Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Berichtdoor Clemmetje » za 21 mei 2016, 16:26

Vanmiddag was ik met een kennis in het asiel om bij een kat te kijken. Tijdens de ontmoeting met de kat vertelde de medewerkster van het asiel dat er momenteel een 5 jarige sphynx bij hen verblijft die al 9 sad2_sm nestjes heeft gehad. Deze poes heeft zo erg diarree dat het er gewoon uitloopt als ze ligt. Ze hebben haar getest en gekuurd op giardia en daar test ze nu negatief op. Haar alvleesklier gaf afwijkende waardes en daar krijgt ze een voedingssupplement voor. Ze hebben haar nu op graanvrij voer gezet in de hoop dat dit helpt.
Zijn er mensen die nog meer tips hebben of een idee wat er gedaan kan worden om deze poes van de diarree af te helpen?

Ik heb haar niet gezien en zelf aangegeven dat ik op het forum zou vragen of daar nog wat te vinden is wat zou kunnen helpen.
Ik heb zelf aangegeven rauw vlees te gaan voeren, maar zij wilden eerst het graanvrije voer afwachten. Ook heb ik gezegd dat sphynxen sowieso gevoelige darmen hebben en wat gauwer diarree hebben dan andere katten. Zelf zat ik nog aan een voedselallergie te denken.

Ze willen haar, als ze opgeknapt is, het liefst bij een kenner van het ras plaatsen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Dalila

Re: Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Berichtdoor Dalila » za 21 mei 2016, 17:51

Oei dat klinkt echt heel erg naar.
Voeding allergie kan het zeker zijn maar dan zou ik zeker voor hypoallergeen voer gaan! Dan is enkel graanvrij echt niet voldoende en zal geen enkel resultaat sorteren. In hypoallergeen voer zit maar een soort proteïne waar vaak de kat niet of in mindere mate overgevoeligheid voor is! En als er kip bestanddelen in zitten dan is het gehydroliseerd.

Hills heeft een variant met ree en doperwt
Prince skin and intestinal met eend
Trovet met konijn.
Allen zijn hypoallergeen
Ze kunnen als ze geen rauw willen geven ook blikvoer proberen van Hermanns. Verkrijgbaar bij zooplus. Dit is biologisch voer! Ook van hoge kwaliteit. En dan geen verschillende soorten door mekaar voeren. Maar een proteïne geven!
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 21 mei 2016, 18:41

Mason hier heeft ook altijd diarree, zelfs met rauw.....wij hebben ook al van alles geprobeerd maar DE oplossing nog steeds niet gevonden sad1_sm
Ik volg dit topic met belangstelling toppie_sm
groetjes Gerry

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 21 mei 2016, 20:38

Clem wat walgelijk om zo'n oud diertje wat eerst een fokmachine was af te danken ,
Hebben ze haar al ontwormd ? Die pillen Spartax hebben ze die geprobeerd weet je dat ,het is vaak een darm parasiet die dit veroorzaakt ,

Ik ga heel erg hard duimen ,wie weet kunnen wij hier nog wat betekenen voor dat diertje en een goed huis vinden ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 21 mei 2016, 22:42

Ik gaf gastro intestenal voor duifje bij hem liep het ook zo uit zo uit! Heel rauw kontje had die toen ook.. Was super zielig elke x echt gillen als die naar de bak ging

Vreselijk dat ze als broedmachine gebruikt is!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

rona

Berichtdoor rona » zo 22 mei 2016, 11:17

Wat vreselijk om een poes zo uit te melken. En dat ze haar dagen nu zo in een asiel moet doorbrengen. Ik heb er ook een die steeds diaree heeft. Alle poeptesten negatief dus voeding. Ik geef nu 2x pd sanofor (veendrek) door het eten en het begint te werken. Het is een natuur middel. Kan lange tijd gebruikt worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Dani

Berichtdoor Dani » zo 22 mei 2016, 13:08

De gouden tip was en is hier: Sanimed Atopy Sensitive voer.

Eigenlijk alles geprobeerd van speciale voeding(hypoallergeen) van Royal Canin tot Hills tot rauw en niets hielp. Naast de medicatie die ze waarschijnlijk krijgt zou je dit voer kunnen proberen. Na een paar dagen(2) was er al beginnend resultaat. Nu vaste ontlasting en het was echt waterpoep. Er zit geen gevogelte in alleen vis. Hopelijk gaat het haar ook helpen.
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Dalila

Berichtdoor Dalila » zo 22 mei 2016, 16:40

Sanimed heb ik ook gegeven. Maar hier zit dus wel gevogelte vet in en gehydroliseerde kippenlever! Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Dani

Berichtdoor Dani » zo 22 mei 2016, 17:48

Ik zie het nu ook Dalila; je hebt gelijk! Compleet overheen gelezen waarschijnlijk ook omdat het eten ontzettend naar visvoer stinkt. Bij mij heeft het gelukkig zo geholpen en ben super blij dat ik van die diarree af ben want op den duur zit je met je handen in het haar.
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Dalila

Berichtdoor Dalila » zo 22 mei 2016, 18:19

Ik weet het. Heb me er ook een tijd lang in verdiept! Maar het zit complex in mekaar!
Afbeelding

Terug naar “Maag- darm problemen”