Resistentie Ronidazol of beter gezegd Tritrichomonas

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Viktor
Contacteer:

Re: Resistentie Ronidazol of beter gezegd Tritrichomonas

Berichtdoor Viktor » za 19 jul 2014, 22:42

Deze pillen doen natuurlijk niets tegen parasieten, dus gewoon andere bac kolonie gedoodt waardoor immuniteit beter werd.. Als 1 tritri heeft hebben ze het allemaal.. Stank is idd de grootste boosdoener, symptoom huh_sm

Mevrouw bij wie ik de kater kocht heeft 17 kittens en tritri weet ze van paar, maar je staat versteld van hoeveel een kat of kitten kan hebben.. Ze zeggen niet voor niets het meest agressieve diersoort in overleving en voortplanting ph34r_sm ph34r_sm
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 19 jul 2014, 22:49

dat ze het dus allemaal hebben klopt niet, wij hebben ze bewust allemaal laten testen en op 1 na alles negatief

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jul 2014, 22:56

Het schijnt zo te zijn heb ik weer van een andere betrouwbare fokker begrepen wat het lastig en duur maakt na 2 a 3 x testen zijn de meeste plus, uit tritri omgeving huh_sm huh_sm Ik kan het je gelukkig niet vertellen.. Ik heb Calici behandeld, Giardia gehad en nu een Latente Herpes poes, gooi bij iedere klacht een swab in ook al hoor ik paar x een nies in 1 a 2 dagen...
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 19 jul 2014, 23:01

Dan ga ik ervan uit dat wij een uitzondering op de regel zijn. De rest van de katten zijn inmiddels 3x getest tegen een heel schappelijk bedrag overigens

bij de opgestuurde test kwam geen Tri besmetting uit maar de versie met wattenstaafje in Anus en direct onder de microscoop wel. En dan nog alleen bij Ollie

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jul 2014, 23:13

dry_sm dry_sm dry_sm
Afbeelding

Audrey

Re: Patella Luxatie

Berichtdoor Audrey » zo 20 jul 2014, 08:42

Iemand ervaring hiermee?
Absoluut. George had vreselijke diarrhee en stinkpoep en haalde de kattenbak niet. Het ene kuurtje na het andere maakte weinig verschil. Zijn poep was gelig, volgens de DA een teken van giardia. Maar achteraf bleek de poep geel doordat de royal canin sphynx brokjes geel zijn. De grote oplossing bleek de overstap naar rauw voer, Carnibest in zijn geval. Van de éne dag op de andere waren de problemen voorbij. Nu, als ik vergeten ben de rauwvoer te ontdooien en hij een blikje krijgt, is het gelijk weer stinkpoep.

Dus: het ei van Columbus was voor George rauw voer.

riddle

Berichtdoor riddle » zo 20 jul 2014, 10:58

Hoi,
bij mijn weten komt patella luxatie vaak voor bij Abessijnen, ik wist niet dat Sphynxjes hier ook last van hebben. Wat me wel opvalt in het commentaar van Viktor is dat er blijkbaar veel darmproblemen zijn bij Sphynx/Rex. Dat laat bij mij een alarmbelletje afgaan. Zoals jullie misschien nog weten heb ik Smartie, een kruising Sphynx/Devon uit het asiel in Velp en die heeft het laatste JAAR diarree. Hij werd behandeld voor Giardia, maar is daarvan hersteld. Toch bleef de diarree aanhouden. Ik denk dat ik nu iets op het spoor ben: hij krijgt nu alleen vlees en granenvrije brokken en het gaat beter. Nog niet wat het moet zijn, maar toch duidelijk beter. Iemand ervaring hiermee? Sorry voor het vervuilen van je topic, Wil.
Ann

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 20 jul 2014, 12:56

Oops in verkeerde topic verdwaald, sorry

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 20 jul 2014, 13:39

Het katje is dan toch nog steeds ziek enkel zonder syptomen, of zie ik dit verkeerd?
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 jul 2014, 18:30

Hoe bedoel jij dat Viktor ? als hij nu voer krijgt waar hij wel tegen kan is hij toch niet ziek?
Wij hebben ook dingen waar we niet tegen kunnen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”