Aanhoudend braken van Felix

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Shyla

Aanhoudend braken van Felix

Berichtdoor Shyla » za 02 mei 2015, 13:26

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik graag een beroep doen op jullie. En wellicht dat jullie nog goede tips hebben voor mij want ik weet niet meer wat ik nog kan doen!

Mijn oude kater Felix (15 jaar) braakt nu al een behoorlijke tijd. Ik heb zelf het idee dat dit is verergerd sinds Shyla in november 2014 is overleden. Eind maart ben ik met hem naar de DA gegaan en kreeg hij twee spuitjes en een kuur om zijn maag weer wat rustiger te maken. Mocht het weer terug komen dan wilden ze zijn bloed nakijken. Dit heeft even geholpen maar vrij snel begon hij weer met dagelijks braken. Ruim een week geleden is hij de hele nacht door aan het braken geweest en toen was het vocht rood wat eruit kwam, dus maar weer met hem naar de DA gegaan voor een uitgebreid bloedonderzoek. De uitslag was eigenlijk goed, maar hij verliest eiwit. Daarom wou de DA hem op hypo allergeen voer hebben en hij moest aan de prednison (lichte dosering). De tabletten kreeg ik er met geen mogelijkheid in en het voer wil hij ook niet eten. Daarom besloten om over te gaan op Carnibest. Dit ging een aantal dagen goed en nu begint de ellende weer van voor af aan. Hij eet het vlees bijna niet en de hypo allergeen brokken laat hij ook links liggen. Voorheen kregen ze altijd CaroCat lam/rijst.

Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar, wat kan ik nu nog doen voor mijn oude manneke.

De uitslag van het bloedonderzoek doe ik erbij.

AfbeeldingAfbeelding

Alvast bedankt!

Groet,

Mandy

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

peggy72

Re: Aanhoudend braken van Felix

Berichtdoor peggy72 » za 02 mei 2015, 15:35

Hoi hoe is zijn temperatuur? En zijn ontlasting?

Shyla

Berichtdoor Shyla » za 02 mei 2015, 16:28

Zijn temp is normaal en ontlasting ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » zo 03 mei 2015, 08:11

Goedemorgen ik weet nog goed dat Karel van mij ook zulke nierwaarden had en mijn DA zij toen hij heeft het aan zijn nieren ik en andere DA met vonden dat erg raar met zoeen lage waardes maar fout gedacht uit eindelijk echo laten maken en ja hoor hij hele grote nieren en zijn alvleesklier.
Ook Karel van mij braakte de hele dag het voer dat hij lekker vond was interga en rc spec nieren. Daar heeft hij het nog een paar maanden redelijk goed op gedaan. Maar heb toch afscheid moeten nemen.
Hij was pas 7 helaas. Ik hoop dat het voor jou anders is maar ik raad je aan een echo te laten maken van zijn nieren. Voor je verder gaat met al de meds die zijn nieren niet veel goeds doen.

marisser

Berichtdoor marisser » zo 03 mei 2015, 08:21

phpBB3/viewtopic.php?f=135&t=7350&p=185 ... el#p185247
Hier het topic van Karel misschien heb je er wat aan.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 03 mei 2015, 10:54

Vervelend zeg.
Wij zijn geen DA dus het blijft moeilijk om te bepalen wat Felix heeft.
Wel zou ik proberen het voer wat de DA gegeven heeft te blijven geven. Vaak heeft dit even nodig. Als hij zoveel braakt kan hij ook om die reden minder graag eten. Heb je de natvoer of brokken van het hypo-allergeenvoer?
Misschien kan de DA hem op weg helpen met een injectie dexamethason waardoor hij zich snel wat lekkerder zou kunnen voelen.

Het vele braken kan ook zijn nieren zijn maar de uitslag van het bloed laat dat nu niet zien.

