overschakelen voeding

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Pixie

overschakelen voeding

Berichtdoor Pixie » di 11 nov 2014, 12:20

Onze sphynx is 2 maand oud. Ze heeft zoals velen darmproblemen.
Graag willen we overschakelen naar andere voeding.
DA zei RC, maar ik overweeg eerder Carocroc omdat ik daar veel positief over hoor...
Het enige wat ik me nog afvraag is ofdat ik best de kittenversie geef of degene die aangeraden wordt met lam en rijst.
Hierover las ik veel goede ervaringen, over de kitten carocroc heb ik niet echt iets gehoord?

grtz

Aukje79

Re: overschakelen voeding

Berichtdoor Aukje79 » di 11 nov 2014, 17:10

Wat voor een voer krijgt hij nu??
Mijn kittens kregen bij mij gewoon de volwassen Carocroc lam/rijst. Ook het kittenvoer aangeboden maar dit wilde ze niet eten. Helaas kon een van mijn andere katten niet meer tegen Carocroc dus nu krijgen ze Feringa graanvrij. Ik zou er ook nog natvoer van goede kwaliteit erbij geven als ik jou was.
Is je Sphynx nu 2 maanden oud of heb je hem al 2 maanden??? Anders is hij/zij wel erg vroeg bij de moeder weggegaan!

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 11 nov 2014, 18:32

Veel sphynxen krijgen diarrhee of zelfs huidproblemen van RC. George ook. Op Carnibest rauw voer doet hij het prima.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 11 nov 2014, 19:28

Hier krijgen ze ook Carocroc Lam Rijst en de kittens krijgen dat ook.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 11 nov 2014, 20:01

Hoi Pixie
lees ik het goed dat de kleine 8 weken is en nu al bij jou ? als hij 8 weken is moet hij andere voeding erbij ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » di 11 nov 2014, 21:49

Veel krijgen idd darm problemen, heb je ontlasting lags de DA gebracht?? Veel katten hebben allerlei parasieten in de ontlasting en omdat Sphynxen veel meer eten, vatbaarder zijn voor de kou waardoor extra eten wordt de darm snel belast en gaan ze aan de diarree,,

Ik heb tientallen kittens groot gebracht met veel plezier op RC Babycat is zachtvoer met extra vet goed voor de Sphynxjes in iedere geval zou ik voor een baby voer gaan dry_sm

Rauw kan ook, maar is handig zo veel te geven zoveel hij kan opeten ohmy_sm
Afbeelding

Pixie

Berichtdoor Pixie » wo 12 nov 2014, 17:40

vergissing ze is 3 maand en een week ! tot nu toe kreeg we wiskas zoals de andere kat.
welk natvoer zouden jullie dan aanraden? natvoer was stopgezet voorlopig omdat de dierenarts dit niet aanrade ivbm de diaree op dat moment
Ik ga dan alvast proberen met die carocrock lam en rijst...
Eens zien wat dat zegt,

Best geleidelijk aan veranderen, of gelijk carocrock geven?
alvast bedankt voor de tips

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » wo 12 nov 2014, 17:58

Whiskas is niet echt een goed voer en al helemaal niet voor Sphynxen. Het heeft een erg laag aandeel vlees en veel granen. Carocroc bevat ook veel granen en het kan zijn dat jouw Sphynx daar ook niet goed tegen kan. Gewoon uitproberen dus. Carocroc is iig een stuk beter dan Whiskas. Meestal wordt er wel aangeraden om het eerst te mixen met het "oude" voer maar ik doe dat eigenlijk nooit.
Natvoer vind ik wel belangrijk. Bij mij krijgen ze 2 keer per dag Animonda von Feinsten. Hiervan heb je ook een kitten uitvoering. Het is verkrijgbaar bij Zooplus. Royal Canin Babycat is ook zeer geschikt voor kittens. Ook krijgen ze een paar keer per week rauw vlees zoals kipfilet, lamshart en Smuldier.
Ik zou toch voor de zekerheid de ontlasting laten testen op Giardia. Dit komt vaak voor bij kittens. Ontlasting verzamelen van drie dagen en even inleveren bij de dierenarts.

Succes!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 12 nov 2014, 20:09

Hoi Hoi
hier doen de kittens het perfect op de Carocat Lam en rauw vlees zijn nu bijna 9 weken ,en inderdaad de ontlasting na laten kijken ,weet je ook wat jou fokker voerde ??weet je of de andere kittens uit het nest er last van hebben ? dan weet je zeker dat je gauw zijn ontlasting na moet laten kijken ,
Wiskas is niet goed voor een Sphynx ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 12 nov 2014, 23:15

Met goedkoop voer vd supermarkt daar kan een Sphynx dood aan gaan weet ik uit ervaring, diarreeen zich dood en kunnen autoimmun ziekte ontwikkelen, zo zijn 3 van mijn kittens in begin van de eerste nestjes dood gegaan binnen 1 jaar na plaatsing..

Pas later ben ik goed voorgelicht hoe je een Sphynx of een andere haarloze kat moet verzorgen..
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”