pillen normaal gesproken haal.....hij is uitverkocht. Op dit moment worden de medicijnen voor tri (hond en kat versie) massaal aan duitsland verkocht....het is niet aan te slepen.

Er is dus een flinke uitbreiding van het aantal besmette katten.

Ollie heeft hier nog geen enkele andere kat besmet. Ik heb dit ook laten testen op de een of andere manier poept hij het dus niet uit......maar kleven ze echt in zijn darm. Vandaar dat met het ontlasting onderzoek hij negatief test en met een wattenstaafje door zijn binnenkant anus positief test.

Groene leem hebben wij ook geprobeerd net zoals msm door de zwavel zouden ze ook dood gaan maar hier heeft het helaas niks gedaan.

We zijn nu sinds 2 dagen gestart met een combi middel en iets voor de darmen en yucca. Ik hoop dat het blijvend effect gaat geven en niet weer maar een paar maanden.

Herpes heb ik overigens wel een goed middel voor....alleen hier geld zoals waarschijnlijk bij tri dat ze drager blijven

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 17 jul 2014, 18:32

Ja, mijn gedekte poes is "Latente' drager geworden, dus heeft het zonder klachten en zal met 3 a 4 weken kittens gaan besmetten waar je in praktijk niet veel zult zien ongeveer 8 weken of bij de nieuwe eigenaar.. Gelukkig is Herpes goed te hanteren, vaccin is super dus katten komen ook niet aan toe om het uit te scheiden, ik heb ook Calici & Giardia tegelijketijd kittens gehad.. Zonder kuch of slechte ontlasting, is wel jaren gelden maar goed..

Zo zie je maar weer hoe snel je ongezien een 'zieke' kat koopt... Ze leeft apart waardoor mijn kittens en andere poezen veilig zijn. Gelukkig scheid ze niets uit en is ze van buiten kant kern gezond.. Groene leem bevat ook zwavel, heel veel mensen willen niet betalen voor de pil samen te stellen maar maken dat zelf waardoor A je meteen al fout gaat geven en B is net zoals Asbest gevaarlijk te geven want inademen veroorzaakt kanker, succes met zo een leuke hobby ph34r_sm Vergeet niet vooral dat Tritri met name komt bij raskatten en natuurlijk zijn ras katten aan het begin van het einde door inteelt en alle andere defficienties.. Verklaard een heel boel!!

Groet, Viktor
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 17 jul 2014, 21:29

Bizar dat het telkens terugkomt. Mijn sphynx heeft het in 2008 gehad, toen werd me verteld dat tritrichomonas uiteindelijk met uiterlijk 2 jaar spontaan geneest. Ik vind het wel raar en eigenlijk dan ook wel zorgwekkend als zelfs een heftig medicijn als ronidazol niet effectief meer is (of lijkt) tegen deze parasiet.
Ik heb toen aan een onderzoek meegedaan van de Universiteitskliniek Utrecht. Zij hebben de in-pouch methode ontwikkeld en daarmee getest. Vervolgens hadden ze ook nog een vervolgstudie opgezet, waaraan ik ook deelgenomen heb, om alternatieve behandeling te onderzoeken. Dit vooral omdat Ronidazol neurologische bijwerkingen kan hebben. Misschien zou je toch nog eens -via je dierenarts- met hen contact kunnen leggen?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 17 jul 2014, 22:24

Marthe bedankt voor de tip. Ik had al wel eerder gehoord dat er katten waren waar de ronidazole niet aansloeg. Alleen niet in deze hoeveelheid. Dat ze eroverheen groeien is ook alweer achterhaald.

De ronidazole komt van de universiteit Utrecht en daar is contact mee geweest. En zij geven ook aan dat er geen alternatief is. Maar misschien nog eens verder bij ze informeren....

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 18 jul 2014, 10:33

Viktor

laat ik voorop stellen dat ik wist waar ik aan begon met Ollie. Was vooraf bekend met het feit dat hij gewoon een flink probleem heeft.

Maar dat reguliere medicijnen gewoon hun werk niet doen had ik ook niet verwacht. Onze dierenarts zoekt hard mee en haalt ook overal informatie vandaan......maar het meeste voor de tri is te krijgen in de duivensport. De universiteit Utrecht maakt alleen een ronidazole drankje.....dat ook nog eens heel smerig is voor katten.

Gelukkig is hier geen intentie om te fokken en kan ook niet meer alles is geholpen.

Maar door het fokken van een bepaald ras neem je natuurlijk de pluspunten mee en daar kleven automatisch dan ook weer een paar minpunten aan.

Pas het filmpje gezien van de rasstandaarden die keurmeesters graag zien.......

Dat tri vooral bij raskatten voorkomt is dus inmiddels achterhaald......ook de gewon HTK kat is er mee besmet. Volgens onze dierenarts en ook wat de exporteur van de medicijnen zegt......het lijkt wel een explosie van TRI op dit moment

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 18 jul 2014, 13:10

Ja, natuurlijk als algemene katten zorg, maar bij raskatten komt het vaker tot uiting.. Sommige denken dat wij als mensen alleen al 4 a 5 kg parasieten, bacterieen etc hebben.. Tritri is al best oud, hoe komt het dat nu tot licht komt waarschijnlijk omdat het nu aandacht krijgt, of DA's gaan testen.. Netzoals Giardia al 300 jaar op papier bestaat, sinds 2000 gaan DA's op testen als Routinge onderzoek..

Bedoelde te zeggen een zieke kat koop je als mens heel snel, omdat de meeste snel goed uitzien aan de buitenkant, tja als je met mooie dieren aan de buitenkant fokt wil dat wel sad2_sm

Zo is 80% drager van niesziekte, de meeste hebben een parasiet, gezonde cattey's bestaan niet als je zou gaan testen zou overal wat uitkomen.. Vraag mij vaak af hoe je in Godsnaam moet selecteren en soms lijken die aangeboren afwijkingen zoals PKD, HCM en weet in het niets te vallen waaruit algemene katten zorg bestaat...

Gelukkig bestaan wel 'gezonde' of relatief gezonde katten..
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jul 2014, 21:05

Clementine ik kan mij van een topic herrinderen dat je ook Tritri kitten gekocht hebt en natuurlijk weet ik dat ook van de fokker.. Hoe heb jij het opgelost of heb je het gelaten ph34r_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 19 jul 2014, 21:19

Klopt Viktor. Dat was DjiDji. Ik heb toen van Jorg capsules gekregen maar die kreeg ik er niet in en ik heb er toen niets meer mee gedaan.
Uiteindelijk werd zijn ontlasting vanzelf vaster maar het bleef wel vreselijk stinken.
Toen DjiDji een tijdje geleden ziek was (overgeven en diarree) heb ik hem een kuur zytromax gegeven en sindsdien is de stank ook weg.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”