overschakelen voeding

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Hildeke

Re: overschakelen voeding

Berichtdoor Hildeke » do 13 nov 2014, 20:42

mijn mening is dat het rauwvoer toch wel heel goed is.
Ik voer hier ook brok aan een paar van mijn katten omdat ze totaal geen rauw willen tot
hiertoe.Ik geef Acana omdat eentje steeds alles uitbraakte van de carocroc
Nielsje die is volledig op rauwvoeding en dat was echt een platkakkertje vroeger, nu
heeft hij nooit nog diarree en de hoeveelheid kaka is drastisch vermindert ook.
Groetjes Hildeke

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » vr 21 nov 2014, 19:09

Dat is zeker een feit dat ze er minder ontlasting van hebben. Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk in een dierenpension gedaan. 2 jaar daarvoor een paar keer stage gelopen daar, en toen kregen de honden nog allemaal brok. Nu krijgen ze allemaal vlees, en je merkt het goed met het opruimen en schoonmaken van de kennels! Veelmnder ontlasting en bijna geen poep meer in de kennels. Ze kunnen het nu veel makkelijker ophouden totdat ze uitgelaten worden. dry_sm Ik ben nog steeds wat aan het twijfelen of ik Valentino volledig op versvlees zet. Maar raak er steeds meer van overtuigt.
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 22 nov 2014, 17:02

Ik zou ook wel naar de dierenarts gaan om de ontlasting te laten testen. Die kleintjes kunnen heel kwetsbaar zijn als ze veel vocht verliezen met diarree. En hij moet nog een kattenleven lang mee dus een goede start is wel belangrijk.

Verder geloof ik niet zo in kitten voeding... Het formaat van de brokjes is wel fijn als ze nog heel klein zijn. Maar ik vind het verschil met gewoon voer te minimaal. Commercieel gezien is het natuurlijk een slimme zet...

Wij voeren ze rauw, dat bevalt heel goed. Nooit meer stinkpoep! Als we op vakantie zijn krijgen ze almo nature blikvoer, dat lijkt prima voer maar wel minder goed voor de tandjes dan kluiven natuurlijk. Op zooplus zijn ze trouwens wel creatieve schrijvers.. Er staat dat dit voer 'ongedenatureerd' is hahaha

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 25 nov 2014, 20:58

Hoi Gaynella
hier willen de kittens geen kitten brokjes ,het eerste wat ze wel eten is de volwassen lam brok van Carocat ;)buiten de rest dan ,,
wij eten wel verplicht heel veel kippensoep ,ik kook altijd een kip voor de .en van de bouillon maak ik soep ,ook de honden vinden daardoor de kitten tijd best wel leuk ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”