Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Re: Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Berichtdoor peggy72 » wo 13 jul 2016, 18:19

Sterker nog veel da willen de kat in laten slapen omdat ze uitbehandeld zijn. Hypoallergeen voer is een lapmiddel en geen oplossing en zal als resultaat een steeds terug kerende epi hebben. Onze Taco is er een goed voorbeeld van. Vermageren schreeuwen om eten. Maar taco heeft als bijkomend probleem zijn diabetes dus dan is de avleesklier al slecht werkend. Met juiste voeding en zeker geen brok is zo'n kat in no time tot een happy huiskat om te toveren. Maar waar het veel mensen aan ontbreekt is kennis, geduld en consequent zijn

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 13 jul 2016, 20:36

Peggy dat klopt wat je zegt ,en ook als je aan 10 man advies gaat vragen ,dan raken de meeste de weg kwijt ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 13 jul 2016, 20:46

Ja klopt wil. Net zoals London hier die wilde de da ook in laten slapen. Inmiddels is hij al heel lang zonder medicijnen maar mag hij echt alleen vers voer kip. We zijn inmiddels al e
Heel lang opzoek naar een nw baasje omdat hij als ex dekkater absoluut niet met andere katten kan. Dan reageren er mensen en vraag ik of ze allemaal goed gelezen hebben wat er wel en niet kan. En blijken ze toch andere katten te hebben of het speciale voer over het hoofd gezien te hebben. Met als gevolg dat hij hier nog steeds zit en o zo graag een eigen plaatsje zou willen

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 13 jul 2016, 20:57

Daarom hoop ik zo dat deze dame een goed plekje vindt waar ze de zorg krijgt die ze verdient.

Bedankt voor het meedenken Ada.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 13 jul 2016, 21:04

Ik begrijp je volledig Clem en gelukkig begrijp je mijn standpunt ook. Ook ivm de haken en ogen. Wat mij vooral verbaast is het adoptiebedrag. En 9 nestjes in 5 jaar tijd....... dan ga ik er vanuit dat ze het eerste levensjaar geen nestje heeft gehad. En dus in 4 jaar tijd 9 nestjes heedt gehad.....dat is meer dan 2 nestjes per jaar. Dan ben je dus echt maar voor 1 ding goed geweest........

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 13 jul 2016, 21:09

En 9 nestjes in 5 jaar tijd....... dan ga ik er vanuit dat ze het eerste levensjaar geen nestje heeft gehad. En dus in 4 jaar tijd 9 nestjes heedt gehad.....dat is meer dan 2 nestjes per jaar. Dan ben je dus echt maar voor 1 ding goed geweest........
Juist daarom verdient zij het zo.
Als ik haar kon nemen zou ik het zo doen, maar dat is echt geen optie.
Groetjes Clem
Afbeelding

elle

Berichtdoor elle » wo 13 jul 2016, 21:33

Pffff .. Ik ook.
Wat een schatje... Ik zeg niet dat het écht geen optie is hier. Maar ik weet te weinig over voeding en dat soort dingen. Ben bang dat ik het niet goed doe voor haar. Schrijnend dit...

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

riddle

Berichtdoor riddle » wo 13 jul 2016, 22:15

God, dat arme beest, négen nestjes en nog maar 5 jaar, dat zijn toch geen fokkers meer! En zijn die kittens dan wel gezond? Is zo'n EPI niet erfelijk?
Ann

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 13 jul 2016, 22:22

Een epi opzich is niet erfelijk. Een slechte alvleesklier wel. Meestal heeft het ermee te maken dat de alvleesklier niet goed ontwikkeld is. Er ontstaat dan of diabetes of een vertering probleem. Of zelfs beide. Taco van ons heeft beide en de epi steekt dan ook iedere x weer op. Het kan maanden goed gaan en dan weer maanden niet. En dan moet je oppassen voor uitdrogen en door de diarree verliezen ze bloed dus liggen ook andere problemen zoals bloedarmoede op de loer. Je moet bij een kat met epi je wel realiseren dat je een patientje voor het leven hebt. Met voeding is heel veel op te lossen en onder de knie te krijgen. Maar het kan continu opvlammen

elle

Berichtdoor elle » za 16 jul 2016, 16:44

Vraag : zoals bij iedereen met een sphynx of meer staat altijd eten voor ze , toch? In ieder geval dat is mij verteld bij mijn eerste sphynxen vanwege hun snelle verbranding. Bij mij staan er ook altijd brokjes. Hoe zou je t dan doen met deze meid? Als zij bij meerdere sphynxen in huis zou komen, staat toch altijd sowieso brokjes. Daar kun je haar toch niet van weg houden? Ze mag t wel volgens mij maar ze moet altijd het medicijn er direct erna erbij innemen . Daar ben je niet altijd bij om dat te doen. Hoe zou je zoiets kunnen aanpakken?

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

Terug naar “Maag- darm problemen”