Braken

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Braken

Berichtdoor Wil » vr 13 mar 2015, 21:00

Hoi Elieen
hoe gaat het bij jou ? zijn de katten van het spugen af ?? weet je wat het geweest is?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Eileen

Berichtdoor Eileen » di 21 apr 2015, 12:50

Sorry voor de late reactie.
Mijn katten zijn gelukkig gewoon gezond maar de kitten eet zooo wild dat hij hele brokjes inslikt. Wanneer hij daarna gaat drinken zwellen al die brokjes op in zijn maag en moet hij overgeven door het volume. Doseerbakjes lossen zijn -hap slik weg- probleem niet echt op. Op tip van de dierenapeciaalzaak ben ik nu aan het overstappen op diepvries vlees van carnibest. Iemand hier ervaring mee? Tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Ze vinden het erg lekker, niet al te duur en het vlees ziet er heel puur en goed uit! (In tegenstelling tot het normale natvoer wat er uit ziet of het al een keer gegeten is.. :p

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 21 apr 2015, 19:22

Hoi Eleen
super oplossing ,hier eten ze ook rauw vlees ,de kittens worden er groot op is prima voer ;))) heerlijk dat het probleem opgelost is dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 21 apr 2015, 19:36

Op tip van de dierenapeciaalzaak ben ik nu aan het overstappen op diepvries vlees van carnibest. Iemand hier ervaring mee?
Wij kregen de tip ook van een dieren-speciaalzaak. Van de da kregen we alleen maar het ene kuurtje na het andere, waarvan niets hielp tegen de diarrhee en de jeukende uitslag. Die uitslag is ook veel en veel minder sinds we aan de Carnibest zijn. George heeft diabetes en gevoelige darmen. Hij krijgt zo ongeveer overal diarrhee van, behalve van de Carnibest. Gelukkig is er ook Carnibest diabetes. Stinkt niet in de ijskast, is stukken beter te betalen dan de MD diabetes blikjes van de da. Ik koop de Carnibest in worsten van 1 kg, dat is goedkoper dan pond-worsten.

Enige nadeel vind ik dat ik er op tijd aan moet denken om de porties voor die dag te ontdooien. Voor als ik dat vergeten ben staat er dus nog een blikje MD.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 21 apr 2015, 20:08

De meeste katten doen het goed op rauw vlees dus goede kans dat het bij jou ook goed gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Eileen

Berichtdoor Eileen » di 21 apr 2015, 20:44

Ja de eigenaar van de dierspeciaalzaak zei dat hij heel veel positieve reacties kreeg van mensen met honden en katten die het op geen enkel merk brokken goed deden en zodra ze dit vlees kregen snel beter werden.

Het enige lastige met het afbouwen vind ik dat ze nu vaste eetmomenten moeten aanleren inplaats van 24/7 een bakje met brokken wat klaar staat. Ze zijn heel het huis aan het terroriseren als er geen brokjes staan haha wacko_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 21 apr 2015, 20:45

Dat was hier ook even wennen maar vanwege George zijn diabetes wordt er op vaste tijden gegeten en elke kat apart. De een snapt het sneller dan de ander maar binnen een paar dagen heeft iedereen zich aangepast.
Hopen dat jouw katten ook snel wennen, en dat het braken gauw overgaat. Alvast mooi dat ze de rauwvoer lekker vinden.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 22 apr 2015, 20:11

Hoi Eleen
wel toppie dat ze rauw willen eten dat is een groot pluspunt ,,,zielig is dat he als ze 24/12 altijd eten gewend zijn ,maar als dit gaat helpen zou wel SUPER wezen ,we duimen meid dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”