Braken

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Hildeke

Re: Braken

Berichtdoor Hildeke » do 09 okt 2014, 23:00

Bedankt voor de nuttige tips ,ik denk dat ik hier wel wat mee kan doen.
Groetjes Hildeke

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 10 okt 2014, 01:41

Wat ik paar jaar geleden mee gemaakt heb is dat een poesje teveel eiwitten binnen kreeg waardoor ze braakte ben toen overgegaan op Babycat34 met 34% eiwit was onmiddelijk opgelost terwijl het braken bij mij al manden bezig was.. Met dieet aanpassen verdween het als sneeuw voor de zon... cool_sm cool_sm cool_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 10 okt 2014, 08:59

Hoi Hilde
hier doen ze het vaak als er weer nieuw voer in de bakken komt ,ook gewoon door het schrokken wat ze dan doen ,,
succes meid ,

knap Viktor hoe kwam jij erachter dat het door het eiwit kwam ? kleur van de ontlasting ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 10 okt 2014, 09:21

Wat ik paar jaar geleden mee gemaakt heb is dat een poesje teveel eiwitten binnen kreeg waardoor ze braakte ben toen overgegaan op Babycat34 met 34% eiwit was onmiddelijk opgelost terwijl het braken bij mij al manden bezig was.. Met dieet aanpassen verdween het als sneeuw voor de zon... cool_sm cool_sm cool_sm
Ik heb even de analyse bekeken van de acana grasslands die ik geef 32% en taste off the wild
42% dus deze zal ik maar niet meer geven dan.
Ze lust alleen maar brokjes ,soms eet ze een klein beetje rauw mee met de rauweters .
Is Sanabelle een degelijke brok ,
Groetjes Hildeke

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 10 okt 2014, 13:26

ik zou het probleem ook zoeken bij je brokken....als er 24 uur per dag reeds voer Staat.

Hier deden ze het ook alleen Maar bij bepaalde voersoorten

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 10 okt 2014, 23:40

Dierenarts bezoek Wil ohmy_sm

Mijn ervaring is dat je bij Sphynx katten vaak tond de 30 a 34 kunt zitten en veel vet natuurlijk tegen de kou omdat ze toch geen isolatie hebben ohmy_sm Daarom Kitten brokken met ong 30 a 34% dus geen RC Kitten want dat heeft al 36% is al ver richting 40 en dan krijg je irriatatie van binnen op termijn what_sm
Afbeelding

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 11 okt 2014, 00:53

Pijnlijke tanden/kiezen kunnen ook zorgen voor het heel inslikken van brokjes (wel willen eten maar niet willen kauwen) dus daar kun je even naar kijken. Vooral als het 'ineens' begonnen is bij hetzelfde voer. Soms kun je dit ook zien aan het scheef houden van de kop bij het eten (proberen aan 1 kant te kauwen) of ineens ophouden met eten, soms met geluid, een soort 'au' zeg maar).

Bij een wisseling van voer kan het idd aan de samenstelling van het voer liggen. Bij het aanbreken van een nieuwe zak (van hetzelfde of een nieuw voer) kan het idd ook gewoon te snel of te veel eten zijn. Bij mij hielp het juiste voer vinden (prins werkte beter dan royal canin) en een anti schrokbak/cat activity bak hielp ook goed. Als je niet 24 uur geeft maar bijvoorbeeld 2x per dag dan moet je met de cat activity bak wel opletten of alle katten genoeg/niet teveel binnen krijgen, want de 1 is handiger met zijn pootjes dan de ander. rolleyes1_sm

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 11 okt 2014, 01:05

De bak die ik heb heet tunnel feeder (blauw wit) en is bij zooplus te vinden onder kat, speelgoed, denkspellen. Daar staan er verl maar de tunnel feeder is iedereen enthousiast over. Hij is heel simpel en stabiel. De link kreeg ik hier helaas niet op.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 11 okt 2014, 13:03

De tanden zijn geen probleem denk ik , controleer regelmatig het gebit en ik merk
ook niets als ze eet.ik zal alvast eens zo'n schrokbak bestellen en toch ook eens de tip van
Viktor van het voer met lager percentage eiwitten.
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 11 okt 2014, 13:11

Ik zag toevallig bij de Action vanmorgen een antischrokbak.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”