Je zou ook een second opinion kunnen vragen.
Sterkte met Felix.
Groetjes Clem
Afbeelding

Shyla

Berichtdoor Shyla » zo 03 mei 2015, 13:34

Marisser, wat vervelend wat je met Karel hebt moeten doorstaan en dat je al zo vroeg afscheid van hebt moeten nemen[DISAPPOINTED FACE] De medicatie heb ik de eerste avond erin gekregen met veel moeite, maar de dag erna lukte het me met geen mogelijkheid. En ik kan je vertellen dat hij me op dat moment echt haatte zoals hij me aankeek. Hij was echt zo boos op mij dat hij begon te grommen. Dus daar ben ik mee gestopt. Geeft zoveel stress en ik hou zelf ook niet van al die chemische middeltjes dus voor hem dan ook nog maar even niet. Ik ga het topic van Karel zeker lezen. Alvast bedankt hiervoor.

Clemmetje, ik heb de hypo allergeen brokken van Royal Canin. Die laat ik ook gewoon staan naast het vers vlees dat ze krijgen. Maar hij weigert de brokken gewoon te eten. En het vlees dat hij eet is minimaal. Toen ze bloed hebben afgenomen bij Felix heeft hij weer een spuit om zijn maag rustig te maken en een infuus met vocht toegediend gekregen. Morgen zou ik sowieso al contact opnemen met de DA dus ik ben benieuwd wat zij evt. nog voor opties heeft. Misschien dan toch maar een echo laten maken zoals Marisser al aangeeft. Hij is behoorlijk afgevallen, wat logisch is, je voelt echt zijn heupen en ruggengraat. Zo zielig!!! Ook alvast dank voor het meedenken.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » zo 03 mei 2015, 17:55

Mijn 1e gedacht is ook de nieren. Ik zou ook echo overwegen.
Heb je al geprobeerd om zijn droogvoer te weken en te pletten en zijn eten warm te maken? Dat maakt het aantrekkelijker.
Om hem op krachten te laten komen kan je hem a/d van Hills geven, daar zit alles in alsook vocht. Als ze 1 blikje per dag binnen krijgen hebben ze alles binnen wat ze nodig hebben. Let zeker op dat hij niet uitdroogt. Geef hem desnoods ORS door zijn water. Prdenisolon is een cortisone en werkt vochtafdrijvend.
Heeft hij zweertjes in de mond of ruikt hij door zijn huid heen naar urine? Dat zijn tekenen dat hij nierfalen zou kunnen hebben. Daardoor drijven ze hun gifstoffen niet meer af en wordt hun maag ongesteld waardoor ze gaan spugen. Ik heb dat met Titus gehad maar mijn geheugen laat mij even in de steek wat hij daarvoor kreeg what_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 03 mei 2015, 18:29

Heel naar dat Felix zo blijft braken. Zijn maag zal door het vele braken ook enorm van slag zijn. Krijgt hij iets van een maagbeschermer?
Medicatie zou ik toch proberen, je hebt bijv. ook een soort kneedgum waarin je pillen kunt verstoppen. Mijn katten krijgen zo altijd hun ontwormingstabletten en denken serieus dat ze een heerlijk snoepje eten. Het heet Easypill, vaak ook bij dierenarts verkrijgbaar.

Een van mijn moeders katten heeft een zeer gevoelig spijsverteringsstelsel. Zij kan soms ook heel heftig reageren: alles uitspugen, niks binnenhouden. Zij krijgt dan vaak een injectie, wat haar goed helpt (weet even niet wat voor medicatie, iets tegen misselijkheid en maag tot rust brengen).

Gezien zijn leeftijd, snap ik wel dat veel hier opperen om de nieren te laten controleren. Ik zou hoe dan ook terug naar de dierenarts gaan. Sterkte.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 03 mei 2015, 19:21

Hoi Hoi
meid wat is dit een mega rot situatie ,
ik kan je helaas niet helpen maar je wel onwijs veel succes wenzen ,ik hoop dat ze snel gevonden hebben wat Felix mankeert ,dat er een oplossing komt ,. Felix zet hem op mannetje ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”