Aanhoudende diarree *zucht*

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Re: Aanhoudende diarree *zucht*

Berichtdoor peggy72 » zo 31 mei 2015, 15:01

Lysine werkt niet tegen diarree

Ronidazole kun je ook zelf vrij kopen bij mercasystems dosering is 10% per kilo...er zijn da die een veel hogere dossis adviseren maar niet doen....de kans op neurologische problemen is dan veel en veel te hoog

Je moet er alleen wel goed uit zijn dat de kat geen verteringsprobleem heeft, dus is de ontlasting onderzocht op giardia, tritrichomonas en de vertering ??

Tri wordt nog steeds vaak gemist helaas maar zo ook andere problemen.

Je zou nog eens zelf waterkefir kunnen proberen te maken. Dan voeg je pure probiotica toe aan zijn drinkwater

marisser

Berichtdoor marisser » zo 31 mei 2015, 15:42

L Licine bedoelde ik ook alleen maar om te zorgen dat de darm want iets meer aan kan met zoeen heftig meds als die voor de tri.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 31 mei 2015, 18:47

Mariska daar doet het niks voor bij een kat. Het is hoofdzakelijk voor het immuunsysteem en herpes.

Overigens is het nog te kort om wat over de werking van de budenofalk te zeggen pas met 7 weken begint het echt te werken.

Geef je 2 of 1 X per dag Loes?

Loes_en_Darren

Berichtdoor Loes_en_Darren » zo 31 mei 2015, 18:51

Ik heb de eerste 2wkn 2x per dag gegeven. Daarna 1x per dag zo'n 30 korreltjes per dag....

Wat zal ik doen afwachten tot minimaal 7wkn budenofalk (poep is steviger en minder frecuent)

Of dierenarts bellen (of evt zelf bestellen) voor Ronidazol? Dan wel of niet nog eens laten testen op tritrichomonas?
Groetjes Loes

Loes_en_Darren

Berichtdoor Loes_en_Darren » zo 31 mei 2015, 19:51

Je moet er alleen wel goed uit zijn dat de kat geen verteringsprobleem heeft, dus is de ontlasting onderzocht op giardia, tritrichomonas en de vertering ??
Hij is negatief getest op Tri en giardia
Verteringsonderzoek was binnen de normale waardes
Bloed onderzoek was binnen de normale waardes.
Deze test zijn van begin april 2015.

Had met mijn dierenarts ook nog de Budenofalk besproken hij ging het gelijk nazoeken en uitzoeken en als het helpt vond hij het een prima middel en kan ik het ook via hem bestellen als ik het nodig heb.
De dosering die hij mij adviseerde was 0.125 mg per kg lichaamsgewicht en dat 3 á 4 x per dag.

Voor Mowgli zou dit met zijn toen nog 4,3kg uitkomen op 0.5mg 3 á 4 x per dag. Als ik deze berekening goed begrijp zou ik dus de 3mg Intestifalk capsules door 6-en moeten delen waardoor ik 6 porties van 0.5mg krijg. Nu doe ik ongeveer 1 wk met 1 capsule hij krijgt nu ongeveer 30 korrels per keer. Dus omgerekend 0.42mg per dag.
Met de dosering van mijn dierenarts zou ik 2dgn met 1 capsule doen met een dosering van 3x per dag. Dus omgerekend 1.5mg per dag.

Dit is nogal een groot verschil, is het een idee om de dosis Budenofalk en frequentie te gaan verhogen?
Groetjes Loes

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 31 mei 2015, 20:02

Je kunt inderdaad proberen te gaan verhogen. Met de dosis.....de frequentie zou ik niet zo gauw aanpassen omdat het door werkt.

Loes_en_Darren

Berichtdoor Loes_en_Darren » zo 31 mei 2015, 20:08

Zou het dan niet beter zijn om bijvoorbeeld weer naar 2x per dag 30 korrels te gaan?

Dus in plaats van 1x per dag 0.42mg maar 2x per dag 0.42mg? Dan heb je ongeveer iedere 12u een nieuwe dosering voor het lichaam om te verwerken....

En voor wat betreft de eventuele tritri. Wel of niet gaan behandelen met Ronidazole? En dan wel of niet gelijktijdig door gaan met de Budenofalk.

Heb aan mijn dierenarts voorgelegd dat tritri vaak gemist wordt maar ze waren er heilig van overtuigd dat het niet gemist zou zijn. (dit was wel een andere dierenarts uit de praktijk dan de dierenarts die ik eigenlijk altijd het meeste vertrouw)

Weet iemand of er een mogelijkheid is om zelf een monster naar een lab te sturen om te laten onderzoeken op tritri?
Groetjes Loes

marisser

Berichtdoor marisser » zo 31 mei 2015, 21:17

Ik zou het niet weten of je het zelf naar het lab kan sturen.
Maar weet ook dat tri vaak niet wordt gevonden door andere meds.
Er staat op het forum ook een topic over tri waar in staat dat het meestal pas gevonden word als je de poep direct uit de poes laat halen.
Succes verder.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 31 mei 2015, 21:32

Ja Loes eerst weer gewoon naar 2x daags maar let wel goed op want te veel geven leid ook weer tot diarree. Tri wordt vaak negatief getest zelfs met een biopt komen er nog negatieve tests uit en dat heeft te.maken met het feit dat Tri maar eens in de 3 a 4 dagen uitgescheiden wordt. En een ontlasting onderzoek Max 3 dagen mag zijn.....En het liefst het zachte gedeelte van de ontlasting

Loes_en_Darren

Berichtdoor Loes_en_Darren » di 09 jun 2015, 11:30

Ik heb carnibest voor hem gekocht de diabetes variant.

Ben benieuwd zou dit de oplossing zijn??? Vers vlees heb ik nog niet geprobeerd.....
Groetjes Loes

Terug naar “Maag- darm problemen”